Autor Wątek:  Pytania o eventy  (Przeczytany 369239 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #30 dnia: 19 Lutego 2010, 13:11:06 »
Jak coś ma wjechać na tor, to AI już jest aktywne. Na torze przed semaforem daj event2 Nowy_Sad_C_sem_infotor wcześniej daj eventX wyzwolgdzie X odpowiedni numerek, napisz event wyzwol multiple 60.0 none Nowy_Sad_C_S2 endeventa do toru, na którym AI się ma zatrzymać daj velocity 0 (albo ukryty semafor).
Pewnie lepsi eventowcy ode mnie podadzą zaraz sposób prostszy, ale ten powinien być też skuteczny.   

Natomiast komendy dla AI (czyli wspomniane przez Ciebie Jump_to_order 0 0) znajdziesz tu: http://www.marcinc.rail.pl/maszyna/RFC.doc
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2010, 13:23:28 wysłana przez Quark-t »
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #31 dnia: 02 Kwietnia 2010, 21:03:39 »
Mam jeszcze jedno pytanie do AI, napisałem eventy, nie wysypały się (sukces) a AI nie rusza, testowałem ST44 na TD, czyli moje pytanie: czy AI ruszy z toru bez semafora?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #32 dnia: 02 Kwietnia 2010, 21:23:20 »
Jasnowidzami nie jesteśmy - nie wiemy jak zamieściłeś eventy, jakie i jak się odpalają.

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #33 dnia: 08 Kwietnia 2010, 21:30:47 »
Log:
EVENT ADDED TO QUEUE:
et22_go
EVENT LAUNCHED:
et22_go
Type: PutValues
Przypis do toru:
node 1000 0 tor1k track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
5.04488 0.2 1265.0  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
5.04488 0.2 1365.0  0.0  //point 2
0
event2 ET22_go
endtrack
Wpis w pliku SCN:
event ET22_go putvalues 20.0 none 0.1 0.1 0.1 Jump_to_order 0 0 endeventSceneria TD, chciałem wywołać jazdę AI po wjechaniu pociągu B na tor1k z punktu 1 do 2 (event2, o ile się nie mylę), nie wiem co jest źle, będę wdzięczny za pomoc

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #34 dnia: 08 Kwietnia 2010, 21:53:08 »
Po pierwsze event ten w żaden sposób nie działa na skład, który ma gdzieś ruszyć. On działa na skład, który go wywołuje (pociąg B).

Po drugie - nie wiemy, czy ten skład (A) jest już odpalony. Jeśli nie - musimy go wpierw załączyć (albo robimy to dając mu we wpisie trainset prędkość początkową większą od 0, albo eventem, który tu zamieściłeś - tylko "event2 ET22_go" musisz umieścić w torze, na którym ten skład stoi (A). No i zamiast event2 dać event0. To samo w sobie wystarczy, aby AI się uruchomiło i po pewnym czasie ruszyło się z miejsca wlekąc się przed siebie. Tutaj z pomocą przychodzi wstawienie jakiegoś semafora pod poziomem torów (żeby nie był widoczny) i podpięcie eventu event1/2 nazwasem_sem_info - umieszczamy ten event gdzieś przed miejscem, w którym stoi skład A. I żeby nasz skład ruszył pełną parą, musisz w miejscu, w którym u Ciebie skład B uruchamiał ten event "et22_go" dać event2 nazwasem_s2, zamiast tego event2 ET22_go. Powinno działać.
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2010, 01:02:43 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #35 dnia: 10 Kwietnia 2010, 11:17:56 »
Udało mi się wywołać jazdę AI, rp1 (komenda: Warning_signal), oraz zatrzymanie AI (komenda Emergency_brake) dziękuję za pomoc. Już bez problemów mogę napisać misję. Następnie proszę o wyjaśnienie MemCell -ów bądź proszę o wskazanie jakiejś instrukcji ich możliwości i stosowania.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #36 dnia: 10 Kwietnia 2010, 11:32:50 »
Memcell'e stosujesz do tego aby można było wywołać dwa lub więcej występujących po sobie  eventów na tym samym torze, tak aby pierwszy pociąg np. wjechał na bok stacji, a drugi przejechał bez zatrzymania a trzeci np. wydał dźwięk do radia. Musisz najpierw zdefiniować komórkę
node -1 0 osobowy_mem memcell 0 0 1 osobowy_koch 0 0  none endmemcell
gdzie osobowy_mem to nazwa komórki; osobowy_koch 0 0 - wartość parametru

