Autor Wątek:  Dzwięki w symku.  (Przeczytany 6792 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dominik333

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Dzwięki w symku.
« dnia: 13 Lutego 2010, 12:29:59 »
Witajcie, chciałem dodać do misji Zwierzyniec_OSOB jakieś dźwięki z radiotelefonu, chciałem posłużyć się Zwierzyńcem_POSP i w eventsach znalazłem takie coś:

node 5000 0 blokada_zepsuta sound 1760.0 0.5 3000.0 blokada_zepsuta.wav endsound
//
event blokada_zepsuta sound 10.0 blokada_zepsuta 1 endevent

domyślam się że liczba "1760" oraz "0.5" określają współrzędne w których dźwięk jest odtwarzany, co natomiast oznacza liczba 3000?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Dzwięki w symku.
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Lutego 2010, 12:32:02 »
Trzecią współrzędną.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Dominik333

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dzwięki w symku.
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Lutego 2010, 12:49:20 »
Stworzyłem coś takiego i wywala mi cannot file not dzien_dobry.wav czy coś takiego, plik dzien_dobry jest w formacie wav. Nie wiem o co może chodzić. Pomożecie?

node 5000 0 dzien_dobry sound -672.625 0.5 7292.375 dzien_dobry.wav endsound
//
event dzien_dobry sound 120.0 dzien_dobry 1 endevent

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Dzwięki w symku.
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Lutego 2010, 12:51:00 »
Czy plik dzien_dobry.wav jest umieszczony w katalogu sounds i zakodowany kodekiem PCM?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Dominik333

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dzwięki w symku.
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Lutego 2010, 12:54:30 »
Tak jest w folderze sounds, a kodekiem to nie wiem, a jak zakodować?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Dzwięki w symku.
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Lutego 2010, 12:58:52 »
Jest to domyślny format większości programów, np. rejestratora dźwięków.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Dominik333

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dzwięki w symku.
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Lutego 2010, 13:07:00 »
Gdy chce otworzyć plik w rejestratorze dźwięków wyskakuje takie coś: (patrz załącznik)
« Ostatnia zmiana: 13 Lutego 2010, 13:13:34 wysłana przez Dominik333 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Dzwięki w symku.
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Lutego 2010, 13:14:45 »
Czyli pozostaje Ci próbować jakoś skonwertować ten plik. Możesz go otworzyć w programie, którym go utworzyłeś i ponownie zapisać.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Dominik333

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dzwięki w symku.
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Lutego 2010, 13:36:54 »
Dobra błędu już nie wywala lecz gdy przejeżdżam przez punkt gdzie powinien być dźwięk, nie ma go.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Dzwięki w symku.
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Lutego 2010, 13:48:42 »
Czy wywołujesz odpowienie zdarzenie (dzien_dobry)?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Dominik333

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dzwięki w symku.
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Lutego 2010, 13:54:49 »
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale tobie chodzi o to?

node 5000 0 dzien_dobry sound -685.0 0.5 7360.0 dzien_dobry.wav endsound
//
event dzien_dobry sound 120.0 dzien_dobry 1 endevent

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Dzwięki w symku.
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Lutego 2010, 14:07:05 »
Tak, dźwięk będzie odtwarzany dopiero po wyzwoleniu zdarzenia dzien_dobry. W takim wypadku możesz je podpiąć do torów bądź kombinacji klawiszy Shift+cyfra. Należy też pamiętać, że symulator ma inaczej zorientowane osie układu współrzędnych.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Dominik333

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dzwięki w symku.
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Lutego 2010, 15:04:26 »
Rozumiem że żeby wyzwolić ewent trzeba np przez niego przejechać, czyli podpiąć go do torów. Więc jak go podpiąć do torów?

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dzwięki w symku.
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Lutego 2010, 17:41:38 »
Wszystko na ten temat (oprocz eventlauncherow czasowych http://eu07.pl/forum/index.php/topic,14218.0.html) jest w Scenery.doc.
Pozdrawiam, Karol