Autor Wątek:  Wyłącznik szybki  (Przeczytany 8259 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wyłącznik szybki
« dnia: 04 Kwietnia 2010, 11:51:59 »
Witam,
czy wyłącznik szybki na lok. typu 4E/303E do zamknięcia potrzebuje powietrza (oprócz tego, że jest zabezpieczony wyłącznikiem ciśnieniowym na 4,5atm)? Z tego co widzę na schemacie, to mała sprężarka daje powietrze tylko do pantografów, a szafy omija (chyba, że schemat jest tylko poglądowy i tak naprawdę omija szafy z wyjątkiem WSa?).
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2010, 15:07:56 wysłana przez Quark-t »

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wyłącznik szybki
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Kwietnia 2010, 13:17:59 »
Cytat z DTR lokomotywy 303E:
Napęd elektro-pneumatyczny wyłącznika szybkiego zasilany jest z obwodu pneumatycznego pantografów i blokad przedziału WN i niezależnie od obwodu pneumatycznego szafy WN nr 2.
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wyłącznik szybki
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Kwietnia 2010, 14:40:18 »
Cytat z DTR lokomotywy 303E:
Napęd elektro-pneumatyczny wyłącznika szybkiego zasilany jest z obwodu pneumatycznego pantografów i blokad przedziału WN i niezależnie od obwodu pneumatycznego szafy WN nr 2.

Aha, czyli potwierdza się, że WS jest zasilany powietrzem mimo braku zasilania szafy WNB. Czyli w takim razie od obwodu pantografów musi iść jakiś przewód zasilający do WSa, pytanie tylko w którym miejscu się to odgałęzia - na schematach z książki o 4E brak jest tego, natomiast w schematach z DTR 303E jest zaznaczone doprowadzenie ciśnienia do WSa - ciekawe czy to tylko niedokładność schematu, czy na niskich numerach jakoś inaczej to jest rozwiązane?
« Ostatnia zmiana: 04 Kwietnia 2010, 14:55:17 wysłana przez Piotrek »

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Wyłącznik szybki
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Kwietnia 2010, 10:19:47 »
Do zamknięcia WS-a potrzebne jest ciśnienie w przewodzie pneumatycznym pantografów. Jeśli ciśnienie obniży się poniżej 0,35 MPa następuje otwarcie WS-a. Otwarcie styków WCP następuje dopiero przy wzroście ciśnienia do 0,45 MPa - w przeciwnym razie wyłącznik WCP (wyłącznik ciśnieniowy pantografów) będzie miał cały czas zwarte styki podając zasilanie na przekaźnik wyłączający WS-a. To akurat nie jest wielkim problemem, gdyż wystarczy rozewrzeć styki WCP wkładając między nie kawałek papieru, co skutecznie zachęca WS-a do działania ;)

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wyłącznik szybki
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Kwietnia 2010, 10:43:24 »
Obwód pantografów i tym samym WS jest zasilany z 30-litrowego zbiornika pantografów umieszczonego już za zaworem trójdrogowym (ROZRZĄD/PANTOGRAFY) - tak wynika z dokumentacji 303E. Czy w 4E ten zbiornik również występuje, gdyż nie ma go na schemacie?