Następnie możesz wywołać eventy które bedą miały porównywaną wartość z komórką wyżej np.
event koch_odj multiple 0.0 osobowy_mem jakiś event condition memcompare osobowy_koch 0 0 endevent
Zdarzenie wykona się tylko wtedy, gdy będzie miało taką samą wartość komórki jak osobowy_mem
Następnie możesz zmienić wartość komórki przez event: event update1 updatevalues 2.0 osobowy_mem lisow_osob 0 0 endevent
gdziel lisow_osob 0 0 to nowa wartość komórki. Z tym, że zazwyczaj zmieniasz wartość wartość komórki po wykonaniu eventu, czyli:

node -1 0 osobowy_mem memcell 0 0 1 osobowy_koch 0 0  none endmemcell
event koch_odj multiple 0.0 osobowy_mem jakiś_event update1 condition memcompare osobowy_koch 0 0 endevent
event update1 updatevalues 2.0 osobowy_mem lisow_osob 0 0 endevent
Wyżej przykładowy ciąg eventów, przy pomocy memcell'a.
« Ostatnia zmiana: 10 Kwietnia 2010, 11:44:03 wysłana przez dymus »

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #37 dnia: 10 Kwietnia 2010, 11:59:01 »
Trochę zaczynam rozumieć. Ale jak pociąg A "wie" że ta komórka ma na jego oddziaływać, a nie na pociąg B? Jak będą jechać 3 pociągi przez stację a każdy ma mieć inny przebieg to trzeba trzy komórki ustawić?

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #38 dnia: 10 Kwietnia 2010, 12:07:37 »
Event nie wie na co na oddziaływać. Każdy jadący pociąg może go wyzwolić. Przy komórkach memcell liczy się kolejność, bo pierwszy i kolejne pociąg zmieniają wartość jest komórki na taką aby następny pociąg mógł wyzwolić event który jest dla niego. Ustawisz jedną komórkę, a np. początkowa wartość jej to osobowy_1, i pierwszy pociąg jaki jedzie na warunek (condition memcompare) osobowy_1. Jednocześnie ten sam event  na wjazd tego pierwszego  pociągu ma odwołanie do updatevalues czyli zmienia wartość komórki na np. osobowy_2. Przyjeżdża następny pociag (np. osobowy 2) i ma tez event condition memcompare osobowy_2, i tak dalej. Wszystko to wykonujemy na jednej komórce, tylko odpowiednio dajemy porównanie do jednej komórki i ustalamy wcześniej kolejność tych pociągów.
Trochę "łopatologicznie" to opisałem ale mam nadzieję, że zrozumiesz o co chodzi, bo to tak naprawdę ciężko wytłumaczyć.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #39 dnia: 10 Kwietnia 2010, 12:14:22 »
Nie zrozumiałeś. Jest sobie tor A. Na tym torze podczepiony jest event B, który jest uwarunkowany od stanu komórki C. Dzięki zmianom stanu komórki C, event B się wykona lub nie. Zależy od stanu komórki i warunku. Jeśli przejedzie pociąg 1, event B się wykona. Jeśli w tym evencie dodałeś zdarzenie update tej komórki na jakieś inne wartości, to gdy przejedzie pociąg 2 event ten się nie wykona. Inne eventy podczepione w innych torach mogą korzystać jednocześnie z tej jednej komórki. Mały przykład:

-----------B-------<------------
--------------->------A---------

Zakładając, że komórka "C_mem" ma wartość "A 0 0" i event A jest powiązany z komórką "C_mem" i ma warunek "condition memcompare A 0 0", event A się wykona.
Jeśli event B jest powiązany z komórką "C_mem" i ma warunek "condition memcompare B 0 0", event B się nie wykona, dopóki nie nastąpi update komórki C_mem do wartości "B 0 0". Update może nastąpić np. dzięki umieszczeniu w evencie A nazwy eventu odpowiedzialnego za update komórki "C_mem" do takiej wartości.

