Autor Wątek:  Tekstury do góry nogami  (Przeczytany 6519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kamil90519

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tekstury do góry nogami
« dnia: 01 Sierpnia 2010, 22:08:55 »
Witam. Zmieniłem teksturę stacji z TGA na DDS i tekstura jest 'do góry nogami' (znaczy do góry dachem).
Wygląda to tak jak na zdjęciu w załączniku. Wpisy tego budynku mam taki:
include;bochnia/bochnia_gl.inc;none;-169.919;0.0;94.8597;0.0;;end// (p1) nic (p2) (p3) (p4) wspolrzedne (p5) rotacja



origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0

node -1 0 none model 0 0 0 0 bochnia/bochnia_gl.t3d none endmodel

rotate 0 0 0
endorigin
Co tu jest źle???

1. Nie zostawiaj kilku pustych linii w środku i na końcu wiadomości;
2. Kod umieszczaj w tagu code;
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 02 Sierpnia 2010, 11:38:47 wysłana przez Quark-t »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Sierpnia 2010, 22:11:05 »
Nieprzerzucona w pionie przy konwersji.
« Ostatnia zmiana: 01 Sierpnia 2010, 22:13:14 wysłana przez ZiomalCl »

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Sierpnia 2010, 22:11:12 »
Co tu jest źle???
Ano to ze nie czytasz w ogole watkow przyklejonych.
Pozdrawiam, Karol

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Sierpnia 2010, 22:11:59 »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Sierpnia 2010, 22:12:42 »
Cytat: Tutorial
UWAGA! Zapisując teksturę w formacie DDS należy pamiętać o jej ODBICIU PIONOWYM

Offline kamil90519

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Sierpnia 2010, 22:15:19 »
Ustawienia konwersji mam takie jak na zdjęciu w załączniku.? Gdzie to się ustawia?

Quark-t
« Ostatnia zmiana: 02 Sierpnia 2010, 11:36:47 wysłana przez Quark-t »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Sierpnia 2010, 22:20:10 »
Photoshop, GIMP, IrfanView... Polecam GIMP-a - darmowy program do ściągnięcia z sieci, bo Irfanview (przynajmniej u mnie) po odbiciu tekstury "gubił" kanał alpha.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline kamil90519

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Sierpnia 2010, 11:06:53 »
Już trochę mi się udaje, ale nie wiem skąd ściągnąć wtyczkę do odczytu dds w gimpie.
Ma może ktoś link do tej wtyczki?

Nie nadużywaj znaków typu "?".
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 02 Sierpnia 2010, 11:36:11 wysłana przez Quark-t »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Sierpnia 2010, 11:09:48 »
Najpierw starą teksturę nieprzekonwertowaną odbij w GIMP'ie, a później dopiero konwertuj do DDS.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Sierpnia 2010, 11:10:41 »
Google sie zepsuly?
Pozdrawiam, Karol

Offline kamil90519

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Sierpnia 2010, 11:13:29 »
Działają. Ale jak wstawić tąę wtyczkę?

Quark-t
« Ostatnia zmiana: 02 Sierpnia 2010, 11:35:13 wysłana przez Quark-t »

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Sierpnia 2010, 11:16:32 »
Nie trzeba żadnej wtyczki... Otwierasz tga w Gimpie, odbijasz pionowo, zapisujesz jako tga i dopiero po tym konwersja na dds.

Quark-t
« Ostatnia zmiana: 02 Sierpnia 2010, 11:39:48 wysłana przez Quark-t »

Offline kamil90519

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Sierpnia 2010, 15:32:18 »
Jak odwrócę w gimpie, to jest tak samo. A jak wstawię sam model bez tekstury to jest prosto (tak jak na zdjęciu), a jak dodam teksturę to jest odwrotnie.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Sierpnia 2010, 15:34:17 »
Sorry... Umiesz czytać? Odbij teksturę w pionie (format tga), zapisz zmiany, przekonwertuj do DDS i wklep do symka.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Sierpnia 2010, 15:44:43 »
Odwróć w pionie to nie to samo, co obróć o 180*. To są dwie różne rzeczy.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #15 dnia: 02 Sierpnia 2010, 15:52:40 »
Quark nawet i o tym wspomnial…
Pozdrawiam, Karol

Offline kamil90519

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #16 dnia: 02 Sierpnia 2010, 15:56:23 »
Odbiłem w pionie (format TGA). Ale w DDS Converter nie zmienie formatu na DDS bo wyskakuje mi błąd (jak na zdjęciu).
 

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #17 dnia: 02 Sierpnia 2010, 16:06:56 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #18 dnia: 02 Sierpnia 2010, 16:13:58 »
Tool zmień na nVidia, i ustaw DXT3.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline kamil90519

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury do góry nogami
« Odpowiedź #19 dnia: 02 Sierpnia 2010, 22:47:15 »
Dzięki Panowie, wreszcie się udało