Autor Wątek:  Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.  (Przeczytany 172738 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline krzychu szczecin

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #180 dnia: 06 Marca 2011, 20:02:32 »
Powinno się wykonać próbę uproszczoną.
Cytat z instrukcji R-1
Cytuj
5. Uproszczoną próbę hamulców należy wykonać w pociągu, w którym po dokonaniu próby szczegółowej nastąpiło:
1) zamknięcie lub otwarcie (także częściowe lub chwilowe) przewodu głównego, w którymkolwiek miejscu pociągu - nie licząc zaworu maszynisty;
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2011, 20:13:23 wysłana przez krzychu szczecin »

Offline kolejarz_25_

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #181 dnia: 06 Marca 2011, 21:13:35 »
Zastanawiam się skąd u kolegów na forum takie zdolności wizjonerskie, skoro widać na taśmie wyraźnie że pociąg stał, wykonano próbę hamulca (widać to tylko na wskazaniu czasu postoju) a jedynym naruszeniem to brak HK. Szczerze mówiąc byłem świadkiem zerwania hamulca bezpieczeństwa i żaden maszynista po próbie hamulca i ruszeniu w dalsza drogę nie wykonywał HK. 

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #182 dnia: 06 Marca 2011, 21:21:01 »
(...)

Niecała minuta na popełnienie od zera i próbę. To wszystko widać na taśmie.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #183 dnia: 10 Marca 2011, 13:32:11 »
Kacu, bohuny owszem mają wózki na 160 km/h, ale po PLK się poruszają z prędkością co najwyżej 120 km/h.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #184 dnia: 10 Marca 2011, 13:41:59 »
Hasler leci w kulki na byku o ok. 5 km/h. Trzymałem ok 116-118, a wyskoczyło 124-125. Z resztą widać, że wszytkie prędkosci są zawyżone na taśmie.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #185 dnia: 10 Marca 2011, 13:51:30 »
Już to kiedyś było zgłoszone
tachometer: wskpr rot 0.00427 -0.3515 0  //parametry dla wskazowki predkosciomierzai powinno być ok.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #186 dnia: 18 Marca 2011, 14:24:30 »
EZT: EN57-112
Sceneria: Linia 61
Opis: Pociąg REGIO Lubliniec - Częstochowa Stradom
Uwagi: brak

Prędkość rozkładowa na tej scenerii dla EZT wynosi 100km/h, kolega jechał prawie 110, brak zaznaczonego hamowania kontrolnego.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #187 dnia: 22 Marca 2011, 12:58:55 »
A ja mam takie dwa pytania odnośnie taśm:
  • Jak czytać ten górny wykres odnoszący się do czasu? Można zaprezentować na screenie taśmę i pokazać co i jak
  • Jak otrzymać samą taśmę? Nie działa mi opcja Zapisz obraz do pliku. Mam mały monitor i taśma się nie mieści w całości na nim. Wydrukowanie też nic nie daje, bo drukuje się oczywiście fragment tylko widoczny na ekranie, a taśma jest zawsze dłuższa niż szerokość monitora

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #188 dnia: 22 Marca 2011, 14:54:24 »
    • Jak otrzymać samą taśmę? Nie działa mi opcja Zapisz obraz do pliku. Mam mały monitor i taśma się nie mieści w całości na nim. Wydrukowanie też nic nie daje, bo drukuje się oczywiście fragment tylko widoczny na ekranie, a taśma jest zawsze dłuższa niż szerokość monitora
    Paint Twym przyjacielem ;) Weźmy na przykład ostatnią taśmę którą wystawiłem - musiałem ją sklejać "na trzy screeny".
    Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
    Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

    Offline Lorem

    • Wiadomości: 138
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 11
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #189 dnia: 22 Marca 2011, 17:49:17 »
    (...)
    • Jak czytać ten górny wykres odnoszący się do czasu? Można zaprezentować na screenie taśmę i pokazać co i jak

    Gorny wykres to nic innego jak wykres czasu - jeden cykl z dolu do gory to 10 min, i z gory do dolu to kolejne 10 min i tak w kolko. Jest to spowodowane tym, ze tasma w Hasslerze nie przesuwa sie rownomiernie - OIDP na postoju 5mm/h a w czasie jazdy 5mm na kazdy przejechany kilometr, ale moge sie lekko mylic.
    A może by tak własny pulpit...