Bardziej łopatologicznie się nie da.

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #40 dnia: 10 Kwietnia 2010, 12:27:56 »
Czyli jak dobrze zrozumiałem: początkowa wartość komórki to 0 0, przejedzie pociąg A zmieni się na 1 0, przejedzie pociąg B zmieni się na 2 0 ?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #41 dnia: 10 Kwietnia 2010, 12:37:01 »
Inaczej - początkową wartość komórki definiujesz razem z nią.

Cytuj
node -1 0 osobowy_mem memcell 0 0 1 osobowy_koch 0 0  none endmemcell

Może to być dowolna wartość tekstowa + dwie wartości liczbowe. Dodatkowo w evencie z warunkiem możemy nie brać któregoś z parametrów do porównania. W miejscu tej wartości wpisujemy wówczas * (gwiazdkę).

Cytuj
event koch_odj multiple 0.0 osobowy_mem jakiś_event update1 condition memcompare * 0 0 endevent

Np. powyższy event się wykona, gdy wartości komórek liczbowych są równe 0 (komórka tekstowa nie jest brana pod uwagę).

Offline Trens

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #42 dnia: 03 Maja 2010, 22:57:21 »
Mimo kilkakrotnego zapoznania z Scenery.doc nadal nie kumam.....
Proszę o wyjaśnienie na przykładzie jak ewent dzwiękowy podpiąć go do torów,aby przejeżdżając lokiem go wyzwolić ?

Manualnie działa (tzn. wyzwalając go kombinacją klawiszy shift+...) - na przykładzie trasy Bizonowo.
node 10000 0 blokada_zepsuta sound 9.42 0.38 83.89 blokada_zepsuta.wav endsound
event KeyCtrl01 sound 1.0 blokada_zepsuta 1 endevent

Natomiast poniższy wpis nie wzbudza żadnych dzwięków, potrzebny jest dodatkowy event?, proszę o konkretny przykład
node 10000 0 blokada_zepsuta sound 9.42 0.38 83.89 blokada_zepsuta.wav endsound
event blokada_zepsuta sound 1.0 blokada_zepsuta 1 endevent

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #43 dnia: 03 Maja 2010, 22:58:45 »
Próbowałeś zmienić nazwę zdarzenia na inną niż nazwa dźwięku?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Trens

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #44 dnia: 03 Maja 2010, 23:10:23 »
Próbowałeś zmienić nazwę zdarzenia na inną niż nazwa dźwięku?

zmieniłem na:
"node 10000 0 dzwiek100 sound 9.42 0.38 83.89 blokada_zepsuta.wav endsound

event dzwiek100 sound 1.0 dzwiek100 1 endevent"

-brak oczekiwanego efektu

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #45 dnia: 03 Maja 2010, 23:16:22 »
Masz odpowiedni event w torze który by wyzwolił odtwarzanie dźwięku ? Bo bez tego nic nie zrobisz.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #46 dnia: 03 Maja 2010, 23:18:43 »
Próbowałeś zmienić nazwę zdarzenia na inną niż nazwa dźwięku?

zmieniłem na:
"node 10000 0 dzwiek100 sound 9.42 0.38 83.89 blokada_zepsuta.wav endsound

event dzwiek100 sound 1.0 dzwiek100 1 endevent"

-brak oczekiwanego efektu
Ponownie nazwa zdarzenia jest taka sama jak nazwa dźwięku,
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Trens

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #47 dnia: 03 Maja 2010, 23:32:24 »

   « Dodano: 03 Maja 2010, 23:33:27 »
Ponownie nazwa zdarzenia jest taka sama jak nazwa dźwięku,


