Autor Wątek:  Coś dla trasopisarzy:>  (Przeczytany 8565 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Coś dla trasopisarzy:>
« dnia: 26 Kwietnia 2004, 21:51:58 »
Zrobiłem sobie anglika, i tak myśle może by go opublikować:)

Więc tak: rozjazd ma mniej więcej 34 metry długości, kąt między yyy... jak to sie nazywa... tymi krzyżującymi sie torami wynosi 6.494 stopni więc dość łatwo montuje sie go w scenerii. Zrobiłem do niego dwie tekstury: jedną "drewnianą" na podstawie TpD1.tex i "betonową" na podstawie TpBpS-new2.tex. Miałem mały problem z teksturami bo 3ds nie wczytuje formatu TEX, tak więc są po dwie wersje - jedna "byle jaka" BMP do 3dstudia i jedna "porządna" TEX. Po eksporcie należy podmienić w pliku scn nazwy tekstur. Reszta (eventy, nazwy zwrotnic) po staremu. Dziwny wygląd zwrotnika (z jednej strony wszystkie wskazówki sie święcą) to już nie moja wina.

tu macie screeny:
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/rozjazd1.jpg
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/rozjazd2.jpg
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/rozjazd3.jpg
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/rozjazd4.jpg
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/rozjazd5.jpg
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/rozjazd6.jpg

a tu macie rara:
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/rozkrz34R150.rar

Mam nadzieje że niczego nie spaprałem:)
Miłego trasopisania, Paul


PS. Skąd właściwie wzięło się określenie "anglik"?
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Coś dla trasopisarzy:>
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Kwietnia 2004, 22:15:17 »
Z tego co wiem to rozjazdy nie sa budowane za pomoca podkladow betonowych (bo podklady betonowa mja prefabrykowane mocowania
szyn a w drewniane mozna wkrecac gdzie sie chce).

Offline Pit

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
    • http://www.pit.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Coś dla trasopisarzy:>
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Kwietnia 2004, 23:40:52 »
Wygląda wspaniale !!!!!!

Sluchaj, czy w wolnej chwili dałbyś rade zrobic teksturę do zwrotnicy w kształcie Y, bo w jelitkowie jest tam dziura ;)
Reaktywacja ?

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Coś dla trasopisarzy:>
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Kwietnia 2004, 13:20:35 »
Cytat: "McZapkie"
Z tego co wiem to rozjazdy nie sa budowane za pomoca podkladow betonowych


Ups... Tego nie wiedziałem... W takim razie spróbuje "powymieniać" podkłady na drewniane.

Cytat: "Pit"
dałbyś rade zrobic teksturę do zwrotnicy w kształcie Y


Czyli model już masz? Podeślij to coś pokombinuje. A jak modela nie masz to podaj parametry tej zwrotnicy - spróbuje zrobić model (i teksture).
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline Pit

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
    • http://www.pit.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Coś dla trasopisarzy:>
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Kwietnia 2004, 15:10:22 »
Mozesz ja w maxie skryptami wstawic, niestety nie ma tekstury i tory są w powietrzu, nad trawką.
Reaktywacja ?

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Coś dla trasopisarzy:>
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Maja 2004, 22:39:17 »
Po ciężkich mękach udało mi się wreszcie tą zwrotnicę zrobić:)

http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/zwrY01.jpg
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/zwrY02.jpg
http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/zwrY03.jpg

http://paul.kolej.szczecin.pl/maszyna/zwrY34R300.rar

Paczuszka zawiera oprucz podsypki zmodyfikowaną latarnię (sygnały W2 i Wz4) oraz eventy. Mam tylko mały kłopot: inc nie chce się dołączać do zwrotnicy kiedy ją tworze (podaje oczywiście ścieżke dostępu do inca i tekstury). Trzeba więc dodać go jako osobny passive inc (wtedy p1=nazwa zwrotnicy, p6=tekstura no i trzeba odpowiednio przesunąć i obrócić) i działa poprawnie.
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

RPK-74

  • Gość
Coś dla trasopisarzy:>
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Maja 2004, 22:52:22 »
Świetna robota! Ten rozjazd jest znakomity!
Grantulacje dla tego Pana oraz pozdro dla wszystkich MK

Offline Pit

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
    • http://www.pit.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Coś dla trasopisarzy:>
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Maja 2004, 00:04:56 »
Super - wyglada bardzo fajnie.
A jak sie ja wstawia do maxa ?
Bo pamietam ze ta co tam jest to dzialala i sie przekladala tylko podsypki nie bylo.
Reaktywacja ?

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Coś dla trasopisarzy:>
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Maja 2004, 17:28:36 »
Cytat: "Pit"
jak sie ja wstawia do maxa ?


Z tym właśnie jest mały problem - otóż kiedy chce ją zincludować podczas robienia zwotnicy (Ctrl. Include File/Include Texture) to nic sie nie dzieje. Ja ją dodałem jako Passive Inc, i wtedy (P1) texture musi być zgodne z nazwą danej zwrotnicy a optional (P6) to musi być nazwa tekstury, czyli zwrotY34R300pods.tex. Potem tylko trzeba wykonać odpowiednie translacje i działa.
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com