Autor Wątek:  Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.  (Przeczytany 172742 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline skbart

  • Wiadomości: 88
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #30 dnia: 10 Sierpnia 2009, 14:17:46 »
Su45 trochę się poślizgnęło. Obydwa loki były w składzie z wagonami pasażerskimi.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #31 dnia: 05 Września 2009, 23:48:26 »
Zenio http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=12288.0;attach=9535;image:
- dlaczego brak hamowania kontrolnego?
- prędkość maksymalna 134km/h na EP07?

Offline Zenio

  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #32 dnia: 06 Września 2009, 19:11:05 »
@up

Ad.1 Hmm, a jednak było coś o czym zapomniałem.

Co do prędkości maksymalnej, to akurat było z górki i przez przypadek wcisnął mi się klawisz przejścia do drugiej kabiny, nie wiem jakim cudem i tak się epoka rozpędziła.

Cóż, muszę się trochę podszkolić, to była moja pierwsza taśma, postaram się poprawić błędy :)

Offline volvo

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #33 dnia: 07 Września 2009, 19:16:16 »
Wrzucam swój pierwszy wykres i proszę o ocenę mojej jazdy.
Jechałem EU07-485
Na scenerii Zwierzyniec
poc. sposp.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #34 dnia: 07 Września 2009, 19:23:51 »
Przeczytaj pierwszy post.

Offline Dominik333

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #35 dnia: 07 Września 2009, 19:34:44 »
Mała uwaga. V max na Zwierzyńcu wynosi 100km/h a ty jechałeś w pewnym momencie 104km/h małe przekroczenie ale zawsze przekroczenie. I jeszcze jedno znów brak hamowania kontrolnego... kiedyś przejedziecie stacje.:) Tyle odemnie.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #36 dnia: 07 Września 2009, 20:31:17 »
Nawyk hamowania kontrolnego trzeba sobie wyrobić. Czasem można zapomnieć:) A te 4 km/h to nie aż tak dużo. Gorzej, jakby tak z 20-30 było.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #37 dnia: 07 Września 2009, 20:38:35 »
Te +/- 5km/h to może być tolerancja samego prędkościomierza i przekroczenie prędkości o tyle na taśmie jest chyba całkowicie legalne.

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #38 dnia: 07 Września 2009, 21:15:12 »
Te +/- 5km/h to może być tolerancja samego prędkościomierza i przekroczenie prędkości o tyle na taśmie jest chyba całkowicie legalne.

Ja kilka razy słyszałem już, że maksymalnie (legalnie) można przekroczyć o 2.5 km/h.
-//-

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #39 dnia: 07 Września 2009, 21:19:21 »
Nie wiem, możliwe.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #40 dnia: 08 Września 2009, 00:52:32 »
Jak się wykonuje hamowanie kontrolne?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #41 dnia: 08 Września 2009, 01:05:42 »
Rozpędzasz skład do prędkości nie większej niż 60km/h i hamujesz hamulcem zespolonym stosując hamowanie służbowe. Przyjmuje się, że należy osiągnąć 50% wartości początkowej prędkości, ale z tego co pamiętam w instrukcji Cw 1 nie było o tym mowy. Zaznaczono jedynie, że maszynista powinien wyraźnie odczuć hamowanie pociągu.
Jeśli interesują Cię szczegóły (kiedy i co jaki czas wykonuje się takie hamowanie) to poszukaj w internecie instrukcji Cw 1 (Mw 56) §36. "Hamowanie kontrolne".
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #42 dnia: 08 Września 2009, 08:25:53 »
Przyjmuje się, że należy osiągnąć 50% wartości początkowej prędkości, ale z tego co pamiętam w instrukcji Cw 1 nie było o tym mowy. Zaznaczono jedynie, że maszynista powinien wyraźnie odczuć hamowanie pociągu.
Owe 50% było kiedyś.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #43 dnia: 08 Września 2009, 14:55:07 »
2 Mam dwa pytania
  • co to hamulec zespolony
  • co to hamowanie służbowe
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2009, 15:48:42 wysłana przez REWIZOR »

