Autor Wątek:  Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach  (Przeczytany 15342 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mati319

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Czy da się jakoś zmniejszyć przyspieszenie w kiblu? Ten nowy model kibla łapie setke w minute, a przecież w realu się rozpędza zdecydowanie dłużej niż 60 sekund. Według danych technicznych setke łapie w 120 sekund. A jeszcze jedno, czy jest możliwość podgłośnienia wentylatorów rozruchowych w nowych modelach siódemek? Jeśli tak to w jaki sposób to zrobić? Teraz ich prawie nie słychać.

Temat nie związany z paczką PC2009. Przenoszę.
Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2010, 19:22:33 wysłana przez mati319 »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Stycznia 2010, 19:44:52 »
Cytuj
Czy da się jakoś zmniejszyć przyspieszenie w kiblu?
Jeździj na pierwszej nastawie nawrotnika w przód.

Offline mati319

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Stycznia 2010, 21:04:17 »
tylko że kibel 120 sek się rozpędza na tej drugiej, a na pierwszej jeszcze dłużej. Poprzedni model kibla na drugiej pozycji nawrotnika łapał setke w 80 sekund. To już było bliżej rzeczywistości niż teraz.
Da się podgłośnić te wentylatory w siódemkach?

Offline jacek88

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 126
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Stycznia 2010, 21:20:31 »
Też jestem ciekaw tego podgłośnienia co kolega wyżej. Poprostu nie zabardzo je słychać przy ruszaniu. Ba prawie wogóle.
PKP INTERCITY

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Stycznia 2010, 21:20:59 »
Cytuj
Da się podgłośnić te wentylatory w siódemkach?
Oczywiście że tak. Pobierasz jakiś program do obróbki dźwięku i w nim zwiększasz głośność pliku np.
Cytuj
07]rvent.wav

Cytuj
Też jestem cciekaw tego podgłośnienia co kolega wyżej. Poprostu nie zabardzo je słychać przy ruszaniu. Ba prawie wogóle.
Bo w rzeczywistości jeśli drzwi do korytarza są dobrze uszczelnione to też praktycznie nie słychać wentylatorów oporów rozruchowych.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Stycznia 2010, 21:21:05 »
Jak sie jezdzi po 300-400A, to nie slychac... ;)
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline jacek88

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 126
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Stycznia 2010, 21:22:24 »
Za to jak daję bocznikowanie to już jest to charakterystyczne buczenie ;)
PKP INTERCITY

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Stycznia 2010, 21:53:30 »
Wentylatory nie pracuja przy pozycjach bocznikowania.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline jacek88

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 126
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Stycznia 2010, 22:10:51 »
 A to co powoduje to buczenie jak dam wszystkie pozycje bocznika? Poprostu chciałbym się dowiedzieć zgłębić wiedzę nt. techniki kolejowej
PKP INTERCITY

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Stycznia 2010, 22:20:25 »
Silnik może tak buczą, bo duży prąd dostają. Jedyne co mi się nasuwa.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Stycznia 2010, 22:20:56 »
Buczenie to efekt kilku dźwięków które się na siebie "nakładają" czyli np. wycie silników trakcyjnych przy np. 400A (nie chodzi o wentylatorów oporów rozruchowych), do tego dochodzą jeszcze dźwięki przekładni (tak słyszałem). Ogólnie "buczenie" o które pytałeś to silniki pracujące przy większym natężeniu prądu (rzędu 400A).

Offline mati319

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Stycznia 2010, 00:55:00 »
OK z wentylatorami w siódemce sobie poradziłem, teraz pozostaje problem super przyspieszenia w kiblu żeby rozpędzał sie chociaż te 1,5 min do setki na drugiej pozycji nawrotnika w przód.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Stycznia 2010, 01:00:40 »
Wsadź sobie kilkudziesięciu pasażerów do EN i będzie się wolniej rozpędzać.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Stycznia 2010, 13:43:35 »
Tylko niech wpierw doda sobie taką możliwość w chk, bo ktoś wcześniej o tym zapomniał...

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Stycznia 2010, 13:58:39 »
A, to dlatego wywalało mi MaSzynę jak wrzucałem tam ludzi :D Dobrze wiedzieć...

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Stycznia 2010, 16:37:23 »
Mi też nie podoba się fizyka w nowym EN57 głównie hamowanie. Dzisiaj pierwszy raz grałem w nową PC i jechałem 100km/h kiblem, jak zwykle zacząłem hamować ok 50m przed peronem, czoło pociągu zatrzymało mi się 200m za peronem. Czy można jakoś przenieść fizykę starego EN57 z PC2006 na 2009?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #16 dnia: 23 Stycznia 2010, 16:43:22 »
Na jakiej pozycji hamowałeś?

