Realizując jedną z faz projektu "pseudospot" wpadłem na dobry pomysł, jak zrobić teksturę pulpitu (samego blatu) w przypadku niedoboru zdjęć.
szogun, otwórz swój projekt w 3ds maksie, a następnie przełącz widok na TOP. Zrób screena, wstaw to w jakiś program graficzny oraz obrób tak, aby była jedynie siatka tego, co Ci potrzeba (warto jest rozrysować sobie kształt przyszłej tekstury pulpitu, tworząc odcinki i krzywe tak, aby stworzyć docelowy kształt przyszłej tekstury). Potem, wrzucasz zdjęcia które masz oraz dopasowujesz je odpowiednio, retuszujesz, wywalasz niepotrzebne elementy. Ciężko to zobrazować słowami, dlatego w załączniku masz podgląd na to, jak rozwiązałem to wczoraj w swoim projekcie.
Moim zdaniem, gdy nie mamy odpowiednich materiałów, lepszy taki sposób tworzenia, niż powielać wielokrotnie jeden kwadrat z tekstury. Jest to też metoda dość plastyczna, pozwala przyszłym twórcom na szybkie i wygodne tworzenie alternatywnej, realistycznej wersji kabiny.
Aha, można też zrobić analogicznie jak w przypadku tworzenia tekstury z góry, stworzyć od razu teksturę z boku, łącząc ją ładnie z teksturą góry. Wtedy jest jeszcze elastyczniej.