Autor Wątek:  Pytania o eventy  (Przeczytany 350108 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #210 dnia: 31 Grudnia 2011, 18:07:22 »
Po pierwsze- poradnik Wasyla. Po drugie- scenery.doc . Po trzecie- wcześniejsze posty w tym i innych wątkach. Po czwarte- pliki z eventami w scenariuszach.
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2011, 18:15:07 wysłana przez szczawik »

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #211 dnia: 31 Grudnia 2011, 22:54:30 »
Dobra zrobiłem jak napisałeś i dowiedziałem się że do toru muszę dopisać event0/1/2 nazwaeventu przy tym torze. Zrobiłem tak i wywala mi błąd zła składnia.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #212 dnia: 31 Grudnia 2011, 23:28:44 »
No to sprawdź teraz o co chodzi z tą składnią. W końcu masz być betatesterem, który takie błędy analizuje.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #213 dnia: 01 Stycznia 2012, 07:59:20 »
Jak dla mnie sam się dyskwalifikujesz. A podpowiedź gdzie szukać została podana... Prościej podane u źródła być już nie może.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #214 dnia: 01 Stycznia 2012, 13:34:51 »
@Ziomal Ty znasz symka bardzo dobrze wiekszość rzeczy widzisz od razu. Czytałem sprawdzałem wg scenery.doc jest tak jak być powinno. W poradniku @wasyla nic na ten temat nie ma. Tylko o dopisywaniu za pomocą 3ds-a. Jeśli nie wiem mam się pytać. Lepiej jest zapytać niż zerżnąć gotowca i nie pojąć sensu. Prawda?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #215 dnia: 01 Stycznia 2012, 15:27:11 »
Nie lepiej jest poszukac i pogrzebac w plikach scn i popatrzec jak sa zbudowane eventy i jakie powinny miec wpisy? Poradniki, poradnikami - nie wszystko musi byc ''pierwszej swierzosci'' exe przechodzi modyfikacje, zmieniaja sie przerozne rzeczy.

Proponuje ci zbudowac testowy odcinek i tam bawic sie eventami, jak juz sie obeznasz z podstawami i zasadami funkcjonowania eventow to bedzie o czym rozmawiac. Poki co cos tam chyba wiesz ale brakuje ci praktyki.

Mi nauka i poznanie funkcjonowania eventow zajelo kilka mesiecy - do dzis nie potrafie wykorzystac wszystkich mozliwosci exe. Czesto jest tak ze nie wystarczy wpisac EVENT1 costam costam ENDEVENT i juz bedzie smigac, trzeba jeszcze dodac pare wpisow w scn albo w modelu albo albo :) Wiesz o co chodzi!

powodzenia!

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #216 dnia: 01 Stycznia 2012, 15:32:45 »
Dzięki @bohun!:) A co do grzebania. Grzebałem i to dużo i moje wpisy wyglądają schematycznie tak samo jak te z działających scenerii.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #217 dnia: 01 Stycznia 2012, 15:45:53 »
Podpowiem ci ze bardziej niz schemat wazna jest zaleznosc. Schemat jest dla ciebie zrodlem pogladowym, pewnego rodzaju szablonem lub pomoca. Musisz zrozumiec dlaczego dane zdarzenie sie dzieje lub nie i co dzieki czemu i przez co je wyzwala.

Event1,2 lub 0 dla przykladu odnosi sie w tym przypadku do wektora toru czyli; patrzac w maxie na odcinek toru masz zwrot i zaczepienie dzieki temu mozesz ustawic ''jednostke'' wzorujac sie na tych informacjach. Mozesz a nie musisz miec problemow jesli napotkasz tor zbudowany z FLEXa badz innego dziwolaga gdzie dokonano modyfikacji. wtedy twoj event juz moze nie zaskoczyc.

Wiesz o tym ze AI musi miec nadana ''predkosc poczatkowa'' i ''jednostka'' ma  dla przykladu wpis predkosci 0.1 wirtualnie porusza sie a w symku ''stoi''. Po przypisanym zdarzeniu do toru (info) i semafora (mamy tu sprzezenie kilku zmiennych) twoja ''jednostka'' rusza lub nie :) Musisz znac wszytkie nazwy torow ktore cie interesuja, nazwy zwrotnic, semaforow ich zwroty/wektory no i co najwazniejsze musisz wiedziec co chcesz osiagnac.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 559
Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #218 dnia: 15 Stycznia 2012, 12:51:41 »
Mam mały problem z kozłami oporowymi.
ExportString = include;koziolbeton.inc;%;%;%;%;%;;;;;end //Passive//(p1) tekstura podsypki, p2 p3 p4 origin p5 rotation

origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0

//node 1000 0 none track normal 2.0 1.435 0.25 25.0 20 128 flat vis
// rail_screw_unused1.tga 4 (p1) 0.2 0.5 1.1
//0.0 0.2 0.0  0.0  //point 1
//0.0 0.0 0.0  //control vector 1
//0.0 0.0 0.0  //control vector 2
//0.0 0.2 2.0  0.0  //point 2
//0
//velocity 0.0
//endtrack

node 1000 0 (p1) model 0 0 0 0 pkp/koziolbeton.t3d none endmodel

rotate 0 0 0
endorigin
Mimo że w 3DSie odwracam helpery w scn kozły nie są obrócone.
include;koziolbeton.inc;koziolbeton;72.906;0.0;72.5321;2.00358e-005;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton01;-516.312;0.0;72.532;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton02;-207.286;0.0;1025.33;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton03;-213.967;0.0;1019.94;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton04;-220.116;0.0;1017.11;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton05;-220.129;0.0;539.117;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton06;-213.985;0.0;641.927;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton07;-207.219;0.0;721.581;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton08;-333.327;0.0;1038.63;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton09;-511.564;0.0;1034.57;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton10;-509.96;0.0;1024.35;-180.0;;;;;end //Passive
include;koziolbeton.inc;koziolbeton11;-505.117;0.0;1008.44;-180.0;;;;;end //Passive

EDIT: Wstawiłem od nowa, jest ok.
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2012, 13:37:29 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 559
Odp: Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #219 dnia: 15 Stycznia 2012, 14:52:45 »
Chciałbym żeby AI uruchomiło się dopiero po zapodaniu KeyCtrl.
event odpalaj putvalues 10.0 none 0.1 0.1 0.1 Jump_to_order 0 0 endevent
event KeyCtrl09 multiple 3.0 none odpalaj tamara_go_sr3 endevent
Ale Jump_to_order wyzwala się zaraz po odpaleniu symka. Kombinowałem z memcellami ale zupełnie ich nie ogarniam.
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2012, 14:59:24 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #220 dnia: 15 Stycznia 2012, 16:27:13 »
AI musi samo sobie odczytać komendę. Putvalues uruchamiane z eventu nic nie daje. To AI musi wjechać na tor (lub na nim stać) i sobie go odpalić. Dopiero wtedy to zadziała. Czyli w torze masz event1/2/0 etc event_z_komendą.

Putvalues to stała komenda. Jeśli chcesz je zmieniać i dać ją w odpowiednim momencie, musisz użyć memcelli. Jeden event (updatevalues) jest od wpisania w komórkę komendy na uruchomienie, jest też oczywiście sama komórka pamięci (node memcell), jest też event odczytujący zawartość komórki (getvalues). Ten event będzie przypisany do toru jako event 0, na którym stoi AI.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 559
Odp: Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #221 dnia: 15 Stycznia 2012, 17:14:56 »
Wcześniej kombinowałem z podawaniem semafora, ale koziołek przechodził w tryb manewrowy.
node -1 0 t448p memcell 1.0 1.0 1.0 Wait_for_orders 0 0 tor_13 endmemcell
event t448p_wlacz UpdateValues 0.1 t448p Jump_to_order 0 0 endevent
event t448p_jedz UpdateValues 1.0 t448p SetVelocity 40 0 endevent
event KeyCtrl09 multiple 1.0 none t448p_wlacz t448p_jedz endevent
Całe eventy jakie napisałem, a stonka odpaliła po wyzwoleniu, przeszła w tryb pociągowy i pojechała. Dzięki za naprowadzenie :)
BTW testowałem to na starej wersji scenerii bo tylko tą mam na laptopie i stonka po odjechaniu stanęła przed kozłem oporowym, a model dosłownie obrócił się w osi X a za chwilę stanęła na torze odwrotnie :D
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« Odpowiedź #222 dnia: 15 Stycznia 2012, 17:20:39 »
BTW testowałem to na starej wersji scenerii bo tylko tą mam na laptopie i stonka po odjechaniu stanęła przed kozłem oporowym, a model dosłownie obrócił się w osi X a za chwilę stanęła na torze odwrotnie :D
Masz podwójny tor w tym miejscu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #223 dnia: 16 Stycznia 2012, 11:34:09 »

