Ale zanim zejdzie do zera?
Tak samo, na siódemce jest tak, że jak masz nastawnik na 0 i dasz np na 2 bok, zaczniesz wchodzić na pozycje jazdy szeregowej to będziesz mieć jazdę. Dojdziesz do końca oporowej i w momencie przechodzenia na szeregową bez oporową dopiero złapią ci te 2 boki. Ale jak wejdziesz na równoległą (nadal na 2 bokach) to lipa nie będzie jazdy, dopóki nie dojedziesz kieratem do końca. Jak dasz do końca, to wtedy dopiero zaczną się zamykać po kolei styki (na niskich numerach dobrze to słychać) i jak wszystkie złapią to tak jak na bez oporowej szeregowej również te 2 boki złapią.
Dokładnie to jest lustrzane odbicie.
Dla śmieszności dodam, że oni już podczas nagrywania tego materiału postawili lustro w kabinie ;]
Co do filmiku - jak w ówczesnej Anglii łączono wagony, że widać takie luzy i naprężenia przy ruszaniu
Tam chodziło o to, że maszynista nie ważne czy jedzie osobowym czy towarowym musi "czuć skład" specjalnie tak sprzęgli, żeby pokazać (tu akurat na przykładzie towarowego) o co chodzi.
i o co chodziło z rozłączaniem "line" podczas jazdy (było automatyczne czy wymuszone przez maszynistę)?
To są elektromagnesy, które same wyłączają napięcie i same załączają, przy przejściu między sekcyjnym, żeby nie przenosić napięcia. U nas też są takie "bezoporówki" Wskaźnik We8.