« dnia: 15 Sierpnia 2009, 22:55:43 »
Witam.
Będąc dzisiaj na stacji Łódź Kaliska na jednym ze słupów trakcyjnych zauważyłem ciekawą tabliczkę --> załącznik.
Czy może mi ktoś wytłumaczyć o co w tym chodzi? Tzn wiem co to jest zastaw ale nie bardzo mogę sobie wyobrazić jak to jest w przypadku własności kolei.
Przecież, jeśli kolej (PLK) się nie wypłaci to linia 'przepada', ale chyba nikt nie będzie jej rozbierał... ? Niby państwo mogłoby pobierać opłaty za używanie linii ale wtedy pojawia się kwestia kto by sprawował kontrolę ruchu? Jeśli doszłoby do takiej sytuacji to pewnie państwo zleciłoby to PLK. Skoro tak to PLK mogłoby domagać się pieniędzy za pracę. A wtedy taki zastaw minąłby się z celem bo PLK zarabiałoby na linii którą straciło... .
Przyznam szczerze, że się nie znam i nie bardzo mogę sobie to wyobrazić. Jeśli ktoś ma o tym pojęcie to prosiłbym o jakieś proste wytłumaczenie :).
Pozdrawiam.
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76