    Offline EU07-457

    • Zasłużony dla Symulatora
    • Wiadomości: 1475
    • dyrektor lokomotywy
      • Zobacz profil
      • Paweł Telega - fotografia kolejowa
    • Otrzymane polubienia: 5
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #190 dnia: 22 Marca 2011, 18:42:41 »
    OIDP na postoju 5mm/h a w czasie jazdy 5mm na kazdy przejechany kilometr, ale moge sie lekko mylic.

    Nie mylisz się, jest dokładnie tak jak piszesz: podczas jazdy 5 mm na kilometr, na postoju 5 mm/h.


    EDIT:

    Linia 61, towarowy2
    Lok:ET22-436+19xZaes
    Opis:Skład towarowy z Częstochowy Stradom do Lublińca. W Lisowie odczepiamy się od składu i luzem jedziemy po zdefektowany pociąg towarowy, który utknął na szlaku. Defekta przywozimy do Lisowa i po ponownym podczepieniu pod nasz skład kontynuujemy jazdę do Lublińca.

    1. : jazda po torze zamkniętym zajętym przez inne pojazdy kolejowe - Vmax = 30 km/h,
    2. : brak KH jadąc luzem po pociąg stojący na szlaku.
    « Ostatnia zmiana: 29 Marca 2011, 16:21:46 wysłana przez EU07-457 »

    Offline Benek

    • Moderator
    • Wiadomości: 4504
    • fb.com/benek.maszyna
      • Zobacz profil
      • Moja strona o MaSzynie
    • Otrzymane polubienia: 17
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #191 dnia: 29 Marca 2011, 22:16:08 »
    Zauważyłem, że wykres oraz analizator pokazują ciut zaniżoną wartość maksymalną (i nie tylko) niż to, co wskazywał hasler. Czy tak jest w rzeczywistości? Ktoś pisał, że dozwolone jest przekroczenie szybkości o 2.5 km/h. To może właśnie ten zapas?

    Offline Lorem

    • Wiadomości: 138
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 11
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #192 dnia: 29 Marca 2011, 22:41:47 »
    Jest tylko kwestia, czy faktycznie wykres rozni sie od rzeczywistej predkosci w symku, czy moze wskazowka Hasslera ma zle dobrane wartosci obrotu i przeklamuje lekko wynik? Trzebaby to sprawdzic w debugmode. Wiem, ze taka sytuacja miala miejsce w byku z PC2009, szogun nawet podawal swego czasu poprawiony wpis do mmd.
    A może by tak własny pulpit...

    Offline MaciejM

    • Wiadomości: 4094
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 1228
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #193 dnia: 29 Marca 2011, 22:50:21 »
    Podobny problem występuje w SA-109. Sprawdziłem raz w debugmode, V=130 km/h, zaś na liczniku było ok. 80 km/h.
    PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

    14 lat z MaSzyną!

    Offline Exe

    • Wiadomości: 581
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 3
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #194 dnia: 30 Marca 2011, 14:46:46 »
    U mnie często jest tak, że daje o 2-3 km/h więcej. Ostatnio jechałem EP08 w symku równe 140 km/h a na taśmie było 144 km/h. 
    Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

    Offline KubaPKP

    • Wiadomości: 172
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 3
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #195 dnia: 30 Marca 2011, 16:09:32 »
    Kilka postów wcześniej kolega @Kacu zwracał mi uwagę na ten sam błąd jaki przedstawił @Exe.

    A po drugie jest 144 km/h.

