Ankieta

Co sądzisz o projekcie?

Super, twórz dalej.
Bardzo dobre.
Średnio na jeża.
Kiepsko.
Kicha, daj sobie spokój.

Autor Wątek:  Zalesianie tras  (Przeczytany 55097 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #60 dnia: 16 Sierpnia 2009, 18:01:31 »
Co do samobójcy to jestem przeciwny, ale ruch samochodów na przejazdach z sygnalizacją samoczynną bez rogatek jak najbardziej:D
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline mechanik88

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 172
  • TROLL
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #61 dnia: 16 Sierpnia 2009, 18:06:16 »
A jednak, robotnicy są, zwierzęta są fotograf jest. Rewizorze czy są jakieś ładne dziewczyny na peronach? Ciekaw jestem czy będzie screen:)) Co do samobójcy faktycznie jest to nie na miejscu i jest to niesmaczne ale jakiś wypadek samochodowy przydałby się, przynajmniej jak dla mnie.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #62 dnia: 16 Sierpnia 2009, 18:14:03 »
Ja widze ku temu dwie przeszkody:
- obecnie samochody sa dla pociagow jak powietrze (nie uderzaja w nie tak jak dwa pociagi w siebie, tylko przejezdzaja przez sklad jak przez powietrze)
- nie jest latwo dobrac miejsce wyzwolenia eventu, dzieki ktoremu samochod zaczalby przejezdzac przez przejazd, bo nie kazdy kieruje pociagiem tak samo.
Pozdrawiam, Karol

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #63 dnia: 16 Sierpnia 2009, 18:15:45 »
Rewizorze czy są jakieś ładne dziewczyny na peronach? Ciekaw jestem czy będzie screen:))
Pewnie, że są. Inna sprawa czy ładne :)
Pozdrawiam

Offline mechanik88

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 172
  • TROLL
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #64 dnia: 16 Sierpnia 2009, 18:17:42 »
Co do eventu można zrobić tak że będzie jechało kilka samochodów, więc jest większa szansa na dobicie, ale to tez nie powinno być tak że trzeba uderzyć w ten samochód, Według mnie właśnie powinno być tak że to powinien być taki incydent który może ale nie musi trafić.
Rewizorze czy są jakieś ładne dziewczyny na peronach? Ciekaw jestem czy będzie screen:))
Pewnie, że są. Inna sprawa czy ładne :)

Trochę chyba za dojrzała, wolałbym młodsze:)

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #65 dnia: 16 Sierpnia 2009, 18:20:04 »
Takie cos?
Pozdrawiam, Karol

Offline mechanik88

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 172
  • TROLL
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #66 dnia: 16 Sierpnia 2009, 18:28:26 »
Takie cos?


Dokładnie tak, przydało by się takie cos na większości trasach.

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #67 dnia: 16 Sierpnia 2009, 21:21:57 »
Hmm.. tak się jaracie, że autobus przejechał... Przecież już na Testowie z SN61 mieliśmy jeżdżący i autobus i STARa.

Tak poza tym super, tylko fajnie by było, żeby zdarzenia takie jak z tym czlowiekiem były losowe, bo za pierwszym razem przejchać scenariusz jest super. Do dobrych scsenariuszy jest fajnie wracać, ale trochę mało atrakcyjne będzie to, że będziemy wiedzieli dokładnie za drugim razem o jakiej porze i w jakim miejscu przejdzie człowiek przez tory...
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #68 dnia: 16 Sierpnia 2009, 21:35:20 »
Ja mam tylko taką sugestię: chyba dobrze by było żeby wszystkie te dodatkowe domki/drzewka/samochody/autobusy/ludziki/zwierzątka i co tam sie jeszcze urodzi po drodze było zebrane w kupie w jednym incu. Chodzi mi o to żeby w prosty sposób można to było wyłączyć, bo nie wszyscy dysponują najnowszym sprzętem...