Kombinuję z nazwami i nic

Youby proszę ponadto o wyjaśnienie słów z wątku:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,14663.0.html
-  "Należy też pamiętać, że symulator ma inaczej zorientowane osie układu współrzędnych."
tzn. próbowałem przez STV odczytać współrzędne, bez skutku


Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #48 dnia: 03 Maja 2010, 23:35:21 »
node 10000 0 dzwiek100_sound sound 9.42 0.38 83.89 blokada_zepsuta.wav endsound
event dzwiek100 sound 1.0 dzwiek100_sound 1 endevent
Gdzie masz wyzwolić event w torze dzwiek100.

Offline Trens

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #49 dnia: 04 Maja 2010, 11:09:03 »
Masz odpowiedni event w torze który by wyzwolił odtwarzanie dźwięku ? Bo bez tego nic nie zrobisz.

Nie mam.

W dobrym kierunku zmierzam ?
node 10000 0 blokada_zepsuta sound 9.42 0.38 83.89 blokada_zepsuta.wav endsound
event tor1_bizonowo_peron1 sound 1.0 blokada_zepsuta 1 endevent

node -1 0 tor1_bizonowo_peron1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
9.41522 0.200007 2.0345  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.3333  //control vector 1
0.0 0.0 -33.3333  //control vector 2
9.41522 0.200007 102.035  0.0  //point 2
0
event tor1_bizonowo_peron1
endtrack

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #50 dnia: 04 Maja 2010, 11:14:39 »
...
node -1 0 tor1_bizonowo_peron1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
9.41522 0.200007 2.0345  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.3333  //control vector 1
0.0 0.0 -33.3333  //control vector 2
9.41522 0.200007 102.035  0.0  //point 2
0
event tor1_bizonowo_peron1
endtrack
Pogrubione powinno być event1, lub event2, w zależności, w którą stronę jedzie skład.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #51 dnia: 04 Maja 2010, 11:28:53 »
Event dźwięku w porządku. Wcześniej źle napisałem w tym poście. Event2 wtedy gdy pociąg jedzie z początku toru, event1 gdy z końca go początku. Event0 gdy event ma się wyzwolić jak poc. się zatrzyma. Gdzie tor ma początek lub koniec sprawdzasz w starterze RA lub w 3ds jak importujesz scenerie lub masz jej orginał.

Offline Trens

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #52 dnia: 04 Maja 2010, 11:40:13 »
Na chwilę obecną obojętnie czy dam event1 czy event2 po przejechaniu punktu w kierunku na przód i do tyłu event działa gdy jadę do tyłu, gdy jest event0 dzwięk ładuje sie po odpaleniu scenerii. Ale myśle że z tym juz sobie jakoś poradzę.

Offline niemiec

  • Wiadomości: 160
  • Główny nierob
    • Zobacz profil
    • Moje zdjęcia
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #53 dnia: 24 Czerwca 2011, 19:17:36 »
Zabawie się w archeologa. Mam nadzieje, że dobry temat odkopuje.

Według poradników, sterowanie zwrotnicami odbywa się za pomocą "-" (jazda na wprost) i "+" (jazda na bok). Pierwszy dzień mojej zabawy z eventami i już pewnej kwestii nie rozumiem. Postanowiłem, że zacznę od trasy Quarka. Dlaczego muszę wpisywać zdarzenia do zwrotnic odwrotnie? "+" na jazdę na wprost i "-" na bok? Ruszam ze Skwarek z toru 2 (tak jak oryginalnie EU06 z pośpiechem do Koniewic). Dużo mam tam błędów? :)

