W swoim skorowidzku mam zapisane, że w Polsce przebywały lokomotywy o numerach E449.001, E449.004, E449.014 z Czechosłowacji. Czy były to testy, czy coś innego – tego nie jestem w stanie teraz powiedzieć, ale prawdopodobnie testy.
Nie planowaliśmy sprowadzać czegoś z importu do obsługi połączeń z V≥160 km/h. Do takich połączeń planowano lokomotywy krajowej produkcji (no poza przebudową EU05 → EP05 i ET40 → EP40).
Planowano produkcję następujących serii (typów) lokomotyw:
EP11 (110E, 110Ea i 110Eb) – na 160 i 200 km/h
EP23 (201Ed) – na 160 km/h (wyprodukowana EP23-001 typu 201Ea początkowo była planowana na 140 km/h)
EP23 (204E) – na 160 km/h (również w odmianach na 125 i 100) o układzie osi Bo'Bo'Bo', w każdej odmianie silniki jak w EP09
101E – na 160 i 200 km/h, właśnie ta lokomotywa miała być odpowiednikiem EP09, gdyż EP09 pierwotnie planowano na 140 km/h
No oprócz tego troche projektów elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym jeden na 250 km/h.