Joł!
Zapewne niektórzy z Was widzieli i pamiętają filmik
@Mechatronika o hamowaniu kontrolnym (
). Ostatnio było wiele okoliczności sprzyjających rozwojowi hamulców, więc postanowiłem podjąć wyzwanie i nakręciłem własny film (
), gdzie hamowany był taki sam skład. Różnica nie jest wielka — owe kilka sekund można wytłumaczyć choćby innym stanem torów, taboru (w czasie eksploatacji różnice w sprawności przekładni sięgają kilkunastu procent), nachyleniem toru i przybliżeniami zastosowanymi w symulatorze. Mimo to uważam, że jest to wielki sukces i duży postęp. Mam nadzieję, że kolejne próby będą równie pomyślne. Z tego miejsca chciałbym podziękować:
- @Mechatronikowi za nagrania i konsultacje;
- @Libertynowi za pomoc w odczytywaniu wykresów i wykonywaniu prób;
- @MichałowiŁ za różne rozmowy nt. hamulców;
- @Converterowi za znalezienie różnych materiałów;
- wszystkim, którzy podesłali jakiekolwiek dane nt. mas hamujących pojazdów;
- tym wszystkim, których nie mogę wymienić tutaj imiennie.
Mam nadzieję, że prace będą posuwać się teraz w szybkim tempie.
Pozdrawiam.