Autor Wątek:  Polskie Spalinówki i nie tylko.  (Przeczytany 6240 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MarcinSi

  • Gość
Polskie Spalinówki i nie tylko.
« dnia: 31 Lipca 2003, 20:35:32 »
Wydaje mi się że lepiej na początek wziąć sie za Spalinówki .Te lokomotywy mają duszę i są znacznie ciekawsze w kierowaniu niż EU ,EP czy EN .Sam kiedyś miałem okazję przejechać się w kabinie SU 46 i nigdy tego nie zapomnę! .Cieszyłbym się jak dziecko gdyby ta właśnie maszyna poszła jako kolejna na warsztat. Poza tym warto skupić się na rozbudowie i modernizacji trasy Np. bardziej realne byłoby gdyby pojawiły sie EN 57 (sterowane przez komputera) ,a pociągi pośpieszne stawały na peronach.
Odemnie to tyle.

Offline PJC

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
    • http://www.lkmk.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Polskie Spalinówki i nie tylko.
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Sierpnia 2003, 09:52:55 »
Ludzie !!!

Podobno ten symulator nosi nazwę EU07. TAK, no to niech on będzie symulatorem EU07 !!! Dlaczego oczekujecie możliwości prowadzenia innych lokomotyw? Wiem że jest taka możliwość, ale skupmy swoje siły na zwiększeniu realności prowadzenia EU07! Wojtek z Krakowa (pozdrawiam :) wiele razy wypowiadał się o DUUzym uproszczeniu w symku. Uważam że całe siły powinny być skierowane na oddaniu realizmu w prowadzeniu przynajmniej EU07 (jak narazie). W przyszłości program pewnie zmieni nazwę i wówczas stanie się symulatorem innych lokomotyw, ale jak narazie nazywa sie jeszcze EU07.

Jestem pewien że zaraz pojawią się głosy, że lepiej jest wprowadzać możliwość sterowania inymi lokami niż pracować nad jedną. Ale zastanówcie sie, czy lepiej jest mieć prawdziwy symulator jednej EU07, zgodny w 99% z realem, czy możliwośc sterowania kilkoma lokami z poziomem realności w okolicach 30% ??

Nie jestem przeciwny występowaniu innych lokomotyw w programie, ale niech one będą tylko uzupełnieniem realizmu w symku.

Pozdrawiam

PJ

[%sig%]
PJC

Offline InterCityExpress

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Polskie Spalinówki i nie tylko.
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Sierpnia 2003, 02:26:45 »
Witam serdecznie,

Jestem jeszcze wprawdzie zarowno swiezo upieczonym (i zarazem bardzo szczesliwym :-) )posiadaczem symulatora, jak i uczestnikiem tego forum na jego temat. Niemniej jednak chcialbym dodac cos z mojej strony w zwiazku z powyzszym zagadnieniem. Nie bardzo wiem jakie bylo dokladnie poczatkowe zalozenie przy tworzeniu smul. EU07. Jesli jednak mial on na celu tylko realnie odzwierciedlic sposob sterowania i co wazniejsze  fizycznego zachowania tego elektrowozu (na wzor symulatorow jednego typu samolotu) to wydaje mi sie, ze na chwile obecna  tworcy ( ktorym przy okazji jeszcze raz gratuluje tak udanego projektu) sami poczuli "apetyt" (ktory jak wiemy rosnie w miare jedzenia...) na nieco wiecej, tworzac dodatkowe loki z mozliwoscia ich sterowania. Wiec trudno sie dziwic, potencjalnym wolnym nabywcom, ze widzac juz na chwile obecna takie rozwiazanie, staraja sie zasugerowac umieszczenie swoich ulubionych maszyn, klasyfikujac tego symka jako alternatywny produkt do MSTS :-) I tu powstaje powazny konflikt zalozen pomiedzy tworcami i uzytkownikami tego symulatora: czy isc dalej w kierunku rozbudowy taboru i infrastruktury pozostawiajac ten sam stopien trudnosci sterowania nim. Czy skupic sie raczej , jak sugeruje kolega PJC, na dopracowaniu szczegolow funkcjonowania jednej tylko maszyny do tego stopnia, ze stanie sie ten symulator bez mala ze szkoleniowym, a tym samym zrozumialym dla bardzo okrojonej grupy osob z fachowa wiedza, nie zas dla potencjalnych pasjonatow kolejnictwa i symul. kolejowych. Jako, ze wielu z nowych nabywcow ma juz dzisiaj przy "tylko" 30%-towym poziomie realnosci tego symka pewne problemy z jego uruchomieniem :-)

Pragne na koniec dodac z punktu uzytkownika, ze sam rowniez chetnie bym widzial w tymze symulatorze  jakas zgrabna SU 45 zdolna by zasiasc za jej sterownikiem :-)Nie majac jednakze w tej kwestii zadnego wplywu na dalszy rozwoj tego projektu pozostaje mi tylko cierpliwie czekac na decyzje.


