Autor Wątek:  Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.  (Przeczytany 172750 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #210 dnia: 24 Kwietnia 2011, 20:00:11 »
Cytuj
"Sceneria: Linia_053 sluzba-6
Opis: TLK 81100 ze Szczecina Głównego do Białegostoku
Lokomotywa: EU07-310
Skład: 2+1+1+Bar+2+2+2+2
Uwagi: Pociąg wpadł w poślizg i hasler zarejestrował 150 km/h, w rzeczywistości było tam 68 km/h, a prędkość maksymalna powinna wynieść 121 km/h."

Na linii 053 są dwa takie miejsca, gdzie pociągi wpadają w poślizg. W którejś z misji zatrzymujemy się na przystanku tuż przed przejazdem kolejowym (nie pamiętam, jak się nazywa, w każdym bądź razie niedaleko Sandomierza) i zawsze mam kłopot z ruszeniem w tym miejscu. Drugim takim miejscem jest szlak za Swoszowicami, gdzie mamy ograniczenie do 70-ki na łuku i po wyjeździe z niego lokomotywa zawsze ma trudności z przyśpieszeniem, czego efektem w moim przypadku zwykle jest poślizg. Powiedzcie mi przy okazji, jakie czynności w rzeczywistości powinien wykonać maszynista w sytuacji, gdy lokomotywa wpadnie w poślizg?
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2011, 13:26:35 wysłana przez mk1992 »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #211 dnia: 24 Kwietnia 2011, 20:14:06 »
Nastawnik na zero, przyhamować lokomotywę, piasek i kręcić dalej ostrożnie.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #212 dnia: 24 Kwietnia 2011, 20:18:23 »
Nastawnik na 0 i przyhamować sobie maszynę, dalej powolutku z ręką na przeciwpoślizgowym albo dodatkowym ;). W żadnym wypadku w czasie poślizgu nie wolno sypać piachu bo zrobimy dziury w szynie, albo może dojść do zerwania pociągu bo nam maszyna gwałtownie szarpnie. Piasecznicę dopiero załączamy gdy zestawy nam się "wyhamują". Co do linii 053 to ja jak jadę, przez to miejsce w Żernikach (rozpędzanie z 70km/h) to albo wyrzucam, albo lekko przyhamowuję maszynę. Odnotowuję lekkie poślizgi ale rzędu 5km/h. Natomiast gdy robię rozruch z peronów przed tym felernym przejazdem to wyrzucam albo wcześniej załączam piasecznicę. Z tym, że staram się oszczędzać piasek ;).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline kalapi

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #213 dnia: 25 Kwietnia 2011, 08:41:42 »
Nie trzeba od razu dawać nastawnika na 0, można powoli schodzić z oporów i słuchać kiedy zestaw wychodzi z poślizgu.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #214 dnia: 25 Kwietnia 2011, 09:43:17 »
Nie trzeba od razu dawać nastawnika na 0, można powoli schodzić z oporów i słuchać kiedy zestaw wychodzi z poślizgu.

To też jest dobra metoda, choć nie zawsze skuteczna. Niekiedy jednak jedyna, zwłaszcza przy ciężkich pociągach towarowych i przy  dużych wzniesieniach, kiedy praktycznie "wyrzucenie" się do zera równa się z zatrzymaniem składu, i – bardzo często – niemożliwością ruszenia bez pomocy.

Offline kalapi

  • Wiadomości: 56
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #215 dnia: 25 Kwietnia 2011, 14:54:39 »
O prowadzeniu towarów to nie mam zielonego pojęcia, czyli pewnie jest tak jak mówisz. Na osobowych przeważnie działa =]
Ja jeszcze robię tak, jak spodziewam się, że na starcie mi bana zatańczy to sobie daje ok. 1 amt. w cylinder trochę piachu i ogień.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #216 dnia: 25 Kwietnia 2011, 17:51:31 »
Nie trzeba od razu dawać nastawnika na 0, można powoli schodzić z oporów i słuchać kiedy zestaw wychodzi z poślizgu.
Jak masz poślizg tego typu, że zamyka Ci Haslera, to jednak lepiej dać na 0 bo możesz nie zdążyć ze schodzeniem z pozycji ;). W innych przypadkach wystarczy wyrzucić kilka pozycji co z resztą napisałem w dalszej części mojego posta ;). Odnośnie poc. towarowych.
W sytuacji, gdy widoki na wjechanie pod wzniesienie są kiepskie, wolałbym się zatrzymać na szlaku niż rozwalić zestawy albo przeszlifować szyny. Postój i ew żądanie pomocy jest wliczone w rozkład jazdy*. Osobiście nigdy nie odważyłem się, przy dużym poślizgu powoli schodzić z pozycji np na M62M, bo to wiązałoby się ze zniszczeniem układu napędowego i szyn. A za lekkie miejscowe wytarcia główki szyny i późniejsze napawanie PLK liczy sobie tyle, że wolę zatrzymać się na szlaku i wzywać pomocy niż piłować. Przy pasażerskim jest inaczej bo to są ogólnie lekkie pociągi a jak jak mam ponad 3000 t to jednak to trzyma maszynę (szczególnie jak ma 6 osi…). Ogólnie zachowanie przy poślizgu może być różna i zależeć może od lokomotywy, szlaku (warunków miejscowych), prędkości pociągu, warunków atmosferycznych. Cele jednak zawsze pozostają te same -nie uszkodzić lokomotywy, nie zerwać pociągu i nie rozwalić infrastruktury. To jak postąpi maszynista to już jego sprawa i to on ponosi pełną odpowiedzialność za podjęte decyzje. Dlatego powtórzę się, ja wolę w kryzysowej sytuacji zatrzymać pociąg i wezwać pomocy. U prywaciarza nie ma związków, które by coś tam podziałały w razie "w" a ja się podkładał nie będę. Za zatrzymanie pociągu nikt mi w firmie krzywdy nie zrobi (nawet sami apelowali żeby w razie problemów wzywać pomoc) w przeciwieństwie do tego gdyby PLK wystawiła fakturę za napawanie szyn… To tak odnośnie poślizgów i pociągów towarowych ;).

