Autor Wątek:  Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***  (Przeczytany 2298 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« dnia: 24 Stycznia 2010, 21:10:25 »
Chyba pominąłeś jeden punkt... w ten sposób na pewno nie załączysz przetwornicy.

Należy nacisnąć wspomniany przycisk i trzymając go załączyć przekaźnik rozrządu przetwornicy, gdy usłyszymy, że się ona załączyła, puszczamy (przekaźnik zostaje w swoim położeniu).

Offline fidzio

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Stycznia 2010, 21:31:56 »
Należy nacisnąć wspomniany przycisk i trzymając go załączyć przekaźnik rozrządu przetwornicy, gdy usłyszymy, że się ona załączyła, puszczamy (przekaźnik zostaje w swoim położeniu).

No po za tym, że należy ręcznie "popchnąć" przekaźnik przetwornicy, należy uprzednio zewrzeć PWR. W przeciwnym przypadku przetwornica nie wystartuje (nie było to wcześniej napisane).

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Stycznia 2010, 21:49:01 »
należy uprzednio zewrzeć PWR.

Ręczne zwarcie PWR to już obchodzenie zabezpieczeń, gdy ktoś chce "szybciej" się uruchomić, a o tym nie ma mowy w instrukcji... PWR sam się zwiera, gdy będziesz miał ponad 4,6atm w zbiorniku.

Offline fidzio

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Stycznia 2010, 21:52:45 »
Cytuj
Ręczne zwarcie PWR to już obchodzenie zabezpieczeń, gdy ktoś chce "szybciej" się uruchomić, a o tym nie ma mowy w instrukcji... PWR sam się zwiera, gdy będziesz miał ponad 4,6atm w zbiorniku.
PWR zwiera się ale powyżej 4,8 atm i nie w zbiorniku a w obwodzie pneumatycznym pantografów to po pierwsze, a po drugie mała sprężarka nie jest w stanie nabić do takiego ciśnienia (max. ciśnienie jej pracy to 4,5 atm), stąd przy uruchamianiu od zera konieczność zwierania PWR-a.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Stycznia 2010, 22:02:11 »
PWR zwiera się ale powyżej 4,8 atm i nie w zbiorniku a w obwodzie pneumatycznym pantografów to po pierwsze, a po drugie mała sprężarka nie jest w stanie nabić do takiego ciśnienia (max. ciśnienie jej pracy to 4,5 atm), stąd przy uruchamianiu od zera konieczność zwierania PWR-a.

Miałem na myśli zbiornik pantografów (czyli po odcięciu kranem na dole całej "reszty") i wtedy na pewno pompuje do 5atm, a nawet więcej, więc PWR się zwiera sam.

Offline fidzio

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Stycznia 2010, 22:13:09 »
Cytuj
Miałem na myśli zbiornik pantografów (czyli po odcięciu kranem na dole całej "reszty") i wtedy na pewno pompuje do 5atm, a nawet więcej, więc PWR się zwiera sam.
Piotrze PWR czyli Pantografowy Wyłącznik Rozrządu nie jest połączony ze zbiornikiem pantografów (zbiornik pomocniczy małej sprężarki o pojemności bodjaże 57 l) tylko z obwodem pneumatycznym każdego z pantografów, gdyż zadaniem PWR-a jest odłączenie rozrządu styczników liniowych oraz styczników ogrzewania w przypadku gdy ciśnienie w obwodzie pantografu z jakichś przyczyn spadnie poniżej 3,5 atm (Np zamarznięcie układu pantografu - pantograf opadnie a w zbiorniku pomocniczym nadal może być 5 atm), co zabezpiecza przed ciągnięciem łuku przez opadający pantograf i w efekcie przepaleniem sieci. Jeżeli PWR podłączony bylby do zbiornika pantografów to byłby jeden, a tak są dwa - dlaczego? Dlatego iż podłączony jest pod swój pantograf (A lub B). Co do 5 atm, może jak się odetnie "szafę" to i sprężarka nabije do tych 5 atmosfer ale aby zamknąc WS i tak trzeba powietrze na szafie otworzyć więc bez zamykania PWR-a przetwornicy nie odpalisz. Owszem może są takie jednostki w których nabije się małą sprężarką do 5 atm, ale zakończy się to w najlepszym przypadku zakatowaniem baterii (może po za nielicznymi sztukami).

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Stycznia 2010, 13:00:11 »
bez zamykania PWR-a przetwornicy nie odpalisz.

Aaa, teraz jasne, zapomniałem, że PWRa się mostkuje tym pakieciakiem w położeniu "pionowo" i zawsze uznawałem to za "normalne" położenie ;-)

Dyskusja do usunięcia.

Bocznica.
Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2010, 13:11:07 wysłana przez Krzysiek626 »