Autor Wątek:  Nowy wagon Sis Rozi'ego  (Przeczytany 11871 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Nowy wagon Sis Rozi'ego
« dnia: 13 Stycznia 2010, 17:31:06 »
Podczas jazdy pojawiają się i znikają na przemian takie oto cienie. Exe z Dieselpacka.
« Ostatnia zmiana: 13 Stycznia 2010, 19:01:27 wysłana przez Benek »

Offline kwiatek3

  • Wiadomości: 206
  • Nowe wcielenie Gagarina
    • Zobacz profil
    • Punkt informacyjny symulatora (Pomoc z uruchomieniem itd.)
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Stycznia 2010, 18:40:39 »
A czy na innych sceneriach dzieje się to samo?
Pozdrawiam załogę eu07.pl
Profil: Technik Transportu Kolejowego

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Stycznia 2010, 19:00:33 »
Tak.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Stycznia 2010, 19:01:07 »
Moze twoj problem jest podobny do tego http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13553.0.html ?
Tam tez byl klopot z wyswietlaniem tekstur z polprzezroczystoscia.
Pozdrawiam, Karol

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Stycznia 2010, 19:41:32 »
32 bity i w opcjach, i w sterownikach.

Wpis w EU07.ini:
Cytuj
renderalpha yes
jest.


Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Stycznia 2010, 19:47:03 »
ZTCW to przez polprzezroczyste tekstury z krzyzykiem w nazwie widac tylko elementy typu track. Sprobuj zmienic nazwe tekstury [w folderze dynamic/pkp/sis_v1 i we wpisie do scenerii] na sis.tga.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Stycznia 2010, 19:52:16 »
ZTCW to przez polprzezroczyste tekstury z krzyzykiem w nazwie widac tylko elementy typu track. Sprobuj zmienic nazwe tekstury [w folderze dynamic/pkp/sis_v1 i we wpisie do scenerii] na sis.tga.

Tylko ten krzyżyk jest celowo, by tekstura nie była filtrowana.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Stycznia 2010, 20:08:27 »
Problem częściowo zniknął. Coś tam jednak widać, ale nie w takim stopniu.

Da się to jeszcze uratować?

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Stycznia 2010, 20:24:55 »
Tylko ten krzyżyk jest celowo, by tekstura nie była filtrowana.
Tylko, że cień musi być filtrowany, by ładnie był rozmyty i półprzeźroczysty. Daj go jako osobną teksturę, jeśli nie chcesz usuwać #.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Stycznia 2010, 20:35:03 »
Tylko ten krzyżyk jest celowo, by tekstura nie była filtrowana.
Tylko, że cień musi być filtrowany, by ładnie był rozmyty i półprzeźroczysty. Daj go jako osobną teksturę, jeśli nie chcesz usuwać #.

Po lewej z krzyżykiem, po prawej bez krzyżyka.

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Stycznia 2010, 20:39:36 »
U mnie występuje problem z końcówkami - "podbiegam" na koniec składu (shift + t) i końcówki załączaja się po drugiej stronie wagonu. Czy u kogoś występuje ten sam efekt ?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Stycznia 2010, 20:41:22 »
To jest kwestia dyskusyjna, po której stronie wagonu się powinny zapalać, gdyż kilka ostatnich EXE zapala po błędnej stronie...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Stycznia 2010, 20:43:24 »
To jest kwestia dyskusyjna, po której stronie wagonu się powinny zapalać, gdyż kilka ostatnich EXE zapala po błędnej stronie...

W przypadku innych wagonów z końcówkami ten problem nie występuje.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Stycznia 2010, 20:45:45 »
Bo są błędnie zrobione, żeby działały dobrze z błędnym EXE. Pytanie jest, czy ciągniemy ten błąd, czy poprawiamy na początku?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Stycznia 2010, 20:56:38 »
Proponuje wydać 2 wersje modelu : pod stare błędne exe i pod nowe poprawione.

 

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Stycznia 2010, 21:07:27 »
Proponuje wydać 2 wersje modelu : pod stare błędne exe i pod nowe poprawione.

Nowego poprawionego nie ma. Prędzej pod nowe błędne, lub pod stare dobre.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Stycznia 2010, 22:33:52 »
Rozi, czy po zbliżeniu się do sprzęgu widać u Ciebie takie coś jak u mnie w drugim załączniku? Chodzi mi o ten wagon z usuniętym # w nazwie. Może ten problem w ogóle się nie pojawia na nowszych komputerach?

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Stycznia 2010, 00:04:06 »
Rozi, czy po zbliżeniu się do sprzęgu widać u Ciebie takie coś jak u mnie w drugim załączniku? Chodzi mi o ten wagon z usuniętym # w nazwie. Może ten problem w ogóle się nie pojawia na nowszych komputerach?

Widać wiele rzeczy. Nie wiem o co ci chodzi. O to coś brązowego? Nie, nie widać.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Stycznia 2010, 00:08:50 »
Żeby uściślić chodziło o teksturę cienia, widać jej kontury + ten dodatkowy brązowy element. Przymierzam się do wymiany komputera za jakiś czas, być może ten problem się już nie pojawi na nowszym sprzęcie. Czas pokaże.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Stycznia 2010, 00:22:56 »
Żeby uściślić chodziło o teksturę cienia, widać jej kontury + ten dodatkowy brązowy element.

Nie. Jest ładny efekt przejścia.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Stycznia 2010, 18:49:39 »
A co właściwie daje filtrowanie/brak filtrowania?
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Stycznia 2010, 19:30:31 »
A co właściwie daje filtrowanie/brak filtrowania?

Dzięki filtrowaniu tekstura nie jest pikselowana, tylko jest troszeczkę rozmyta. Weź sobie zrób kopię tekstury, jedna z #, druga bez i porównaj sobie w symulatorze.

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Nowy wagon Sis Rozi'ego
« Odpowiedź #22 dnia: 14 Stycznia 2010, 20:41:08 »
Żeby uściślić chodziło o teksturę cienia, widać jej kontury[...]
A ja wyjaśnię, dlaczego tak się dzieje. Jak wiadomo gdy tekstura jest bez # w nazwie jest filtrowana. W związku z tym sąsiednie piksele są rozmywane. Jeżeli coś się mapuje od pełnej liczby tj. piksel od którego się mapuje podzielić przez ilość linii, na brzegach rozmywa się sąsiedni piksel. Trzeba więc z brzegów "odciąć" pół piksela aby nie było konturów cienia. Dla tekstury o wielkości 2048px pół piksela wynosi 0,5/2048=0,000244140625 więc krawędzie trzeba pomniejszyć/powiększyć o wcześniej podaną wartość.