« Odpowiedź #17 dnia: 01 Lutego 2010, 20:59:56 »
...jeden nawet nie miał zielonego pojęcia co to jest RP1 a W6a tym bardziej i chyba go oświeciłem.
Maszynista nie ma obowiązku znać wskaźników bądź sygnałów podawanych w formie np Rp1, S13, W6a, W9, itd. On ma wiedzieć co dany wskaźnik oznacza i jak zachować się przy danym sygnale. To, że Ty to wiesz to plus dla Ciebie, ale nie masz prawa tego wymagać od maszynistów. Założę się, że jest "1000" innych rzeczy o, których Ty nawet nie słyszałeś a dla maszynisty to chleb powszedni
...btw Jakieś dwa lata temu PLK robiła kontrole ustawiając się na mało uczęszczanych przejazdach i sprawdzając, które pociągi podawały sygnał "BACZNOŚĆ!". Statystyki były przerażające, a kara jaka wtedy groziła maszyniście za nie podanie sygnału to 5000zł
... W każdym razie szybko zaprzestano tego typu kontroli ;). Widocznie doszli do wniosku, że mija się to z celem bo musieliby ukarać 9 na 10 maszynistów :D.
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2010, 21:05:26 wysłana przez mechatronik »
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76