Pozdrawiam wszystkich "symulantow" :-)

Tomek

  • Gość
Re: Polskie Spalinówki i nie tylko.
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Sierpnia 2003, 02:49:35 »
Witam,

Ja cicho siedze tutaj i czeka na co kolwiek.  Kazda zmiana w tym symulatorze jest umnie mile widziana.  Chcialem tylko powiedziec ze przynajmniej ja lubie wysoki poziom realizmu.  Cenie to wiecej w symulatorach niz bajerki i rozbudowanie rzeczy jak maluchy, autosany itp.  Prawde mowiac wszystko jak najbardziej mnie cieszy ale musze przyznac racje PCJ.  Poza tym przez pewien czas bylem pod wrazeniem ze bedzie zrobiona prawdziwa linia trakcyjna, i.e. podstacje itp.  Co bedzie z tym?

Pozdrawiam
Tomek

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Polskie Spalinówki i nie tylko.
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Sierpnia 2003, 18:19:34 »
Jeszcze raz pisze - becnie cale sily zostaly skierowane na front budowy
nowego symulatora (sorry za komusze slownictwo :)
Nie bedzie zadnych nowych lokow, zadnego poprawiania obecnych
bledow - bo i tak wszystko trzeba napisac od nowa,
caly kod a tego jest prawie pol megabajta
(500 tysiecy znaczkow, a w kazdym blad ;-)
Trakcji tez juz nie bede poprawial zeby dzialal,
bo widze ze w tej nowej wersji engine zalatwia wiele rzeczy
za friko np. detekcje syku slizgacza z siecia (co tu musialbym
pisac i przez miesiac testowac).
Obecnie pracuje koncepcyjnie nad nowa fizka,
uzwgledniajaca oddzialywania kol z szynami.
Jesli chcecie cos pomoc to znajdzcie profil obreczy kola
(jak sie zmienia promien krzywizny) - bylo na p.mk.
ale nie mam czasu googlowac bo jade na pare dni,
jak wroce ma to juz tu byc ;-)

Obecna wersja to byl poligon doswiadczalny, kotry nauczyl mnie
ze jakiekolwiek uproszczenia i chodzenie na skroty powoduje
ze potem sa komplikacje (np. trzeba kola liczyc kazde osobno
a nie usredniac, bo potem okazuje ze sie SN61 slizga).
To samo z hamulcami.
Natomiast model silnika elektrycznego byl w miare sensowny
i dzieki temu bylo za friko hamowanie ED - tak wiec warto inwestowac
w realizm.

Pozdrawiam,

[%sig%]

Offline Leszek

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Re: Polskie Spalinówki i nie tylko.
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Sierpnia 2003, 18:45:07 »
> Jesli chcecie cos pomoc to znajdzcie profil obreczy kola
> (jak sie zmienia promien krzywizny) - bylo na p.mk.
> ale nie mam czasu googlowac bo jade na pare dni,
> jak wroce ma to juz tu byc ;-)

Profil toczny zestawu kołowego - mam taki rysunek, mogę podesłać, ale najpierw zeskanuję (to trochę potrwa - najwcześniej poniedziałek)

[%sig%]
Pozdrawiam, Leszek

Offline Leszek

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Re: Polskie Spalinówki i nie tylko.
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Sierpnia 2003, 19:53:45 »
McZapkie napisał(a):

> Jesli chcecie cos pomoc to znajdzcie profil obreczy kola
> (jak sie zmienia promien krzywizny) - bylo na p.mk.
> ale nie mam czasu googlowac bo jade na pare dni,
> jak wroce ma to juz tu byc ;-)

Już mam. Daj znać jak wrócisz, to Ci podeślę.

[%sig%]
Pozdrawiam, Leszek

Offline Krzysztof Paziewski

  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Polskie Spalinówki i nie tylko.
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Sierpnia 2003, 15:03:46 »
PCJ brawo!

Chociaż cieszę się z każdego nowego obiektu to jednak najbardziej cieszy mnie możliwość wypróbowania (i doskonalenia) swoich umiejętności w prowadzeniu elektrowozu i to chyba jest tu najważniejsze! Realizm ponad wszystko! W końcu to jest symulator a nie "gierka o pociągach" więc niech będzie na max realny... zarówno w temacie prowadzenia lokomotywy jak i przepisów i sygnalizacji...

Miałem to szczęście w życiu i prowadziłem prawdziwą siódemkę na trasie (co prawda w wersji EP07) i muszę stwierdzić, że symek jest świetny, ale nie siadajmy na laurach - jest jeszcze sporo do zrobienia i przydało by się to zrobić (choćby sprawa pantografów). Czy kwestii zmiany czoła lokomotywy.

Zobaczymy jaki będzie nowy engine...

Pozdrawiam, Krzysiek.

[%sig%]
Ech... ten czuwak.... spać nie daje....