Dla zainteresowanych instrukcja obslugi KHP, ktora swego czasu dostali maszynisci jezdzacy na ET40:
Instrukcja postępowania maszynisty przy użytkowaniu urządzeń KHP lokomotywy serii ET40.
1. Po włączeniu pokładowej baterii zasilającej (na wyświetlaczu zapali się lampka P oraz włączy sygnalizacja hamowania awaryjnego KHP - buczek SHP a po 4 sekundach hamowanie nagłe sygnalizowane lampkami) nacisnąć przyciski SHP i Sz.
2. Ustawić przełącznik KHP/SHP w położeniu "S".
3. Odbiór transmisji KHP powoduje wyświetlenie się wskazań semafora na wyświetlaczu kabinowym. UStawić przełącznik praca KHP/SHP w położenie "K". Wjazd na linię bez urządzeń KHP wymaga przestawienia przełącznika KHP/SHP w pozycje "S".
4. Przy sygnałach S2 i Os2 (ciągłe światło zielone) i podświetlonej literze "P" na wyświetlaczu kabinowym nie jest wymagane kasowanie SHP.
5. Przy sygnale S5 powtarzanym w kabinie jako światło ciągłe pomarańczowe należy potwierdzić czujność maszynisty przez włączenie hamowania służbowego, tak aby przy przejeździe obok sygnalizatora przytorowego wartość ciśnienia w cylindrze hamulcowym wynosiła 0,15 MP (1,5 atm) lub spadek ciśnienia w przewodzie hamulcowym wynosi 0,1 MP. Hamowanie nie jest wymagane jeżeli prędkość pociągu wynosi 30 km/h.
6. Przy dojeździe do sygnału S1 (Stój) należy utrzymywać hamowanie służbowe, ponieważ wyluzowanie hamulca powoduje w momencie pojawienia się światła czerwonego na wyświetlaczu kabinowym włączenie hamowania awaryjnego. Hamowanie to może być uchylone przy prędkości mniejszej od 20 km/h.
7. Przejazd obok sygnału "Stój" jest możliwy tylko po wciśnięciu przycisku Sz i jeździe z prędkością do 20 km/h,
8. Po minięciu sygnału "Stój" przekroczenie dozwolonej prędkości 20 km/h powoduje wdrożenie hamowania.
9. Przekoczenie wskazywanych przez KHP ograniczeń prędkości włączenie hamowania awaryjnego.
10. Usterkiw działaniu KHP lub pętli (objawające się) miganiem lampek P lub U przy ciemnym wyświetlaczu) wymagają przyciśnięcia przycisku Sz. Kontrola działania czujników KHP odbywa sie przy elektromagnesie SHP a kontrola działania pętli odbywa sięprzy semaforze. Brak działania urządzeń KHP należy zgłosić dyżurnemu ruchu i odpisać w książce pokładowej.
11. Jednocześnie naciśnięcie przycisków jazdy manewrowej M i przycisku Sz w czasie odbioru sygnału S1 powoduje włączenie trybu jazdy manewrowej umożliwiającego dojazd do semafora z prędkością do 55 km/h. Operację włączenia trybu manewrowego należy powtórzyćpo każdym najeździe na odcinek z tramsisją S1.
12. Odplombowanie i przestawienie przełącznika jazdy awaryjnej AW i włączenie trybu jazdy manewrowej (pkt. 11) w czasie odbioru sygnału S1 powoduje włączenie trybu jazdy awaryjnej umożliwiającego przejazd po odcinku z unieważnioną blokadą z dowolną prędkością. Operację włączenia trybu jazdy awaryjnej należy powtórzyć po każdym najeździe na odcinek z transmisją S1.
13. Brak możliwości włączenia wdrożonego hamowania przez obsługę przycisku Sz wymaga zerwania plomby i wyłączenie urządzenia KHP.
14. Pojawienie się światła czerwonego na wyświetlaczu kabinowym oraz użycie przycisku Sz rejestrowane są na taśmie prędkościomierza RT9.
Przy przepisywaniu intstrukcji zachowano oryginalną pisownię.