« Odpowiedź #1 dnia: 20 Czerwca 2010, 16:19:13 »
Do obserwacji sygnałów końca pociągu służą też oświetlacze IR i kamery. Co ciekawe SKP (sygnały końca pociągu) w formie tarczek oświetlone podczerwienią i oglądane za pośrednictwem kamery z trybem nagrań nocnych pięknie świecą. Odnośnie samej obserwacji to nie bierze w tym udział tylko jeden posterunek ale każdy na drodze przebiegu pociągu. Dzięki temu jeśli jeden posterunek coś przeoczy to drugi (w teorii) powinien zareagować. Niestety ale nie raz bywało tak, że posterunki nie zwracały uwagi na błędne oświetlenie czoła pociągu bądź brakach w osygnalizowaniu końca składu i można było tak przejechać nawet 100km. Obserwacja z posterunków ma na celu stwierdzenie i upewnienie się czy nie ma oznak zagrażających bezpieczeństwu ruchu. Po szczegóły odsyłam do §44 "Obserwacja przejeżdżającego pociągu" instrukcji Ir-1.
Jako ciekawostkę powiem, że raz zostałem zatrzymany ponieważ na którymś posterunku obsłudze zdawało się, że nie mamy sygnałów końca pociągu (jechaliśmy w nocy). Po zatrzymaniu udałem się sprawdzić "końcówki" i okazało się, że były na swoim miejscu. Gdy zaczęliśmy wyjaśniać całą sytuację okazało się, że na jednym z posterunków dyżurny pomylił pociąg i nie o nas chodziło… Dopowiem tylko, że pomylono nas (SM42+13 wagonów) ze składem TLK…
EDITTak "tarczka" świeci w trybie nightshot wykorzystywanym przez PLK do obserwacji SKP ;) :
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2010, 16:54:04 wysłana przez mechatronik »
![](https://eu07.pl/forum/Themes/maszyna/images/ip.gif)
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76