Od wczoraj borykam się z dwoma problemami, mam nadzieję że ktoś mi pomoże. Oba problemy mają swoją "lokalizację" na L546. Nie wiem czy to wina eventów czy czegoś innego, ale skutecznie uniemożliwia mi to dalsze pisanie scenariusza.
1. Wjazd do Sianowic podaje się tak jak chciałem. Odpowiednie rozjazdy się przestawiają, jednak gdy wjeżdżam na stację (gdzieś w okolicach rozjazdu test_zwr01) otrzymuję brutalny komunikat, że MaSzyna przestała działać, natomiast u kolegi skład wykoleja się i przechyla na bok. Myślałem że przyczyną są podwójne tory o których wcześniej pisano, jednak w SCM nie znalazłem podwójnych wpisów ani tego rozjazdu ani torów/rozjazdów znajdujących się w pobliżu.
2. Chciałem ustawić na scenerii kilka pojazdów AI. Próbowałem wstawiać je na różne tory, różne składy, z różną obsadą i odległościami od początku toru. Niestety po uruchomieniu symulacji po prostu ich nie było. Rainsted widzi te pojazdy. Metodą Ctrl+C, Ctrl+V wstawiłem na scenerię EN57 kopiując wpis ze służby EU07. Oto ten wpis:

trainset none ns_tor6-peron3_240m 0.0 0.0
//$o -
node 800 0 en57-082ra dynamic pkp\en57_v1 en57-082ra.dds 6baii 0.0 nobody 55 0 enddynamic
node 800 0 en57-082s dynamic pkp\en57_v1 en57-082s.dds 6bsii 0.0 nobody 55 0 enddynamic
node 800 0 en57-082rb dynamic pkp\en57_v1 en57-082rb.dds 6bbii 0.0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset
I zadziałało, kibel pojawił się na odpowiednim torze. Jednak chciałem aby AI stało pod semaforem wjazdowym. Zmieniłem więc tor:
trainset none tor57 0.0 0.0
//$o -
node 800 0 en57-082ra dynamic pkp\en57_v1 en57-082ra.dds 6baii 0.0 nobody 55 0 enddynamic
node 800 0 en57-082s dynamic pkp\en57_v1 en57-082s.dds 6bsii 0.0 nobody 55 0 enddynamic
node 800 0 en57-082rb dynamic pkp\en57_v1 en57-082rb.dds 6bbii 0.0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset
A kibla nigdzie nie ma. Nie wiem czy to ważne, ale na scenerii są aż 4 tory "ns_tor6-peron3_240m" i 2 "tor57".
Choć wątpię że pomoże, załączam loga z symulacji, gdy przy powyższym wpisie (tor57) nie pojawił się kibel.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6084
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2063
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #224 dnia: 16 Stycznia 2012, 11:38:37 »
Mi to wygląda na null track. W którymś exe dodawane są automatycznie niewidoczne tory. Żeby można było wstawić tabor musi być unikana nazwa toru-nie może być none ani kilka torów tak samo nazwanych.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #225 dnia: 16 Stycznia 2012, 11:44:57 »
Niestety nie mam loga z tamtego przejazdu, jechałem na EXE_231, ale jestem pewien, że ostatnim wpisem w logu było, że wcisnąłem pusty klawisz (Key pressed: [ ]), a przed tym były tylko inne klawisze, chyba że symek od razu się wyłączył i może nie zdążył zapisać tego w logu, albo takich informacji w ogóle nie zapisuje.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6084
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2063
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #226 dnia: 16 Stycznia 2012, 11:50:01 »
Przejrzałem w podglądzie terenu i nie zobaczyłem nigdzie szpary. Między zwrotnicami są odcinki torów, więc powinno być ok.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #227 dnia: 16 Stycznia 2012, 11:59:39 »
@matek123 dzięki za rozwiązanie choć jednego problemu, ponadawałem innym torom inne nazwy i działa. Mam nadzieję że jeszcze ktoś będzie wiedział jak zlikwidować tego NullTracka co to NullTrackiem może nawet nie jest.
EDIT:
Mam kolejny problem, tym razem z eventami losowymi. Otóż mam komórkę pamięci:
node -1 0 losowe1 memcell 2.0 2.0 2.0 Wait_for_orders 0 0 none endmemcell...oraz event, który zmienia jej wartości:
event losowe1_go updatevalues 0.0 losowe1 Wait_for_orders 1 1 endeventMam także event, który losuje, czy wykona się powyższy event (zmieniający wartości) czy nie:
event losowe1_losuj multiple 1.0 none losowe1_go condition propability 0.5 endeventEvent losowe1_losuj wstawiłem do innego eventu multiple:
event wjazd_ai multiple 1.0 none start ns_a-wjazdowy_S13 ns_zwr09- ns_zwr07- ns_za_zamykaj ns_przed_zamykaj losowe1_losuj endeventNo i na koniec 2 eventy, z których jeden ma się wykonać, w zależności od tego, który się wylosuje:
event manewr_odjazd_ns multiple 20.0 losowe1 ns-tow_f_S10 radio21 radio26 manewrstop_stop ns_tm1_Ms1 ns_tm4_Ms1 ns_a-wjazdowy_S1 condition memcompare * 0 0 endeventevent manewr_odjazd_ns multiple 21.0 losowe1 ns-tow_f_Sz1 radio21 radio26 manewrstop_stop ns_tm1_Ms1 ns_tm4_Ms1 ns_a-wjazdowy_S1 condition memcompare * 1 1 endeventJednak za każdym razem, gdy uruchamiam symulację, wykonuje się drugi event, czyli podaje Sz. Z tego wynika, że za każdym razem zmienia się wartość komórki pamięci, ale przecież to czy się zmieni miało się losować. Siedzę nad tym od wczoraj i nic nie mogę wymyślić. Liczę na Waszą pomoc.
« Ostatnia zmiana: 17 Stycznia 2012, 14:28:56 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #228 dnia: 17 Stycznia 2012, 14:53:53 »
Cytuj
Mam kolejny problem, tym razem z eventami losowymi. Otóż mam komórkę pamięci:
node -1 0 losowe1 memcell 2.0 2.0 2.0 Wait_for_orders 0 0 none endmemcell
Ja bardzo nie znam się na terminologii jeśli chodzi o eventy. Raczej jadę z tym na czuja. Tak nie definuje się komórki. Zdefiniuj tak:
node -1 0 losowe1 memcell 1.0 1.0 1.0 * 0 0 none endmemcellTzn. nie podawaj w definicji nazw kluczowych jak Czekaj_na_rozkaz.