EDIT
*Postój w sensie kosztów związanych z przejazdem pociągu (RJ) i awaryjnym postojem, przynajmniej u nas są wliczane w koszty jakie przedstawia się firmie zlecającej przewóz.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2011, 18:21:12 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #217 dnia: 25 Kwietnia 2011, 18:04:30 »
Na EP09 to nawet kołem ruszać nie trzeba – WSUP sam ogranicza prąd na silnikach a do tego sypie piasek. Generalnie nie mam w zwyczaju schodzić do zera, szkoda tak styczniki trenować. Kilka pozycji do tylu, piasek i idzie ;-)
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #218 dnia: 25 Kwietnia 2011, 18:14:59 »

W sytuacji, gdy widoki na wjechanie pod wzniesienie są kiepskie, wolałbym się zatrzymać na szlaku niż rozwalić zestawy albo przeszlifować szyny. Postój i ew żądanie pomocy jest wliczone w rozkład jazdy.

Oczywiście każdy robi jak chce, ale:
- postój nie jest wliczony w rozkład jazdy,
- za żądanie pomocy PLK wystawia fakturę przewoźnikowi, który pomocy żąda.

Prawdą jest, że włos – przynajmniej w teorii – z głowy nie powinien Tobie spaść w sytuacji, kiedy nie dasz rady gdzieś podjechać i żądasz pomocy. Druga sprawa, że ciężkie podjazdy i związane z tym problemy to niejako po części wina PLK, gdzie przy dużych wzniesieniach są często bardzo niskie prędkości szlakowe bądź ograniczenia (20 – 30 km/h), i nie ma możliwości rozpędzenia składu. W przypadku elektrowozów dochodzi jeszcze ryzyko przepalenia sieci przy poborze bardzo dużych prądów praktycznie stojąc w miejscu.


Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #219 dnia: 27 Kwietnia 2011, 20:18:00 »
Za pomoc rozumiecie wysłanie dodatkowej lokomotywy? Jeśli tak to skoro "PLK wystawia fakturę przewoźnikowi" to jest to lokomotywa tej spółki?

Offline DRE

  • Wiadomości: 63
  • D29-131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #220 dnia: 27 Kwietnia 2011, 23:00:35 »
Za pomoc rozumiecie wysłanie dodatkowej lokomotywy? Jeśli tak to skoro "PLK wystawia fakturę przewoźnikowi" to jest to lokomotywa tej spółki?
Kuba, tu chodzi oto, że PKP PLK wystawi fakturę za udostępnienie infrastruktury. Chyba, że przewoźnik jest zapobiegawczy i zapłaci wcześniej odpowiednią kwotę na wypadek jakiejś awarii. Lecz to się raczej nie zdarza, gdyż żaden z przewoźników nie wyda takiej kwoty w ciemno.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #221 dnia: 28 Kwietnia 2011, 14:01:14 »
Sceneria: Bałtyk_Zima.
Opis: 1. Luzem do Alkowic (POC:  LPE782) 2. IC MEWA.
Lokomotywa: EU07-515
Skład: Z1+Z1+Z1+Z1+WRBd+Z1
Długość składu:
1. 16,315 m.
2. 189,55 m.
Masa:
1. 83,5 t.
2. 420,2 t.
Siódemka luzem ma ograniczoną maksymalną do oidp 110 km/h (masa hamująca).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #222 dnia: 28 Kwietnia 2011, 16:48:22 »
Konstrukcyjna (luzem) to jedno, drugie to to, że rozkładowa wynosi tam 110.

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #223 dnia: 28 Kwietnia 2011, 17:27:13 »
Za pomoc rozumiecie wysłanie dodatkowej lokomotywy? Jeśli tak to skoro "PLK wystawia fakturę przewoźnikowi" to jest to lokomotywa tej spółki?
Kuba, tu chodzi oto, że PKP PLK wystawi fakturę za udostępnienie infrastruktury. Chyba, że przewoźnik jest zapobiegawczy i zapłaci wcześniej odpowiednią kwotę na wypadek jakiejś awarii. Lecz to się raczej nie zdarza, gdyż żaden z przewoźników nie wyda takiej kwoty w ciemno.
Już rozumiem, dzięki!

