Autor Wątek:  Smugi  (Przeczytany 7217 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline skbart

  • Wiadomości: 88
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Smugi
« dnia: 05 Września 2009, 13:40:23 »
Witam, jak to jest że smuga (poświata od lamp) czasami się pojawia a czasami nie, od czego to zależy, od loka czy od prawidłowego wpisu? Czy smugi można dodać do każdego loka? Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2009, 13:45:54 wysłana przez skbart »

Offline mechanik88

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 172
  • TROLL
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Smugi
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Września 2009, 13:54:59 »
Smugę ściągasz z forum w formacie.tga i wklejasz ją do folderu textures.

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: Smugi
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Września 2009, 14:09:38 »
@mechanik88, podajesz straszne ogólne informacje.
Plik "smuga.tga" którą wrzuca się do textures działa tylko na exe 735 (DieselPack).
Natomiast smugi o które Ci chodzi były używane kiedyś, jak powstawały modele przed wydaniem exe kursa i innych. Te smugi był zawarte w pliku t3d, ale sukcesywnie ich się pozbywano, ponieważ w planach było powstanie exe (SPKS) które miało mieć dużo lepszą "smugę" światła i zupełnie inne wyświetlanie.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Smugi
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Września 2009, 14:11:10 »
W niektórych modelach pojazdów są dodatkowe modele smug, które pojawiają się po zapaleniu świateł. Wkleja się je do pliku T3D z modelem pojazdu. Obecnie odchodzimy od tego rozwiązania na rzecz rozświetlenia scenerii w inny sposób, bez potrzeby modelowania smug.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline buczo

  • Wiadomości: 311
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Smugi
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Września 2009, 16:05:59 »
Bry,
Podczepie się pod temat.
W jaki sposób sprawić żeby smuga światła widziana z kabiny była "realniejsza" ?
Robie wszystko żeby omijać nocne scenerie bo przychodzi mi jezdzić z takim brzydactwem... (foto 1)
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2009, 16:35:44 wysłana przez buczo »
Gdy zbudzi nas dźwięk potłuczonego szkła....

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Smugi
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Września 2009, 16:12:45 »
Jakie exe?
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2009, 17:23:17 wysłana przez ZiomalCl »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Smugi
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Września 2009, 16:17:54 »
Plik smuga.tga znajdujący się w katalogu textures to nie jest ten sam plik, co tekstura smugi z katalogu lokomotywy.

Analogicznie dodać mogę, że plik smuga.tga dla exe z dizelpacka to nie jest ten sam plik, co smuga dla exe SPKS (którego jeszcze nie ma).

Offline buczo

  • Wiadomości: 311
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Smugi
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Września 2009, 16:31:48 »
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2009, 17:23:06 wysłana przez ZiomalCl »
Gdy zbudzi nas dźwięk potłuczonego szkła....

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Smugi
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Września 2009, 16:46:19 »
http://eu07.pl/userfiles/4091/priv-smuga.rar

Pliczek ze smugą działającą na exe z DiselPacka.

Zmoderowano.
ZiomalCl

« Ostatnia zmiana: 05 Września 2009, 17:23:50 wysłana przez ZiomalCl »

Offline skbart

  • Wiadomości: 88
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Smugi
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Września 2009, 19:17:16 »
Coś nie tak, wgrałem smugę ale dalej się nie pojawia.
Oczywiście posiadam dieselpack.
Może coś jeszcze trzeba wpisać w opisie lokomotywy?

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Smugi
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Września 2009, 19:18:01 »
Pokaz wpis light. Znajduje sie zwykle na poczatku pliku scenerii.
Pozdrawiam, Karol

Offline skbart

  • Wiadomości: 88
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Smugi
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Września 2009, 19:20:47 »
Cytuj
light -500 500 200  0.3 0.33 0.35  0.70 0.65 0.6  0.75 0.74 0.70 endlight

Ten akurat pochodzi ze scenerii Moczniki_ep08

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Smugi
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Września 2009, 19:30:06 »
@youBy w watku o Dizelpacku napisal:
Cytuj
W scenery nalezy zmniejszyć parametry light, aby ich suma była mniejsza od 1. Wtedy po włączeniu trzech świateł widać podświetlenie szlaku przed nami.

Nie jestem na 100% pewien, ale chodzi tu o paramtery Ambient i Diffuse (te pogrubione):

light -500 500 200  0.3 0.33 0.35  0.70 0.65 0.6  0.75 0.74 0.70 endlight

W Twoim wpisie suma tych parametrow wynosi 2.93, wiec smugi nie zobaczysz.
Pozdrawiam, Karol

Offline skbart

  • Wiadomości: 88
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Smugi
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Września 2009, 19:51:37 »
To dlaczego w tej samej scenerii SU45 ma smugi a EU07 nie ma?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Smugi
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Września 2009, 19:52:58 »
Tamte smugi są inne, w modelu i działają inaczej.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Smugi
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Września 2009, 19:53:19 »
Bo zapewne masz SU45 autorstwa @MKaczego, a ona posiada smugi wbudowane w model, od ktorych obecnie juz odchodzimy (bylo juz na ten temat kilka postow wyzej).

Aby widziec smugi wbudowane w exe z Dizelpacka zmien wpis light na np. taki:
light -4000 800 -8000 0.03 0.05 0.04 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 endlight
Pozdrawiam, Karol

Offline skbart

  • Wiadomości: 88
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Smugi
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Września 2009, 20:05:01 »
Działa ale śmiesznie, bo jak jesteśmy na zewnątrz loka to smug nie widać, a jak jesteśmy w kabinie to smugi widać. Tak powinno być?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Smugi
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Września 2009, 20:06:44 »
Tak.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline skbart

  • Wiadomości: 88
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Smugi
« Odpowiedź #18 dnia: 05 Września 2009, 20:09:36 »
No to super, moim zdaniem wątek ten wyjaśnia wszelkie wątpliwości i można go zamknąć. Pozdrawiam. Dziękuję wszystkim za wyjaśnienia.