Cytuj
...oraz event, który zmienia jej wartości:
event losowe1_go updatevalues 0.0 losowe1 Wait_for_orders 1 1 endevent
Ustaw tak:
event losowe1_go updatevalues 0.0 losowe1 * 1 1 endevent
Cytuj
Mam także event, który losuje, czy wykona się powyższy event (zmieniający wartości) czy nie:
event losowe1_losuj multiple 1.0 none losowe1_go condition propability 0.5 endeventEvent losowe1_losuj wstawiłem do innego eventu multiple:
event wjazd_ai multiple 1.0 none start ns_a-wjazdowy_S13 ns_zwr09- ns_zwr07- ns_za_zamykaj ns_przed_zamykaj losowe1_losuj endevent
Tu jest ok.

Cytuj
No i na koniec 2 eventy, z których jeden ma się wykonać, w zależności od tego, który się wylosuje:
event manewr_odjazd_ns multiple 20.0 losowe1 ns-tow_f_S10 radio21 radio26 manewrstop_stop ns_tm1_Ms1 ns_tm4_Ms1 ns_a-wjazdowy_S1 condition memcompare * 0 0 endeventevent manewr_odjazd_ns multiple 21.0 losowe1 ns-tow_f_Sz1 radio21 radio26 manewrstop_stop ns_tm1_Ms1 ns_tm4_Ms1 ns_a-wjazdowy_S1 condition memcompare * 1 1 endevent
Każdy z eventów ma mieć unikalną nazwę. Ty użyłeś tej samej nazwy do dwóch różnych zdarzeń: manewr_odjazd_ns. Trzeba to zmienić :)