    Offline Benek

    • Moderator
    • Wiadomości: 4504
    • fb.com/benek.maszyna
      • Zobacz profil
      • Moja strona o MaSzynie
    • Otrzymane polubienia: 17
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #196 dnia: 30 Marca 2011, 19:12:47 »
    Szkoda, bo niestety nie można ufać taśmie. Czy można to jakoś poprawić? Jechałem teraz bykiem i mi zawyżyło z kolei.

    Offline szogun

    • Wiadomości: 5627
    • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
      • Zobacz profil
      • szogun Studio
    • Otrzymane polubienia: 552
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #197 dnia: 30 Marca 2011, 19:41:04 »
    Już pisałem że to wina przelicznika w mmd
    Już to kiedyś było zgłoszone
    tachometer: wskpr rot 0.00427 -0.3515 0  //parametry dla wskazowki predkosciomierzai powinno być ok.
    .
    Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
    Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

    Offline Lorem

    • Wiadomości: 138
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 11
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #198 dnia: 30 Marca 2011, 20:12:21 »
    Poza tym, na podstawie przeprowadzonego przed chwilą eksperymentu, śmiem potwierdzić moją teorię - jeśli jedzie się w trybie debugmode to wartość jest DOKŁADNIE taka sama na taśmie (w analizatorze) jak w komórce vel. (prędkość) w napisach debugmode. Więc wykres jest zgodny z rzeczywistą prędkością pociągu, jedynie wskazówka źle wskazuje.
    Testowałem na ET22 i EU07. W obydwu przypadkach prędkości w debug i na taśmie były zbieżne, w ET22 wskazówka przekłamana (stary wpis), w EU07 wskazówka dopasowana idealnie.
    A może by tak własny pulpit...

    Offline Tomaszek_Łódź

    • Wiadomości: 852
      • Zobacz profil
      • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
    • Otrzymane polubienia: 3
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #199 dnia: 17 Kwietnia 2011, 19:53:15 »
    Sceneria: Bałtyk
    Opis misji: Towarowy relacji Alakowice – Bałtyk Miasto
    Lokomotywa ET22-2009
    Wagony: 32x UACS
    Uwagi: Skład nie zmieścił się na stacji Bałtyk

    104km/h – chyba trochę za dużo jak na towarowy.

    Offline ET21-622

    • Wiadomości: 287
    • Dźwiękowiec
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 4
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #200 dnia: 18 Kwietnia 2011, 11:17:45 »
    Sceneria: Bałtyk
    (...)
    Lokomotywa ET22-2009
    (...)
    104km/h – chyba trochę za dużo jak na towarowy.
    Zależy na którym prędkościomierz maszynista patrzał, jeżeli na cyfrowy, to nie powinien te 4km/h przekroczyć, jeżeli na analogowy, to nie ma co się dziwić, że o 4 km/h więcej. ET22-2009 ma nie zbyt dopasowane te prędkościomierze, Ale jak @Szogun obiecał, z czasem i do ZNLE Szogun trafi byczek. Cierpliwości :)

    Offline Tomaszek_Łódź

    • Wiadomości: 852
      • Zobacz profil
      • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
    • Otrzymane polubienia: 3
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #201 dnia: 18 Kwietnia 2011, 14:00:45 »
    Nie powinien raczej zachować prędkość do 70km/h? Tyle co dla składów towarowych?

    Offline maacius

    • Zasłużony dla Symulatora
    • Wiadomości: 595
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 2
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #202 dnia: 18 Kwietnia 2011, 15:15:34 »
    Nie, bo prędkość dla składów towarowych nie jest narzucona odrazu dla wszystkich pociągów. Wagon tego typu może jechać jako próżny i jako ładowny z prędkością 100km/h. Wymagany jest jeszcze określony % masy hamującej, ale do wyliczenia tego potrzebne są jeszcze parametry linii.
    « Ostatnia zmiana: 18 Kwietnia 2011, 15:23:38 wysłana przez maacius »

