Autor Wątek:  Przezroczysta ściana lasu  (Przeczytany 8184 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Przezroczysta ściana lasu
« dnia: 15 Kwietnia 2004, 14:58:27 »
Jechałem ostatnio traską Pita, i odniosłem wrażenie, że lasek jest
tam nieco jakby "Mechanikowy" :) (Pionowe ściany lasu dość blisko
torów). Ponieważ na tworzeniu obiektów i tras się nie znam, więc tylko
pytam:
może ciekawiej wyglądał by las, gdyby składał się z podwójnej ściany:
tej blisko pociągu z obszarami przezroczystymi, natomiast tej bardziej
oddalonej z pełnym wypełnieniem teksturą?

Czy ktoś z Was próbował już czegoś takiego?
ABu

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Przezroczysta ściana lasu
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Kwietnia 2004, 15:22:16 »
W sensie, że w pierwszym rzędzie trójwymiarowe drzewka, a dalej ta sciana?
Jesli tak, to tak:)

Offline Pit

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
    • http://www.pit.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Przezroczysta ściana lasu
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Kwietnia 2004, 16:00:10 »
Moze kiedys dorzuce, ale z tego co pamietam to fps spadało.

Moze zrobic jeszcze opcje wczytywania drzewek ??
Reaktywacja ?

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Przezroczysta ściana lasu
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Kwietnia 2004, 16:24:31 »
ABu chodzi chyba o takie coś: przed ścianą lasu (taką jaka jest obecnie) znajdowała by się druga ściana lasu, która ma teksturę z miejscami przezroczystymi, tzn widać przez nią pierwszą (tą dalej) ścianę lasu. Pamiętam że tak było w Colinie MC Rae 2.0 i wyglądało całkiem całkiem... IHMO nie powinno takie coś za bardzo wpływać na FPS.

automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Przezroczysta ściana lasu
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Kwietnia 2004, 18:16:22 »
Takie cos pewnie tez by się dało zrobić...

Marcin_EU

  • Gość
Przezroczysta ściana lasu
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Kwietnia 2004, 18:52:43 »
Na pewno mozna, wszak taki las byl na poczatku pierwszej trasy jeszcze w notatniku robionej :)

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Przezroczysta ściana lasu
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Kwietnia 2004, 22:51:56 »
Mi się wydaje że to (przezroczysty las) zabije FPS których jest sporo na trasie, dlaczego? Oto moje uzasadnienie... (mogę się mylić bo sam do tego doszedłem):

Dlaczego FPS spada przy trakcji? Bo cała masa przewodów? Jezdne podtrzymujący i trzymające... Otóż McZapkie twierdzi że to nie spowalnia bo to same linie są więc należy mu wierzyć... W takim razie jeśli nie to to co innego?
Słupy  i bramki? są ich setki... No tak ale wyświetlane są na dystansie 1000 metrów od obserwatora a każdy słup składa się z 10 trójąktów a bramka z 28 trójkątów. Ile tego jest na dystansie 1000 metrów? Dla porównania powiem że taki ET22 ma 6288 trójkątów więc taka sieć to równowartość 1 loka, jednak po wstawieniu loka czy dwóch loków na scenerię nie powodóje takiego rażącego spadku.
Więc co? Zostają wysięgniki... ale to przecież zaledwie płaska tekstura... dwustronna więc tylko 4 trójkąty na jeden... więc luz.... nie zwalnia

A JEDNAK!!

Każdy jednen wyposażony w maske przezroczystości (TGA)... a nawet nie jedną bo oprócz wysięgnika jest jeszcze dodatkowy zaczep...
Zastanawiam się czy gdyby sieć zrobić FULL 3d (wysiegniki ale proste) czy by FPS nie urosło...
McZapkie... co o ty myślisz??
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline Pit

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
    • http://www.pit.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Przezroczysta ściana lasu
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Kwietnia 2004, 23:14:00 »
A mozeby sprobowac wczytac same słupy bez drutów ?? i porównać.

Paul -  w czym odwaliłeś taki fajny rysunek ??
Reaktywacja ?

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Przezroczysta ściana lasu
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Kwietnia 2004, 15:25:24 »
Cytat: "Pit"
Paul -  w czym odwaliłeś taki fajny rysunek ??


Tylko się nie zdziw - w... Paincie. I zajeło mi to jakieś 2 - 3 minuty:P
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

RPK-74

  • Gość
Przezroczysta ściana lasu
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Kwietnia 2004, 15:44:17 »
Cytat: "Paul"
Tylko się nie zdziw - w... Paincie. I zajeło mi to jakieś 2 - 3 minuty:P


TAA TAA TAA CHYBA WĄSATA KAMERA!!! NIE MA TO JAK DOBRA ŚCIEMA!!
PS: Ale rysunek dobry jest!!!

Pozdro dla Autorów i wszystkich MK

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Przezroczysta ściana lasu
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Kwietnia 2004, 20:44:54 »
Cytat: "Bart"
Mi się wydaje że to (przezroczysty las) zabije FPS których jest sporo na trasie

Przeciez on i tak jest przezroczysty (ale tylko od gory).

Co do wysiegnikow, bramek itpto nie wiem - trzeba by zrobic wysiegniki 3d (kilka rodzajow, krotkie, dlugie itp) i zobaczyc w nebuli jakie jest fps z tymi co sa i tymi full3d. Zeby niepotrzebnie nie robic 2x tej samej roboty to mozna by zrobic inne wysiegniki - te co sa maja nowe izolatory, a mozna by zrobic z izolatorami dzwonowymi (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) starszego typu (zreszta te izolatory i tak trzeba by robic 3d bo za duze sa na udawanie 2d z przezrozystoscia).

Pozdr,