Teraz powinno wszystko działać.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #229 dnia: 17 Stycznia 2012, 15:50:11 »
Zmieniłem tak jak mówiłeś i ciągle jest Sz. Uruchomiłem symulację 5 razy, wątpię żeby to był przypadek. Tak dla pewności wkleję tutaj eventy, które mam teraz:
node -1 0 losowe1 memcell 2.0 2.0 1.0 * 0 0 none endmemcell
event losowe1_go updatevalues 0.0 losowe1 * 1 1 endevent
event losowe1_losuj multiple 1.0 none losowe1_go condition propability 0.5 endevent
event wjazd_ai multiple 1.0 none start ns_a-wjazdowy_S13 ns_zwr09- ns_zwr07- ns_za_zamykaj ns_przed_zamykaj losowe1_losuj endevent
Żeby nazwy były unikalne, zrobiłem tak:
event manewr_odjazd_ns multiple 1.0 none manewr_odjazd_ns1 manewr_odjazd_ns2 endevent
event manewr_odjazd_ns1 multiple 20.0 losowe1 ns-tow_f_S10 radio21 radio26 manewrstop_stop ns_tm1_Ms1 ns_tm4_Ms1 ns_a-wjazdowy_S1 condition memcompare * 0 0 endevent
event manewr_odjazd_ns2 multiple 21.0 losowe1 ns-tow_f_Sz1 radio21 radio26 manewrstop_stop ns_tm1_Ms1 ns_tm4_Ms1 ns_a-wjazdowy_S1 condition memcompare * 1 1 endevent
Nie wiem dalej co mam źle.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #230 dnia: 17 Stycznia 2012, 15:58:27 »
W logu widać za każdym razem wyniki losowania. Jak Ci się chce, to załącz te logi raz jeszcze. Pamiętaj, że podczas każdego odpalenia logi się nadpisują. Chyba że zrobiłeś sobie KeyCtrl do wywoływania zdarzeń, to też pokaż loga z takiej jednej symulacji.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #231 dnia: 17 Stycznia 2012, 16:26:41 »
Dwa logi w załączniku. Nie jestem specem od logów, ale moją uwagę przykuły dwie rzeczy. Po pierwsze, o ile dobrze rozumiem, w pierwszym logu wylosowaną liczbą było:
Random integer: 0.0699/0.5a w drugim:
Random integer: 0.852/0.5Więc za każdym razem powinien być inny sygnał. I druga rzecz to:
EVENT LAUNCHED: manewr_odjazd_ns1A manewr_odjazd_ns1 to event odpowiadający za wyświetlenie S10. Z kolei kilka linijek dalej mamy:
EVENT LAUNCHED: manewr_odjazd_ns2Ale w przeciwieństwie do poprzedniego eventu, ten się wykonuje, o czym świadczą kolejne linijki:
Multiple passed
EVENT ADDED TO QUEUE: ns-tow_f_sz1
EVENT ADDED TO QUEUE: radio21
EVENT ADDED TO QUEUE: radio26
EVENT ADDED TO QUEUE: manewrstop_stop
EVENT ADDED TO QUEUE: ns_tm1_ms1
EVENT ADDED TO QUEUE: ns_tm4_ms1
EVENT ADDED TO QUEUE: ns_a-wjazdowy_s1
EVENT LAUNCHED: ns_a-wjazdowy_s1
Multiple passed
Dalej nic z tego nie rozumiem.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #232 dnia: 17 Stycznia 2012, 16:32:28 »
Loga zinterpretowałeś dobrze, postaram się dojść gdzie leży błąd i napiszę.

Otwórz pierwszego loga. Znajdziesz w nim takie cacka (w kolejności):
EVENT LAUNCHED: losowe1_losuj
Random integer: 0.0699/0.5
...
EVENT LAUNCHED: losowe1_losuj
Random integer: 0.4622/0.5

W drugim:
EVENT LAUNCHED: losowe1_losuj
Random integer: 0.852/0.5
...
EVENT LAUNCHED: losowe1_losuj
Random integer: 0.1564/0.5
Nie dziwota, że wyświetliło Ci dwa razy Sz1. Generalnie jest tak, że losowanie odbywa się dwa razy. Znajdź przyczynę takiego stanu. Mimo wszystko za każdym razem wyświetlało Ci Sz-ta. Przecież mogło się zdarzyć tak, że podczas drugiego losowania mogło wyskoczyć S10. Jednak tak się nie stało. Taki los.
« Ostatnia zmiana: 17 Stycznia 2012, 16:57:21 wysłana przez Benek »

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #233 dnia: 17 Stycznia 2012, 18:28:51 »

Faktycznie, 10 razy pod rząd jechałem i za każdym razem był Sz, a teraz ni stąd ni zowąd zaczęły się "sprawiedliwie" losować.
Generalnie jest tak, że losowanie odbywa się dwa razy. Znajdź przyczynę takiego stanu.
Chodzi Ci o to, że dalej jest coś źle i nie powinny się 2 razy losować?
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #234 dnia: 17 Stycznia 2012, 19:15:41 »
A nie jedziesz dwoma członami?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 559
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #235 dnia: 17 Stycznia 2012, 19:23:46 »
log mówi że pojedynczym SMrodem.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #236 dnia: 17 Stycznia 2012, 19:33:25 »
Faktycznie, AI to kibel. W taki wypadku trzeba zabezpieczać to komórkami pamięci? Bo to chyba nie przeszkadza że dwa razy się wylosuje.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #237 dnia: 17 Stycznia 2012, 19:36:24 »
Ja bym się zabezpieczył. Aczkolwiek nie pamiętam czy czasem Ra nie robił tak, że w tych najnowszych exekach event wywołuje się tylko poprzez człon z obsadą headdriver. Generalnie to może być tak że na raz mogą się wywołać dwa różne eventy. Lepiej zrób komórkę.


