Autor Wątek:  Trawa w 3ds Maxie  (Przeczytany 5828 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Trawa w 3ds Maxie
« dnia: 29 Marca 2010, 18:52:31 »
Witam, tworzę sobie układ torowy. Stworzyłem  teren. Wybrałem teksturę trawy. Gdy uruchamiam symka, trawa jest rozciągnie (zał. 1). Czy jest sposób, żeby to poprawić?
Używam 3ds Max 2008 jeśli ma to jakieś znaczenie.
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2010, 19:16:47 wysłana przez Joke1997 »
Proszę Cię bardzo/

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Trawa w 3ds Maxie
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Marca 2010, 19:28:23 »
Tak, możesz to poprawić, tylko musisz ją rozciągnąć poprzez zmianę jej mapowania (Modifieres/UV Coordinates/Unwrap UVW) i tam "powiększasz" kwadrat który tam jest. Na końcu convert to editable mesh.

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trawa w 3ds Maxie
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Marca 2010, 19:41:10 »
Zmieniłem mapowanie . Wokół linii i siatki trójkątów pojawiła się zielona obręcz. Co z nią zrobić?
Proszę Cię bardzo/

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Trawa w 3ds Maxie
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Marca 2010, 19:42:36 »
Po co unwrap przy trawie? UVW Map, potem Planar i wymiary 5x5, powinno byc ok.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trawa w 3ds Maxie
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Marca 2010, 16:08:41 »
(...) UVW Map, potem Planar i wymiary 5x5, powinno byc ok.

Gdzie wpisać Planar?
Proszę Cię bardzo/

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Trawa w 3ds Maxie
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Marca 2010, 16:09:53 »
Nie wpisać, tylko wybrać...

EDIT:

Cytuj
No to gdzie wybrać Planar?

Modifieres/UVW Map
« Ostatnia zmiana: 30 Marca 2010, 16:16:58 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trawa w 3ds Maxie
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Marca 2010, 16:40:29 »
Dalej to samo. Też tekstura trawy rozciągnięta (zał. 1).
Nie wiem co robię źle. Zaznaczyłem Planar, wybrałem z listy UVW Map.
Proszę Cię bardzo/

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Trawa w 3ds Maxie
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Marca 2010, 16:42:22 »
UVW Map, potem Planar i wymiary 5x5, powinno byc ok.

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trawa w 3ds Maxie
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Marca 2010, 16:51:36 »
Ustawiłem opcję Box. Efekt jest taki (zał. 1).
Proszę Cię bardzo/

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Trawa w 3ds Maxie
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Marca 2010, 17:59:11 »
Ustawiłem opcję Box. Efekt jest taki (zał. 1).
Po co dałeś opcje box, jak masz dać Planar.

UVW Map, potem Planar i wymiary 5x5, powinno byc ok.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Trawa w 3ds Maxie
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Marca 2010, 18:22:05 »
5 wpisac w Length i Width (moze byc wiecej/mniej w zaleznosci od tekstury)
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Joke1997

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Trawa w 3ds Maxie
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Marca 2010, 18:42:48 »
Zrobiłem tak jak napisał @hunter. Dzięki wam za pomoc.
Trawa (zał. 1).
Proszę Cię bardzo/