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #69 dnia: 16 Sierpnia 2009, 22:22:35 »
Ja mam tylko taką sugestię: chyba dobrze by było żeby wszystkie te dodatkowe domki/drzewka/samochody/autobusy/ludziki/zwierzątka i co tam sie jeszcze urodzi po drodze było zebrane w kupie w jednym incu. Chodzi mi o to żeby w prosty sposób można to było wyłączyć, bo nie wszyscy dysponują najnowszym sprzętem...

No a jak jest do tej pory robione? Właśnie w taki sposób. A dokładniej rzecz biorąc, nie musi być w jednym .inc, przecież możesz mieć 10 inc, domki.inc, lasy.inc, ludzie.ind etc. i wyłączyć je osobno. Bo może ktoś chce domki, a nie chce lasów.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #70 dnia: 16 Sierpnia 2009, 22:36:51 »
No dokładnie o czymś takim myślałem, żeby te ludziki, jeżdżące autobusy i cała reszta też tak były dołączane w incach, a nie wpisane bezpośrednio do scenerii.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #71 dnia: 18 Sierpnia 2009, 03:26:26 »
Witam. Pracuję nad polami teraz do krzyżowej. Póki co są to tylko teksturki pól, ale bez obaw, z @mechatronikiem nad tym pracujemy :), także będzie coś 3D, żeby tak drętwo nie wyglądało.

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #72 dnia: 18 Sierpnia 2009, 11:28:04 »
Kozacko.  A czemu 3D. W większości takie pola są równe z ziemią

http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=8464&mode=search
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1244
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #73 dnia: 18 Sierpnia 2009, 13:48:08 »
Zależy od uprawy. Pole z dojrzałym zbożem będzie wyższe niż np z ziemniakami. Zaorane lub skoszone powinno być za to płaskie. Dobrze by było właśnie tak to zróżnicować :) Aha. I pola nie powinny chyba podchodzić idealnie  do brzegu podsypki. Jakaś miedza musi być xd

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #74 dnia: 18 Sierpnia 2009, 14:03:29 »
Moze warto zrobic wrzucic jakies zdjecia okolic toru do watku zeby mozna bylo w miare realistycznie ulozyc te pola :)

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
« Ostatnia zmiana: 18 Sierpnia 2009, 16:46:00 wysłana przez pol102 »

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #76 dnia: 19 Sierpnia 2009, 00:08:52 »
Zawsze przy torach jest pas dzikiej trawy jak widać. Jak kiedyś Kilanziom też trafnie zauważył, bezpośrednio przy torze nie powinno być zieloniutkiej trawy w skutek "zatrucia" roślinności przez wszystko czym rzyga lok na trasie, czy choćby opiłki metalu.
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #77 dnia: 19 Sierpnia 2009, 04:07:37 »
OK, co dodane, poprawione. Dodałem trochę pól, wciąż nad tym pracuję, póki co jeszcze są płaskie, ale już wkrótce się to zmieni. Zmieniłem teksturę trawy (myślę, że ładnie wyszła na screenie nr.3) oraz wody (screeny nr. 1, 2, 3), gdyż mnie już bardzo drażniła :) Zarzucam screeny, póki mi się chce je robić. Na ostatnim screenie, z nieznanych przyczyn po środku pola zepsuł się pociąg :P

Offline kwiatek3

  • Wiadomości: 206
  • Nowe wcielenie Gagarina
    • Zobacz profil
    • Punkt informacyjny symulatora (Pomoc z uruchomieniem itd.)
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #78 dnia: 19 Sierpnia 2009, 08:30:01 »
Takie zalesianie bardzo by się przydało też scenerii quark. W niej też jest pusto.
Pozdrawiam załogę eu07.pl
Profil: Technik Transportu Kolejowego