Ja np. na l053-sluzba-osobowy zabezpieczyłem każdy event dźwiękowy i event z prawdopodobieństwem...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #238 dnia: 17 Stycznia 2012, 20:57:46 »
Aktualnie człon connected nie wywołuje eventów. Niemniej może się tak zdarzyć, że będą jechały dwie lokomotywy i będą obie z obsadą head/reardriver.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #239 dnia: 19 Stycznia 2012, 12:09:59 »

Mam kolejny problem, znów z komórkami pamięci. Chciałem zrobić coś na wzór prośby maszynisty w podanie wjazdu przed stacją. Chciałem podpiąć to pod jedną kombinację klawiszy, tak aby na wszystkie stacje można było zgłaszać się np. SHIFT+1. Od strony technicznej miało to wyglądać mniej więcej tak: Mamy komórkę pamięci, której wartość początkowa wynosi 0 0. Przy takich wartościach użycie SHIFT+1 nic nie spowoduje. Przy dojeżdżaniu do tarczy ostrzegawczej uruchamiałby się event, który zmienia wartość komórki na 1 1,  a po 70 sekundach (w przypadku gdyby ktoś nie "wywołał" dyżurnego) podawałby wjazd i zmieniał zawartość komórki znów na 0 0. Przy tych wartościach (1 1) można użyć SHIFT+1 aby poprosić o wjazd na pierwszą stację. Gdy wciśniemy tą kombinację klawiszy, po 10 sekundach poda się wjazd a wartość komórki przestawi się na 0 0, aby uniemożliwić ponowne zadziałanie tegoż eventu. I na pierwszej stacji to działa, ale gdy dodam taki sam wpis na następną stację, nie działa wywoływanie dyżurnego ani tam ani tam (przynajmniej na tej pierwszej nie działa, drugiej nie testowałem), a wjazd podaje się dopiero po tych 70 sekundach. Czyżby nie można było użyć w jednym scenariuszu dwóch tych samych kombinacji klawiszy? Przecież oba eventy ze sobą nie kolidują. Tak to wygląda:
Komórka pamięci:
node -1 0 zew memcell 2.0 2.0 3.0 * 0 0 none endmemcellEventy zmieniające jej wartości:
event zew0 updatevalues 0.0 zew * 0 0 endevent
event zew1 updatevalues 0.0 zew * 1 1 endevent
event zew2 updatevalues 0.0 zew * 2 2 endevent
I eventy:
//Pierwsza stacja:
event wjazd_sianowice multiple 1.0 zew
sianowice1 zew1
condition memcompare * 0 0 endevent

event sianowice1 multiple 70.0 none
robie_dla_pana_wjazd sianowice_b_S13 dziekuje_jedziemy sianowice_zwr03- sianowice_zwr04- sianowice_zwr05- sianowice_zwr09- zew0
endevent

event zew1_sianowice_wjazd1_S13 multiple 10.0 none
sianowice_b_S13 robie_dla_pana_wjazd sianowice_zwr03- sianowice_zwr04- sianowice_zwr05- sianowice_zwr09- zew0
endevent

event keyctrl01 multiple 0.1 zew
zew1_sianowice_wjazd1_S13
condition memcompare * 1 1 endevent
//--------------------------------------
//--------------------------------------Następna stacja:
event krosowo_wjazd_ns multiple 1.0 zew
krosowo_wjazd_ns1 zew2
condition memcompare * 0 0 endevent

event krosowo_wjazd_ns1 multiple 60.0 none
krosowo_a-wjazdowy_S13 krosowo_zwr04a- krosowo_zwr06a- krosowo_zwr03- zew0
endevent

event keyctrl01 multiple 0.1 zew
krosowo_a-wjazdowy_S13 krosowo_zwr04a- krosowo_zwr06a- krosowo_zwr03- zew0
condition memcompare * 2 2 endevent
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.