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #224 dnia: 01 Maja 2011, 17:41:48 »
Lokomotywa: ET22-1147
Sceneria:  Tarniowo
Ilość wagonów: 18 eaos-ów
Opis służby: Pociąg towarowy do elektrowni
Panie mechanik! Gdzie HK i 115 km/h towarowym ?!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #225 dnia: 07 Maja 2011, 13:57:56 »
Lokomotywa: ET41-200
scn: Linia_61  (L61)
Nr poc: 59281
ilość wagonów: 19
zestawienie wagonów w składzie poc: 19xZaes
długość pociągu: 234,50[m]

Moje uwagi:
- brak KH przy jeździe luzem po zdefektowany pociąg,
- jazda po torze zamkniętym zajętym przez inne pojazdy kolejowe Vmax = 30 km/h.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #226 dnia: 07 Maja 2011, 16:11:42 »
Nareszcie, a już myślałem, że nikt się nie dopatrzy.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #227 dnia: 07 Maja 2011, 17:20:23 »
Nareszcie, a już myślałem, że nikt się nie dopatrzy.

Aby ułatwić sprawę na przyszłość w załączniku wyciąg z Ir-1 dotyczący prędkości:

EDIT:
Scn: Moczniki-Cargo
Lok: SM42-468

Taśma 150 km/h na łaciatą? ;)
« Ostatnia zmiana: 23 Maja 2011, 15:16:05 wysłana przez EU07-457 »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #228 dnia: 23 Maja 2011, 21:33:25 »
Tak przy okazji, masz całe Ir-1 obowiązujące od 01.06.11?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #229 dnia: 24 Maja 2011, 17:55:51 »
Sceneria: Drawinowo
Opis: Prowadzimy pociąg IC3513 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich.
Lokomotywa: EP09-006
Skład: Z1+Z1+Z1+Z1+Z1+Z1+Z1
O ile udało by Ci się skończyć służbę bez uszkodzenia lokomotywy/wykolejenia pociągu, to wyleciałbyś z roboty.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Matell

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #230 dnia: 24 Maja 2011, 18:07:14 »
Wiem, miałem po prostu wizję pociągów pkp jeżdżących szybciej niż 160km/h. ;)

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #231 dnia: 24 Maja 2011, 18:37:51 »
Wizji się nie dodaje. Dodaje się tylko prawdziwą jazdę na służbie, a nie swoje wizję.
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #232 dnia: 24 Maja 2011, 19:54:55 »
Ja tam nawet widzę momentami ponad 190km/h:)

Offline Makrov

  • Wiadomości: 110
  • ET41-105
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #233 dnia: 28 Lipca 2011, 13:36:08 »
Sceneria: Krzyżowa
Lokomotywa: EU07-310
Ilość wagonów: 7
A taśma gdzie?
Pesymista widzi ciemny tunel. Optymista widzi światełko w tunelu. Realista widzi światła pociągu. Maszynista widzi trzech debili na torach.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #234 dnia: 18 Sierpnia 2011, 19:37:49 »
@MasterYoda niezły jesteś, że oblatujesz skład z prędkością ponad 80 km/h ;P Dopuszczalna w torach stacyjnych dla manewru to 40, na rozjazdach 25 km/h. No i HK nie widzę.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #235 dnia: 18 Sierpnia 2011, 20:13:42 »
Wiem o tym. Niezbyt się przykładałem do prowadzenia. Następnym razem postaram się. :D
« Ostatnia zmiana: 18 Sierpnia 2011, 23:04:14 wysłana przez MasterYoda »
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Makrov

  • Wiadomości: 110
  • ET41-105
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #236 dnia: 19 Sierpnia 2011, 19:02:09 »
Yyyy... Wątek jest do rzeczywistych taśm z naszych jazd gdzie się przykładamy do jazdy, a nie że jedziemy byle jak.
Pesymista widzi ciemny tunel. Optymista widzi światełko w tunelu. Realista widzi światła pociągu. Maszynista widzi trzech debili na torach.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #237 dnia: 19 Sierpnia 2011, 19:09:22 »
No dobrze przepraszam za wyrażenie. Troszkę przesadziłem z tym oblotem a reszta służby jest (tak myślę) OK.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline KubaPKP

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #238 dnia: 29 Sierpnia 2011, 18:27:24 »
Lok: EP07-1040
Wagony: 1. AZx1, BDx6 2. 2xZAES, GAGS, GBS, 2xEAMS, 2xSIS 3. 2xZAES, GAGS, GBS, 4xEAMS, 5xSIS, 4xES,UAAIKKS
Sceneria: Zwierzyniec osobowy zbiorczy


Lokomotywa EP07 przeznaczona jest do prowadzenia pociągów pasażerskich.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #239 dnia: 30 Sierpnia 2011, 00:02:50 »
Wiem, sytuacja awaryjna i podstawili właśnie EPokę:)