Autor Wątek:  Jasność SHP/czuwaka w EU07.  (Przeczytany 6874 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4096
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1234
Jasność SHP/czuwaka w EU07.
« dnia: 23 Lipca 2010, 16:28:07 »
Witam,
gdzie jest opisana jasność lampki SHP i czuwaka w kabinie EU07 (4e)?  Chodzi mi bardziej o 'podjaśnienie', bo jak dla mnie, jest to czasami zbyt ciemne. Plik kabiny już zlokalizowałem  (dla zainteresowanych: Dynamic/PKP/4e_v1/4e 4E_1]kabinaA.T3D lub /4E_1]kabinaB.T3D) . Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 24 Lipca 2010, 20:53:06 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jasność SHP/czuwaka w EU07.
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Lipca 2010, 16:56:32 »
Witam,
gdzie jest opisana jasność lampki SHP i czuwaka w kabinie EU07 (4e)?  Chodzi mi bardziej o 'podjaśnienie', bo jak dla mnie, jest to czasami zbyt ciemne. Plik kabiny już zlokalizowałem (dla zainteresowanych: Dynamic/PKP/4e_v1/4e). Pozdrawiam.
Zwiększyć jasność tekstury tych lampek SHP/CA. Innego sposobu nie widzę.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Jasność SHP/czuwaka w EU07.
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Lipca 2010, 17:07:21 »
(dla zainteresowanych: Dynamic/PKP/4e_v1/4e).
Jak już to 4E_1]kabinaA.T3D (zwykła siódemka). Myślę że musiałbyś poeksperymentować z z parametrami Ambient, Diffuse, albo Specular (więcej tutaj).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jasność SHP/czuwaka w EU07.
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Lipca 2010, 17:17:47 »
Zależy czy lampka jest na zasadzie teksturowej, czy jako zwykła lampka taka jak na pulpicie to trzeba właśnie się pobawić tymi parametrami ambient, diffuse, specular.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4096
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1234
Odp: Jasność SHP/czuwaka w EU07.
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Lipca 2010, 17:29:36 »
Nie jestem pewny, ale czy to te linijki?:
Cytuj
Parent: maszynownia
Type: Mesh
Name: shp01
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 150.0 0.0
Specular: 229.5 229.5 229.5

SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: shp.dds
MaxDistance: 150
MinDistance: 0
Transform:
Wyczytałem, że te pogrubione linijki odpowiadają za parametry światła a Ambient za kolor. Więc coś pokombinuję i wrzucę screena, jak oczywiście mi to kombinowanie wyjdzie.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jasność SHP/czuwaka w EU07.
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Lipca 2010, 17:39:23 »
Nie jestem pewny, ale czy to te linijki?:
Wyczytałem, że te pogrubione linijki odpowiadają za parametry światła a Ambient za kolor. Więc coś pokombinuję i wrzucę screena, jak oczywiście mi to kombinowanie wyjdzie.
Tak, to te linijki.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Jasność SHP/czuwaka w EU07.
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Lipca 2010, 17:43:46 »
@macius5991 to nie ten plik! To co podałeś pochodzi z modelu loka a nie kabiny. Napisałem wcześniej
(dla zainteresowanych: Dynamic/PKP/4e_v1/4e).
Jak już to 4E_1]kabinaA.T3D (zwykła siódemka)
;)
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4096
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1234
Odp: Jasność SHP/czuwaka w EU07.
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Lipca 2010, 20:10:51 »
Tak, byłem jakoś rozkojarzony :) Zaraz coś popróbuję z tym. Dzięki.
Edit.:
Tak, zmieniłem 'czuwak_on' i 'shp_on' na:
Cytuj
Ambient: 100.0 50.0 50.0
Diffuse: 255.0 300.0 0.0
Specular: 150.0 150.0 150.0
i wyszło takie oto cudo (załącznik).
Jaśniejsze może nie jestNie jest czerwone, ale na pewno lepiej widoczne. Pozdrawiam.

« Ostatnia zmiana: 24 Lipca 2010, 20:57:34 wysłana przez macius5991 »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Jasność SHP/czuwaka w EU07.
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Lipca 2010, 21:24:12 »
Te wartości nie mogą być większe niż 255. Aby zmienić kolor lampki wystarczy zmienić diffuse. Żeby wiedzieć jaki kolor ustawiasz, odpal np. painta i wybierasz edycje kolorów. Te 3 wartości przy diffuse, to nic innego, jak kolory czerwony, zielony i niebieski (w prawym dolnym rogu w okienku edycji koloru painta).
Zapalona lampka powinna mieć też parametr SelfIllum: true.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jasność SHP/czuwaka w EU07.
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Lipca 2010, 21:29:29 »
Te wartości nie mogą być większe niż 255. Aby zmienić kolor lampki wystarczy zmienić diffuse. Żeby wiedzieć jaki kolor ustawiasz, odpal np. painta i wybierasz edycje kolorów. Te 3 wartości przy diffuse, to nic innego, jak kolory czerwony, zielony i niebieski (w prawym dolnym rogu w okienku edycji koloru painta).
Zapalona lampka powinna mieć też parametr SelfIllum: true.
Tak na marginesie spytam... W którym miejscu można zmienić kolor podświetlania np. Amperomierzy, czy przewodu głównego lub zbiornika?
Pozdrawiam, Daniel.
^^PR Rzeszów^^

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Jasność SHP/czuwaka w EU07.
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Lipca 2010, 21:33:58 »
Zależy, może być pomalowana tekstura, wpisany odpowiedni kolor w diffuse, lub jedno i drugie.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4096
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1234
Odp: Jasność SHP/czuwaka w EU07.
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Lipca 2010, 22:16:17 »
Czyli podświetlenie działa na zasadzie lampki czy tekstury?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Jasność SHP/czuwaka w EU07.
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Lipca 2010, 22:24:00 »
W przypadku lampek w 4e wystarczy tylko diffuse i selfillum, czyli to, co opisałem kilka postów wyżej.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4096
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1234
Odp: Jasność SHP/czuwaka w EU07.
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Lipca 2010, 01:12:23 »
Aha, dobrze. Dziękuję bardzo, już wszystko wiem.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!