Faktycznie, pomogło, modele już się nie rozsypują, dzięki!
Dziwną rzeczą jest jednak że wtedy wszystkie części modelu robią się białe, ratuje je tylko teksturowanie. :-( Parametry ambient, diffuse i specular są ignorowane. No ale najważniejsze że wszystko jest w całości.
Co do "Transform:" to udało mi się odkryć że da się wykonać tylko skalowanie i przesuwanie. Obrotów nie, zresztą zawartość
1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 0.0 0.0 1.0
jaka jest w zlinkowanych do głównego obiektach, sugeruje że jest to prawdopodobnie macierz przez którą mnożone są współrzędne verteksów.
Udało mi się odkryć co następuje:
- zmiana wartości na przekątnej głównej w pierwszych trzech rzędach skaluje obiekt odpowiednio w danej osi
- zmiana wartości w dolnym rzędzie w pierwszych trzech kolumnach powoduje odpowiednie przesuwanie obiektu
- zmiana wartości w rzędzie 4 kolumnie 4 powoduje skalowanie całego obiektu odwrotnie proporcjonalnie - mniejsza wartość to większy obiekt
- zmiana w dowolnym innym miejscu deformuje obiekt zupełnie - jest bezużyteczna