Autor Wątek:  Wykolejanie się taboru  (Przeczytany 4243 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jaskiniowy

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wykolejanie się taboru
« dnia: 17 Maja 2010, 19:18:35 »
Witam !!

Być może gdzieś było, tyle juz tego przejrzałem i nic nie znalazłem. Jeśli tak, to przepraszam.
Chodzi mi o to, że w stworzonej przez siebie trasie na łukach r=1200 m przy ok. 115 km/h wykoleja mi się tabor (EN57, EP09). Co zrobić, żeby nie było wykolejeń?

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wykolejanie się taboru
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Maja 2010, 19:27:43 »
Zrobiłeś przechyłke? Ustawiłeś parametr velocity toru?
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline jaskiniowy

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejanie się taboru
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Maja 2010, 19:31:53 »
Zrobiłem trasę w jET, nie wiem, czy on automatycznie daje przechyłkę?
Miałem parametr toru velocity ustawiony na 160 i też się wykolejał.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wykolejanie się taboru
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Maja 2010, 19:34:23 »
ZTCP to jET sam nie zrobi przechyłki. A skrypty do 3ds tylko pomagają, pewne parametry trzeba chyba szukać w tabelach. Nie pamietam czy rainsted już robi przechyłki.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline jaskiniowy

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejanie się taboru
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Maja 2010, 19:39:34 »
Więc to tylko kwestia przechyłki? A parametr velocity też musi być ustawiony, czy niekoniecznie?

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejanie się taboru
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Maja 2010, 20:23:27 »
Przy kładzeniu toru musisz pamiętać o wpisaniu w skrypcie jego prędkości maksymalnej. "Fabrycznie" jest ustawione na 60km/h i podejrzewam, że tutaj tkwi Twój problem.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wykolejanie się taboru
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Maja 2010, 20:25:35 »
Robi w jET, nie w 3dsie...

Więc to tylko kwestia przechyłki? A parametr velocity też musi być ustawiony, czy niekoniecznie?

Najlepiej by było, gdybyś nam wystawił ten fragment torów :)

Offline jaskiniowy

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejanie się taboru
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Maja 2010, 20:32:28 »
Panowie, już wszystko jest OK. Tabor mi sie wywalał, ponieważ kładłem w jET tory o promieniu 1200 m, a on w notatniku - jak później zauważyłem - "pisał" promień 300 zamiast 1200. Gdy poprawiłem te 300 na 1200, tabor trzyma się toru elegancko :)

Dzięki Wam, Koledzy za udzieloną pomoc. Cieszę się, że tu zawsze można na kogoś liczyć. Na fachową radę i szybką odpowiedź.

Pzdr.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Wykolejanie się taboru
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Maja 2010, 20:34:01 »
Warto też sprawdzić, czy nie jest zbyt mały promień ustawiony, bo mnie tak na minimalnie krzywym torze ET22 przy 25km/h wykoleiła się.

Ups koleś był szybszy, więc proszę bocznicę.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Wykolejanie się taboru
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Maja 2010, 09:01:16 »
Parametr velocity nie ma znaczenia.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wykolejanie się taboru
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Maja 2010, 21:13:29 »
Panowie, już wszystko jest OK. Tabor mi sie wywalał, ponieważ kładłem w jET tory o promieniu 1200 m, a on w notatniku - jak później zauważyłem - "pisał" promień 300 zamiast 1200. Gdy poprawiłem te 300 na 1200, tabor trzyma się toru elegancko
hmm, a wizualnie nie zauważyłeś różnicy między łukiem o promieniu 1200 a 300m?

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejanie się taboru
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Maja 2010, 22:52:03 »
hmm, a wizualnie nie zauważyłeś różnicy między łukiem o promieniu 1200 a 300m?
Wartość promienia można dopisać do każdego toru i niekoniecznie musi się ona zgadzać z rzeczywistą.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Wykolejanie się taboru
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Maja 2010, 00:44:19 »
Mogę tylko potwierdzić. Jak mi edytor błędnie wyliczał promień (wstawiał np. 30), to wykolejało się praktycznie wszystko, jadące z byle jaką prędkością. A wizualnie różnicy nie było. Można w ten sposób zrobić zarówno "prawie prosty" odcinek wykolejający (bo z małym promieniem), jak i ostry łuk do jeżdżenia z dowolną prędkością (promień na kilka kilometrów).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni