Autor Wątek:  Sygnał Rp1-pytanie  (Przeczytany 14243 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Sygnał Rp1-pytanie
« dnia: 01 Lutego 2010, 19:45:35 »
Witam
Dlaczego przy ruszaniu z pod semafora wyświetlającego sygnał np S13 lub jakikolwiek inny (po wcześniejszym zatrzymaniu się, sygnał S1)
maszynista podaje sygnał Rp1 ?? Tak samo jak na manewrach, przy ruszaniu z pod Tm na sygnał Ms2. Dlaczego ??

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Lutego 2010, 19:52:59 »
Daje go aby ostrzec ludzi znajdujących się w pobliżu pociągu, że zaraz ruszy.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Lutego 2010, 19:56:04 »
Cytuj
Daje go aby ostrzec ludzi znajdujących się w pobliżu pociągu, że zaraz ruszy.
A przy zatrzymaniu przed SBL na stój w szczerym polu i ponownym ruszeniu ?? Też podają Rp1 a przecież w pobliżu pociągu nikogo nie ma.
Czy to po prostu przyzwyczajenie ??

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Lutego 2010, 19:58:06 »
To raczej ze względów bezpieczeństwa, nie wiadomo jacy są ludzie, przecież zawsze może ci ktoś na tory wyskoczyć.
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Lutego 2010, 19:59:01 »
Według mnie to jest po prostu taka procedura ostrzegająca nawet jeżeli w pobliżu nikogo nie ma. Zastanawiałem się też nad tym i się dziwiłem czemu przy ruszeniu z głównej stacji maszynista nie daje RP1.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Lutego 2010, 19:59:13 »
To raczej ze względów bezpieczeństwa, nie wiadomo jacy są ludzie, przecież zawsze może ci ktoś na tory wyskoczyć.
Według Twojego rozumowania, trzeba by trąbić przez cały czas jazdy.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Lutego 2010, 19:59:48 »
Odpowiedź jest banalnie prosta i łatwa do wyszukania : Ie-1

"Rp1 "Baczność maszynista daje w następujących przypadkach:

a) po zatrzymaniu pociągu przed semaforem wjazdowym lub odstępowym wskazującym sygnał "Stój", wątpliwy lub nieoświetlony albo białe światło przy zbitym szkle sygnałowym z wyjątkiem semafora odstępowego blokady samoczynnej, jeżeli maszynista nie może porozumieć się z dyżurnym ruchu za pomocą środków łączności."

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2303
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Lutego 2010, 20:03:02 »
Odpowiedź jest banalnie prosta i łatwa do wyszukania : Ie-1

"Rp1 "Baczność maszynista daje w następujących przypadkach:

a) po zatrzymaniu pociągu przed semaforem wjazdowym lub odstępowym wskazującym sygnał "Stój", wątpliwy lub nieoświetlony albo białe światło przy zbitym szkle sygnałowym z wyjątkiem semafora odstępowego blokady samoczynnej, jeżeli maszynista nie może porozumieć się z dyżurnym ruchu za pomocą środków łączności."

No to przeczytaj ostatnią linijkę jeszcze raz...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Lutego 2010, 20:10:38 »
Według mnie to jest po prostu taka procedura ostrzegająca nawet jeżeli w pobliżu nikogo nie ma. Zastanawiałem się też nad tym i się dziwiłem czemu przy ruszeniu z głównej stacji maszynista nie daje RP1.
Na takich stacjach żadne osoby postronne nie kręcą się po torach. Poza tym Rp1 mogłoby wystraszyć ludzi na peronach.;P
Według Twojego rozumowania, trzeba by trąbić przez cały czas jazdy.
Jednak źle to sformułowałem:
Cytat: Ie1
g) dla ostrzeżenia osób znajdujących się na torach lub zbyt blisko toru,
-Tyle w Ie1.
Ale ostrożności nigdy za wiele, nikt nie będzie karał maszynisty za to. :)
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1233
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Lutego 2010, 20:14:39 »
Tak z innej beczki dodam, że w przypadku pociągów towarowych należy odnotować każdy postój (zarówno planowany i nieplanowany).

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Lutego 2010, 20:18:58 »
Cytuj
Tak z innej beczki dodam, że w przypadku pociągów towarowych należy odnotować każdy postój (zarówno planowany i nieplanowany).
A gdzie te postoje odnotowujemy ?? W karcie pracy drużyny trakcyjnej ??

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Lutego 2010, 20:20:15 »
Na taśmie prędkościomierza proszę Pana. Ale to dopiero po zakończeniu służby i wyjęciu jej z urządzenia. W trakcie jazdy (od biedy) wystarcza kartka i ołówek ;). Po zatrzymaniu piszemy godzinkę, miejsce zatrzymania i ew powód. Ale to zależy u jakiego przewoźnika - różnie wymagają ;).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Lutego 2010, 20:22:56 »
Cytuj
Poza tym Rp1 mogłoby wystraszyć ludzi na peronach.;P

Czasem i rp1 słychać na stacji. No, ale to są względy bezpieczeństwa. Np. w Toruniu pociąg osobowy ruszający w kierunku Bydgoszczy, ma przed sobą prowizoryczne, piesze przejście przez tory. Często przebiegają tam ludzie przesiadający się z osobowego z Kutna, i (wprawdzie nie zawsze, ale zdarza się to) przed ruszeniem maszynista daje króciutkie rp1 co by ktoś się nie zapomniał, ze jednostka przyspawana na wieczność do szyn nie jest, i zaczęła ruszać w stronę przejścia.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Lutego 2010, 20:25:01 »
Cytuj
Na taśmie prędkościomierza proszę Pana. Ale to dopiero po zakończeniu służby i wyjęciu jej z urządzenia.
W ruchu pasażerskim chyba też opisujemy taśmę?? Hamowanie kontrolne, ale co oprócz tego ??

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Lutego 2010, 20:31:08 »
Kiedy pociąg rusza z peronu to kierownik pociągu i konduktorzy podają sygnał odjazdu po uprzednim sprawdzeniu czy nikt nie jest zbyt blisko peronu dlatego maszynista już nie musi dawać RP1.

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Lutego 2010, 20:53:39 »
nikt nie będzie karał maszynisty za to. :)
Niektórzy mechanicy z PR boją się jak ognia podawania RP1. Kilku takim wykładałem jak jest napisane w Ie-1, ponieważ widocznie zapomnieli, jeden nawet nie miał zielonego pojęcia co to jest RP1 a W6a tym bardziej i chyba go oświeciłem.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline tomekilawa

  • Wiadomości: 258
  • na służbie...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Lutego 2010, 20:56:44 »
Z tego co wiem sygnał "RP1" baczność podaje się również na pociągach towarowych i na manewrach przed ruszeniem z miejsca.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Lutego 2010, 20:59:56 »
...jeden nawet nie miał zielonego pojęcia co to jest RP1 a W6a tym bardziej i chyba go oświeciłem.
Maszynista nie ma obowiązku znać wskaźników bądź sygnałów podawanych w formie np Rp1, S13, W6a, W9, itd. On ma wiedzieć co dany wskaźnik oznacza i jak zachować się przy danym sygnale. To, że Ty to wiesz to plus dla Ciebie, ale nie masz prawa tego wymagać od maszynistów. Założę się, że jest "1000" innych rzeczy o, których Ty nawet nie słyszałeś a dla maszynisty to chleb powszedni...

btw Jakieś dwa lata temu PLK robiła kontrole ustawiając się na mało uczęszczanych przejazdach i sprawdzając, które pociągi podawały sygnał "BACZNOŚĆ!". Statystyki były przerażające, a kara jaka wtedy groziła maszyniście za nie podanie sygnału to 5000zł... W każdym razie szybko zaprzestano tego typu kontroli ;). Widocznie doszli do wniosku, że mija się to z celem bo musieliby ukarać 9 na 10 maszynistów :D.
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2010, 21:05:26 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Lutego 2010, 21:02:53 »
Niektórzy mechanicy z PR boją się jak ognia podawania RP1. Kilku takim wykładałem jak jest napisane w Ie-1, ponieważ widocznie zapomnieli, jeden nawet nie miał zielonego pojęcia co to jest RP1 a W6a tym bardziej i chyba go oświeciłem.
Mechanik nie musi wiedzieć, co to jest RP1, nie jest mu to do niczego potrzebne. 99% maszynistów nie wie co to RP1, bo tego się nie używa. Tylko mikole muszą się wymądrzać, jacy to oni są obeznani i robią z siebie idiotów przed maszynistami. Czujesz, że się dowartościowałeś wewnętrznie? Typowa cecha mikola lub - jak kto woli - "prawdziwego MK".
Pozdrawiam, Sławek

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Lutego 2010, 21:19:30 »
No dobra, już jak zwał tak zwał pomijając kwestię nazw. Chodziło mi raczej o to, że oni dosłownie panicznie się boją ten sygnał baczność podać. Myślą, że ukarają ich czy coś, jak nie daj Boże ktoś przed przejazdem usłyszy dźwięk trąbki pociągu. RP1 przecież jest po to, by ktoś np. nie wlazł pod jadący pociąg oszczędzając mechanikowi nerwów czy tamtem albo inny zdąży przed składem, a jeśli ktoś zostanie zmasakrowany to również czasu aż całe wydarzenie zostanie wyjaśnione i opisane przez gliniarzy.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #20 dnia: 01 Lutego 2010, 21:29:30 »
Jeśli z daleka widać, że na przejeździe jest spokój, czyli samochody stoją przed przejazdem, ludzie nie przechodzą, no to po co trąbić? Jeśli jest dobra widoczność, to można pójść na odstępstwa i nie trąbić...
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2010, 22:36:46 wysłana przez REWIZOR »
Pozdrawiam, Sławek

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #21 dnia: 01 Lutego 2010, 21:40:13 »
Według mnie ważniejszy jest wskaźnik W6 niż W6a chociaż oba są bardzo ważne. Niektórzy maszyniści dają RP1 w "niebezpiecznych" miejscach,  np. na łuku bez widoczności na przejazd (Wjazd do Lęborka [Strasznie niebezpieczny przejazd bez rogatek, wiele wypadków na nim było ] od strony Gdyni).
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #22 dnia: 01 Lutego 2010, 21:48:27 »
Gdybyś znał Ie-1 wiedziałbyś, że wskaźniki W6 i W6a są równoważne (należy podać sygnał Rp1). Tylko W6a informuje z jakiej przyczyny należy podać sygnał "BACZNOŚĆ" (zbliżanie się do przejazdu lub przejścia kolejowego). Przyznam, że nie wyobrażam sobie aby były oddzielne wskaźniki dla wszystkich sytuacji gdy trzeba podać sygnał Rp1. W6 jest wskaźnikiem ogólnym dla wszystkich innych sytuacji, które nie podlegają pod W6a i W7.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #23 dnia: 01 Lutego 2010, 21:59:25 »
Nie jestem pewny czy się dobrze wyraziłem albo czy mnie nie zrozumiałeś Ie-1 (E-1). Znaki W 6a umieszczane są przed wszelkiego rodzaju przejazdami kolejowymi i przejściami (osobiście spotkałem się tylko z przejazdami) i jak np. maszynista zna szlak to wie który przejazd jest w pewnym sensie bezpieczny na którym "nie musi" podawać sygnału baczność ale "mniej bezpieczne" na których powinien podać.
Edit:
Takie jest przynajmniej moje zdanie...
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2010, 06:52:19 wysłana przez Krzysiek626 »
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Lutego 2010, 09:40:37 »
Nie jestem pewny czy się dobrze wyraziłem albo czy mnie nie zrozumiałeś Ie-1 (E-1). Znaki W 6a umieszczane są przed wszelkiego rodzaju przejazdami kolejowymi i przejściami (osobiście spotkałem się tylko z przejazdami) i jak np. maszynista zna szlak to wie który przejazd jest w pewnym sensie bezpieczny na którym "nie musi" podawać sygnału baczność ale "mniej bezpieczne" na których powinien podać.
Edit:
Takie jest przynajmniej moje zdanie...

Są takie odcinki gdzie jeśli by się trzymać przepisów, trzeba by trąbić praktycznie cały czas...
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #25 dnia: 02 Lutego 2010, 10:56:53 »
Są takie odcinki gdzie jeśli by się trzymać przepisów, trzeba by trąbić praktycznie cały czas...
Np. linia Wąbrzeźno - Wąbrzeźno Miasto :-)

http://www.corax6.turbo.pl/galeria/details.php?image_id=3859&sessionid=c89f606b5ee38888fbf4ca244ec35b8a

http://kolmatej.republika.pl/grafika/galeria/wabrzezno.jpg

Założę się, że typowy mikol, w ramach doznań cielesnych, używał by sygnału dźwiękowego przy każdym wskaźniku ;-)
Pozdrawiam, Sławek

Offline nbmx

  • Administrator
  • Wiadomości: 482
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sygnał Rp1-pytanie
« Odpowiedź #26 dnia: 02 Lutego 2010, 12:51:17 »
Dla wyjasnienia:

Rp1 daje się przy zmianie sygnału z S1 -> Sx (jak nie jest to w torach stacyjnych), aby ostrzec ale jednocześnie potwierdzić odebranie syganłu. Tak samo przy manewrach (manewrowy macha, aż nie zobaczy że pociąg rusza lub nie da sygnału baczność).
Łukasz "NBMX" Kirchner SQ3NMU
kmps.org.pl kmk.poznan.pl ieee.org
ED78;EN57,EN57AL,EN57ALc/d,EN57FPS,ED72Ac;EN96A; SA135,SA139,VT614,DH2;Traxx:145,185,186,187,483,594;SiemensMS;AlstomBB36000;Ebicab;Mirel;Indusi;Mesa;SHP;KnorrBR1-3