« Odpowiedź #3 dnia: 24 Stycznia 2010, 22:25:44 »
Z siódemkami mam bardzo mało wspólnego, i szczerze mówiąc nie wiem czemu stosują tam 5 pozycyjne łączniki. Natomiast spotkałem się z podobną sytuacją na jednym z elektrowozów serii 182. Tam też zamontowano 5 pozycyjne łączniki C-C-0-B-B. Z tym, że C-C było zmostkowane (brak przyciemnienia świateł czerwonych), natomiast pierwsza pozycja B była odpowiedzialna za przyciemnienie reflektora a druga pozycja za jego "pełne" świecenie. W przetwornicach oświetlenia było stosunkowo dużo wejść do sterowania jej pracą. Być może na siódemkach są podobne przetwornice i zamierzali skorzystać z ich kolejnych funkcji. Ewentualnie może planowali zrobić tak aby z jednej z kabiny sterować załączaniem świateł w drugiej. I wtedy C-C-0-B-B odpowiadałoby C(tył)-C(przód)-0-B(przód)-B(tył) ale to tylko moje przypuszczenia bo tych maszyn zbytnio nie znam.
« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2010, 22:31:31 wysłana przez mechatronik »
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76