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Stycznia 2010, 16:49:16 »
Zawsze '5' hamuję.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Stycznia 2010, 16:51:30 »
Zawsze '5' hamuję.
"5" to hamujesz (spuszczasz powietrze z przewodu głównego) ale do jakiego ciśnienia napełniasz cylinder hamulcowy (bo dużo od tego zależy) min. siła hamowania itp.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #19 dnia: 23 Stycznia 2010, 16:54:45 »
Sprawdź hamowanie na 1 pozycji hamulca. Po jej nastawieniu poczekaj aż ciśnienie w cylindrach hamulcowych urośnie do poziomu który jest ci potrzebny. Zaobserwuj jak rośnie ciśnienie. Gwarantuje że zatrzymasz się wcześniej. To jest hamulec EP. Siłę hamowania regulujesz czasem ustawienia dźwigni hamulca w pozycji 1. By zatrzymać wzrost ciśnienia w cyllindrah ustawiasz dźwignię na pozycję jazda.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Stycznia 2010, 16:57:31 »
Co nie zmienia faktu, że o hamulcach w EN57 z PC można powiedzieć tylko tyle, że są :D Poprawka na to ma być, więc nie ma sensu wrzucać teraz pojedynczych plików.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mati319

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #21 dnia: 23 Stycznia 2010, 19:33:01 »
Hamulce moim zdaniem w kiblu są dobre, nigdy nie miałem problemu z wyhamowaniem w peronach (korzystam z EP). Najgorsze jest to super przyspieszenie. Po ustawieniu obciążenia po 110 ton na każdy człon w pojedynczym kiblu rozpędzam się 1 min i 14 sek (do setki). Hamowanie z tym obciążeniem ujdzie ale to przyspieszenie i tak jest zbyt duże. Trzeba ustawić obciążenie w kiblu na każdy człon po 110-120 ton żeby w miare sensownie się rozpędzał. Do prawdziwych 2 min to mu jeszcze bardzo daleko... Poprzedni model kibla chyba miał lepsze przyspieszenie bo tam bez żadnych kombinacji była 1 min i 20 sek.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #22 dnia: 23 Stycznia 2010, 20:06:16 »
Hamulce moim zdaniem w kiblu są dobre, nigdy nie miałem problemu z wyhamowaniem w peronach (korzystam z EP).
To ty chyba nigdy kiblem nie jechałeś... tak jak kolega napisał 50m przed peronem i w peronie dęba stajesz jak masz 0,35atm w cylindrach.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline mati319

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #23 dnia: 23 Stycznia 2010, 21:48:15 »
Z hamulcami masz rację, ale nie jest aż tak tragicznie, dlatego napisałem że są dobre bo to mnie jakoś szczególnie nie boli. Przyspieszenie według mnie jest gorsze. Ty mówisz o hamowaniu ze 100? bo ja teraz sprawdziłem i jak w cylindrach będę miał 0,35 50m przed peronem to kabinka jest około 50m za peronem. Ustawiłem obciążenie na 70 ton na każdy człon. Bez obciążenia pewnie by się idealnie zatrzymał.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #24 dnia: 23 Stycznia 2010, 21:54:37 »
Cytuj
Ustawiłem obciążenie na 70 ton na każdy człon.
To chyba musiałoby tam jechać multum samych grubasów...

Ja od początku zauważyłem, że Oerlikon w jednostkach w PC jest słabszy od tego co był wcześniej. Zupełnie inna odległość hamowania jest z takiej samej prędkości na EP Oerlikona a inna na EP Knorra na takim samym ciśnieniu. Przyjmuję oczywiście poprawkę na czas napełniania cylindrów w Oerlikonie, który jest dłuższy.
Dla tego ja jeżdżę na EN57-001 i EN57-082:)
Jak jest mówione, będzie poprawka.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #25 dnia: 23 Stycznia 2010, 22:02:53 »
Kwestia tego, że hamulce jednostek z Knorrem i Oerlikonem w symulatorze są zupełnie inne – Knorr ma ustawioną większą przekładnię.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Stycznia 2010, 19:54:21 »
Na 303E najczęściej nie słychać oporów w kabinie, szczególnie w A. Nieraz dawałem 600A na odjazd, a wycie było tylko słychać przez okno z zewnątrz, gdzie dźwięk się od budynku odbił. ;) Ale też fakt, że to były białostockie siódemki, które de facto są najlepszymi w Polsce. Nie bez powodu IC po przejęciu z Białegostoku takich jak 344, 375, czy 408 powrzucało je na najtrudniejsze linie.
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2010, 12:00:30 wysłana przez Krzysiek626 »
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Stycznia 2010, 11:42:11 »
W starszych słychać.
Ps, jak zmienić to przyspieszenie w EZT
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Zmiana przyspieszenia w EN57 i podgłośnienie wentylatorów w siódemkach
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Stycznia 2010, 23:19:42 »
Na 303E najczęściej nie słychać oporów w kabinie, szczególnie w A.
A dlaczego akurat w A?
Ale też fakt, że to były białostockie siódemki, które de facto są najlepszymi w Polsce. Nie bez powodu IC po przejęciu z Białegostoku takich jak 344, 375, czy 408 powrzucało je na najtrudniejsze linie.
Które to linie są najtrudniejsze?
Jak będę duży zostanę maszynistą!