Autor Wątek:  Biały semafor, błąd tekstury  (Przeczytany 4020 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Biały semafor, błąd tekstury
« dnia: 10 Listopada 2009, 19:27:20 »
Witam

Ściągnałem sobie "paczke całościową", Linie61, zainstalowałem wszystkie dodatki, wszystko ładnie pięknie śmiga oprócz jednej rzeczy - semafory wyglądają tak jak na załączonym obrazku.

Ściągnłem paczkę semaforów wysokich, próbowałem zmniejszyć teksture glowice.bmp na 2048x512 (tak jak zalecal to autor) jednak bezskutecznie. Prosze o pomoc jak moge to naprawic, byc moze brakuje mi jakis plików nowych semaforów
/ \  / \  / \

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Biały semafor, błąd tekstury
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Listopada 2009, 19:34:28 »
Może zmieniając rozmiar tekstury zmieniłeś ich atrybuty z 24 bitowej na 32 bitową...

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Biały semafor, błąd tekstury
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Listopada 2009, 19:35:13 »
Dla mnie przypomina to efekt niewłaściwego rozmiaru tekstury ( np 2049x511 zamiast 2048x512) Miałem coś podobnego u siebie i to właśnie było powodem.

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Biały semafor, błąd tekstury
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Listopada 2009, 19:39:58 »
Teksturka jest 2048x512 24bitowa, orginal mial rowniez 24bity. Moze podam sciezke do katalogu byc moze cos mam pokopane:
textures/sem/glowice.bmp
/ \  / \  / \

Offline gren

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 8
  • 1199 <3 ;-D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Biały semafor, błąd tekstury
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Listopada 2009, 20:05:04 »
Otwórz teksture innym programem graficznym i zapisz ponownie. Wrzuć plik do danego folderu i powinno śmigać. Miałem tak samo, jak robiłem drobne tekstury w photofiltre. Wrzuciłem w Ps'a i wszystko chodzi "jak ta lala"
Zdroofka.

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Biały semafor, błąd tekstury
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Listopada 2009, 12:26:04 »
Nie wiem co niby miałoby to dać ale spróbowałem jednak nadal jest tak samo. Pomóżcie ludzie, chcę się przejechać ta trasą a te semafory psują cały efekt :/
« Ostatnia zmiana: 11 Listopada 2009, 12:28:31 wysłana przez ZiomalCl »
/ \  / \  / \

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Biały semafor, błąd tekstury
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Listopada 2009, 12:28:53 »
A co za grafikę masz?

http://eu07.pl/userfiles/2193/priv-glowice.rar Wrzuć do /textures/sem/ i sprawdź.
« Ostatnia zmiana: 11 Listopada 2009, 12:35:12 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Biały semafor, błąd tekstury
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Listopada 2009, 12:31:10 »
Jeszcze może dodam być może istotną rzecz. Sprawdziłem w LOG.txt i przy kazdym semku jest cos takiego :

Loading - text model: models\sem/glowice/s5ypzpcpb_dd.t3d
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found

Grafika : Ati x1650 256MB
/ \  / \  / \

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Biały semafor, błąd tekstury
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Listopada 2009, 12:32:37 »
Jeśli chodzi o semafory na Linii 61, to były one w paczce z trasą wraz z pomniejszonymi teksturami. Spróbuj więc jeszcze raz wypakować tekstury semaforów z paczki z L61. Jak to nic nie da, pomniejsz tę teksturę jeszcze bardziej, np. do 1024x512.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Biały semafor, błąd tekstury
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Listopada 2009, 12:43:37 »
Zmniejszyłem do 1024x256 plik glowice.bmp i jest wszystko ladnie widoczne, teraz jeszcze musze zmniejszyc plik ze slupami i na pewno rowniez bedzie ok.

Jakby ktos mial podobny problem co ja, poprostu zmniejszyjcie rozmiar texurki.

Pozdrawiam i dziekuję za pomoc, ide się przejechać :-)
/ \  / \  / \