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #79 dnia: 19 Sierpnia 2009, 09:05:18 »
@kwiatek3, podejrzewam, że pod szpadel pójdą też inne scenerie, co można wywnioskować z tematu wątku.
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #80 dnia: 19 Sierpnia 2009, 09:20:08 »
Nie wiem jakim sposobem uzyskujesz tekstury pól, ale żeby uzyskać ten odstęp między uprawą a torem, o którym mowa była wcześniej można zrobić screena z maps google obejmującego pole plus tor (przykład w załączniku). Dodatkowo ten pas chwastów można pociągnąć cały czas wzdłuż torów, nawet tam gdzie nie ma pola uprawnego, ot tak dla zwiększenia realizmu. Pamiętać należy także o płynnych przejściach tekstury. Jest na to dobry sposób. Na brzegach wierzchniej warstwy (w tym przypadku pola) trzeba zastosować płynne przejście od zerowej do stuprocentowej przeźroczystości (wymagana tekstura tga).
-//-

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #81 dnia: 19 Sierpnia 2009, 09:58:11 »
Tyle, że taka tekstura jaką @PEKAP przedstawiłeś jest bardzo niskiej jakości. Mam nadzieję, że będzie ona lepsza ?
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #82 dnia: 19 Sierpnia 2009, 10:10:55 »
Przeczytaj post @PEKAPa jeszcze raz uważnie.
Pozdrawiam

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #83 dnia: 19 Sierpnia 2009, 21:30:06 »
@PEKAP, jak mi dasz twoje tory, to zrobię ci z tymi polami co chcesz :)


   « Dodano: 19 Sierpnia 2009, 21:30:46 »
OK, włączam Google Earth i 3D Max'a i do roboty ;)

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #84 dnia: 20 Sierpnia 2009, 22:03:20 »
Usunięto, na przyszłość prosze darować sobie takie gafy /REWIZOR

Ej ludzie, to skoro będziecie korzystać  z googleeartha, to czemużby nie rypać takich realnych tras?
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2009, 10:19:30 wysłana przez REWIZOR »
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #85 dnia: 20 Sierpnia 2009, 22:46:27 »
Ej ludzie, to skoro będziecie korzystać  z googleeartha, to czemużby nie rypać takich realnych tras?

Ponieważ w Polsce zdjęcia są tragicznej rozdzielczości. Mało co jest ostre i co by się nadawało na podkład do tras. Te pola co ja mam, to są z Anglii (chyba cała Anglia jest w wysokiej rozdzielczości) i z Niemiec.

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #86 dnia: 22 Sierpnia 2009, 10:17:42 »
Słaba jakość zdjęć? Czemu nie skorzystacie z ZUMI? Tam prawie cała Polska jest w najwyższej jakości
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2009, 10:20:29 wysłana przez REWIZOR »
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #87 dnia: 22 Sierpnia 2009, 12:36:11 »
Słaba jakość zdjęć? Czemu nie skorzystacie z ZUMI? Tam prawie cała Polska jest w najwyższej jakości

Sprawdź jaka to wysoka jakość w porównaniu do Anglii.


   « Dodano: 22 Sierpnia 2009, 14:26:38 »
Wskazówka: lewy dolny narożnik.


   « Dodano: 22 Sierpnia 2009, 14:38:08 »
Ostatnio jest taka dziwna tendencja żeby pisać, cokolwiek i byle jak, byle szybciej. Najpierw pewien kolega upiera się, że JET nie pozwala na tworzenie scenerii od podstaw, a teraz inny kolega udowadnia, że ZUMI ma mapy HQ. Wakacje szkodzą...
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2009, 14:38:08 wysłana przez pol102 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6310
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #88 dnia: 22 Sierpnia 2009, 15:43:19 »
Nie wiem jaka jest rozdzielczość Google Maps, więc nie będę się wypowiadał. Natomiast rozdzielczość Zumi (Goeoserwer, Techmex) to 83cm/px, dla Geoportalu w monochromie 25cm/px, w kolorze jest gorzej (co najmniej 50cm/px). Z kolei mapy PKT mają około 16cm/px - to trudno określić, ponieważ przy maksymalnym powiększeniu ok. 9cm/px nie było pełnej ostrości.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Zalesianie tras
« Odpowiedź #89 dnia: 22 Sierpnia 2009, 16:53:21 »
Teksturkę podesłał @Pol102. Screen do @Kurak303E