    Offline knurus1

    • Wiadomości: 47
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 0
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #203 dnia: 18 Kwietnia 2011, 20:26:33 »
    Nie, bo prędkość dla składów towarowych nie jest narzucona odrazu dla wszystkich pociągów. Wagon tego typu może jechać jako próżny i jako ładowny z prędkością 100km/h. Wymagany jest jeszcze określony % masy hamującej, ale do wyliczenia tego potrzebne są jeszcze parametry linii.
    Więc skąd mam wiedzieć jaką prędkością jechać, jeśli nie ma podanego rozkładu, tak jak w powyższym przypadku? Zawsze myślałem, że wszystkie towary w Polsce mogą jechać max 80 km/h.
    « Ostatnia zmiana: 18 Kwietnia 2011, 20:27:05 wysłana przez Quark-t »

    Offline Exe

    • Wiadomości: 581
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 3
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #204 dnia: 18 Kwietnia 2011, 20:30:34 »
    Z tego co wiem to w Pszczynie dozwolone mają 100km/h kontenery i jakieś lekkie towary.
    Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

    Offline maacius

    • Zasłużony dla Symulatora
    • Wiadomości: 595
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 2
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #205 dnia: 18 Kwietnia 2011, 20:54:44 »
    Więc skąd mam wiedzieć jaką prędkością jechać, jeśli nie ma podanego rozkładu(...)
    Chociażby z prędkości konstrukcyjnej wagonów, i z prędkości szlakowej. Jeśli prędkość konstrukcyjna przerasta prędkość szlakową, to jedziesz ograniczając się do szlakowej. I na odwrót.

    Offline knurus1

    • Wiadomości: 47
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 0
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #206 dnia: 19 Kwietnia 2011, 13:53:00 »
    Chociażby z prędkości konstrukcyjnej wagonów, i z prędkości szlakowej. Jeśli prędkość konstrukcyjna przerasta prędkość szlakową, to jedziesz ograniczając się do szlakowej. I na odwrót.
    Powiedz mi jeszcze gdzie mogę znaleźć takie dane. Mam na myśli prędkości konstrukcyjne.

    Quark-t
    « Ostatnia zmiana: 19 Kwietnia 2011, 13:53:41 wysłana przez Quark-t »

    Offline EU07-457

    • Zasłużony dla Symulatora
    • Wiadomości: 1475
    • dyrektor lokomotywy
      • Zobacz profil
      • Paweł Telega - fotografia kolejowa
    • Otrzymane polubienia: 5
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #207 dnia: 19 Kwietnia 2011, 13:55:27 »
    Więc skąd mam wiedzieć jaką prędkością jechać, jeśli nie ma podanego rozkładu, tak jak w powyższym przypadku?

    Nie masz rozkładu jazdy – nie jedziesz. Proste. Przy wizycie kontrolera własnej spółki bądź PKP PLK S.A. możesz mieć spore nieprzyjemności – z zatrzymaniem pociągu do czasu dostarczenia rozkładu jazdy włącznie. Mówi o tym paragraf 37 "Regulaminu przydzielania tras pociągów..."
    http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2010_2011/P_10-11_Reg_w.5.pdf

    Offline youBy

    • Deweloper
    • Wiadomości: 6163
    • Co tam?
      • Zobacz profil
      • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
    • Otrzymane polubienia: 865
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #208 dnia: 19 Kwietnia 2011, 13:58:31 »
    Powiedz mi jeszcze gdzie mogę znaleźć takie dane. Mam na myśli prędkości konstrukcyjne.

    Quark-t
    Na wagonie — granice obciążenia i oznaczenie serii.
    Xoov
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

    Offline Lorem

    • Wiadomości: 138
      • Zobacz profil
    • Otrzymane polubienia: 11
    Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
    « Odpowiedź #209 dnia: 20 Kwietnia 2011, 15:54:38 »
    A w Symku w Rainsted na zakładce składy (tryb normalby lub wyższy). Tam w rubryczce w lewym górnym rogu jest jak na tacy podanych kilka przydatnych informacji – waga, długość i m.in. prędkość konstrukcyjna składu.
    A może by tak własny pulpit...