event keyctrl01 multiple 10.0 start1s skwarki_wyjazd 91002_odjazd endevent
event skwarki_wyjazd multiple 60.0 start1s sem1s_S2 zwrot01+ zwrot02+ zwrot04+ zwrot06+ condition trackcupied endevent
event rodjazd1 sound 100.0 rodjazd1 1 endevent
event sem1s_s1 multiple 0.0 none sem1s_S1 endevent
event kac_wjazd multiple 10.0 przejazd3_tor1 duza2+ duza4+ duza6- duza8- duzapoczwp_S12 condition trackcupied endevent
event kac_radio_manewry sound 1.0 bede_manewry_robila 1 endevent
event kac_menewry_start multiple 30.0 wielki_kac_tor6 duza_zwrot_zeberko- duza10- duza18+ duza6end_Ms2 endevent
event kac_manewry1 multiple 30.0 kac-manewry-odwrot duza6end_S1 duza18+ duza10- duza_zwrot_zeberko+ wielki_kac_tm3_Ms2 endevent
event kac_manewry2 multiple 30.0 tor8end-stop wielki_kac_tm3_Ms1 duza_zwrot_zeberko+ duza10- duza18+ duza8end_Ms2 condition trackcupied endevent
event kac_manewry3 multiple 30.0 kac-manewry-odwrot duza8end_S1 duza18+ duza10- duza_zwrot_zeberko- wielki_kac_tm3_Ms2 91002_odjazd condition trackcupied endevent
event kac_odjazd multiple 120.0 sterowanie_tor6 wielki_kac_tm3_Ms1 duza_zwrot_zeberko- duza10- duza18- duza12- duza14+ duza16+ duza6end_S10 endevent
event rodjazd2 sound 100.0 rodjazd2 1 endevent

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #54 dnia: 24 Czerwca 2011, 19:31:49 »
Poradniki mają to do siebie, że są często nieaktualne. I tak - jest odwrotnie, niż w tych starych poradnikach :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #55 dnia: 24 Czerwca 2011, 22:22:51 »
Trzeba dopowiedzieć, że wymieniony poradnik dotyczy symulatora z plikiem EU07.exe, starszym niż w PC2009. W PC2009 i następnych, EU07.exe reaguje odwrotnie na znaki + i - w eventach zwrotnic. Taka jest przyczyna nieścisłości.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #56 dnia: 24 Czerwca 2011, 22:37:23 »
A dokładniej — pliki inc z rozjazdami mają zmienione nazwy zdarzeń. Plikowi eu07.exe to bez różnicy.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #57 dnia: 25 Czerwca 2011, 12:12:32 »
Zabawie się w archeologa. Mam nadzieje, że dobry temat odkopuje.

Według poradników, sterowanie zwrotnicami odbywa się za pomocą "-" (jazda na wprost) i "+" (jazda na bok). Pierwszy dzień mojej zabawy z eventami i już pewnej kwestii nie rozumiem.

Z jakiej paczki korzystasz?
Pozdrawiam, Karol

Offline niemiec

  • Wiadomości: 160
  • Główny nierob
    • Zobacz profil
    • Moje zdjęcia
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #58 dnia: 25 Czerwca 2011, 12:26:49 »
libertyn, najnowszej - PC2010DDS.

Według mnie, tak jak pisze (już w nieaktualnych) poradnikach, minus na wprost i plus na bok był łatwiejszy do skojarzenia. Minus jest prosty, więc samo do głowy przychodzi jazda na prost. Plus już jakoś coś dodatkowego - jazda na bok. Takie było moje myślenie, które muszę przestawić na odwrót ;)

Jeszcze małe pytanie:
Warto przypisywać eventy dźwiękowe do torów? Czy po prostu za pomocą innego eventu multiple wywołać je z odpowiednim opóźnieniem?

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pytania o ewenty.
« Odpowiedź #59 dnia: 25 Czerwca 2011, 12:57:49 »
libertyn, najnowszej - PC2010DDS.

A zatem wystarczyło zapoznać się z plikiem informacyjnym. Pozdrawiam.

Cytuj
Jeszcze małe pytanie:
Warto przypisywać eventy dźwiękowe do torów? Czy po prostu za pomocą innego eventu multiple wywołać je z odpowiednim opóźnieniem?

Zależy od efektu jaki chcesz osiągnąć.
Pozdrawiam, Karol