Zasady sa ogolnie takie:
-zawsze jedziemy w trakcji jednokrotniej na jednym pantografie poniewaz w momencie gdy zauwazymy na sieci przeszkode mamy wieksze szanse oposcic go niz przedni, jezeli nastepoje urwanie pantografu leci on na wagon nic praktycznie nie uszkadzajac, jezeli jechalibysmy na przednim, uszkodzic moglby on elementy znajdojace sie na dachu lokomotywy
-w przypadku trakcji podwojnej pierwszy lok jedzie na 1 patyku a drugi na tylnim, a to ze wzgledow bezpieczenstwa poniewaz jak jechaibysmy w pierwszym loku na 2 patyku i gdyby on odlecial moglby wpasc do kabiny drugiego loka raniac maszyniste (juz o tym pisalem gdzies)
-na dwoch patykach zima zawsze przy rozuchu i ciezkim pociagu gdy siec jest mocno oszroniona i jest mroz. Wszystko to dla polepszenia odbioru pradu oraz zniwelowania iskrzenia ktore wystepoje przy jezdzie na jednym pantografie, co mogloby spowodowac przepalenie sieci
-na 2 pantografach zawsze przy rozruchu gdy pobierany jest najwiekszy prad, zazwyczaj opuszcza sie jeden po zamknieciu pierwszego ukladu
-na 2 pantografach stoimy na postoju a takze podjezdzamy pod sklad pociagu
-normalna jazda powinna odbywac sie na jednym pantografie, ale to juz zalezy od samych maszynistow na ktorym i tak dalej nie ma dokladnych prezpisow ktore to normuja, zdarza sie czasami ze maszynista zapomni oposcic jednego patyka wtedy po kolezensku sie go informuje o tym itp.