Offline MarcinMK

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 131
  • Pozdro dla EU07-188 i EU07-088 w kabine 1026km :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #44 dnia: 08 Września 2009, 15:03:14 »
1.Hamulec zespolony to chyba ten główny.Drugiego nie znam.
Pozdrawiam!
Będę przestrzegał regulaminu, będę przestrzegał regulaminu, będę przestrzegał regulaminu, jak nie będę to się z Wami pożegnam

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #45 dnia: 08 Września 2009, 15:18:44 »
2 pytania
  • co to hamulec zespolony
  • co to hamowanie służbowe
Troszkę samodzielności... . Google nie gryzie...
Hamulec zespolony
i
Hamowanie służbowe
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #46 dnia: 08 Września 2009, 15:39:48 »
Czyli krótko mówiąc mamy dać czuwakowi przyhamować pociąg? Czy sami mamy to zrobić hamulcem pneumatycznym?

 Edytując wiadomość nigdy nie usuwaj samodzielnie wpisu administratora/moderatora (czerwona czcionka).

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2009, 16:36:01 wysłana przez REWIZOR »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #47 dnia: 08 Września 2009, 15:41:43 »
czyli krotko mówiąc mamy dać czuwakowi przyhamować pociąg? Czy sami mamy to zrobić hamulcem pneumatycznym?
Czy przeczytałeś chociaż część Cw 1 odnoszącą się do hamowania służbowego i kontrolnego ? Bo z tego co właśnie napisałeś wnioskuję, że nie.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #48 dnia: 08 Września 2009, 15:46:46 »
No właśnie w tym problem że tak, ale i tak nic z tego nie rozumiem.
I proszę żeby mi ktoś to wytłumaczył po prostu jak się robi hamowanie kontrolne.

Offline MarcinMK

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 131
  • Pozdro dla EU07-188 i EU07-088 w kabine 1026km :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #49 dnia: 08 Września 2009, 16:00:57 »
Hamowanie kontrolne to po rozpędzeniu się do około 60km/h i lekkie hamowanie.I to się nazywa hamowanie kontrolne._Czyli sprawdzenie czy pociąg dobrze hamuje.
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2009, 16:13:21 wysłana przez REWIZOR »
Będę przestrzegał regulaminu, będę przestrzegał regulaminu, będę przestrzegał regulaminu, jak nie będę to się z Wami pożegnam

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #50 dnia: 08 Września 2009, 16:32:44 »
Dobra już czaje. @mechatronik wszystko mi dokładnie wytłumaczył na PW.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #51 dnia: 09 Września 2009, 00:56:13 »
Hamowanie kontrolne.
Po wyjeździe pociągu ze stacji początkowej.
Hamowanie wykonuje się na pierwszym odcinku toru po osiągnięciu prędkości nie większej jak 60 km/h, w taki sposób, aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie pociągu, ale jednocześnie tak, aby w miarę możności nie spowodować zatrzymania pociągu. Hamowanie należy wykonać przy pomocy hamulca zespolonego (pneumatycznego), stosując hamowanie służbowe.
Są jeszcze inne warunki jak zmiana drużyny.

Na pierwszym odcinku, na którym prędkość rozkładowa pociągu wynosi co najmniej 130 km/h hamowanie kontrolne należy przeprowadzić z prędkości 130 km/h, tak aby zmniejszyć prędkość do 90 - 100 km/h. Nie wykonuje się tego hamowania, jeśli wcześniej przeprowadzano hamowanie pociągu z prędkości co najmniej 100 km/h

Jeszcze ponad to w symulatorze to może nie mieć zanczenia.
Hamowanie kontrolne pociągu z prędkości rozkładowej wykonuje się:
a)   przy zbliżaniu się do stacji węzłowej,
b)   przy zbliżaniu się do miejsca planowego zatrzymania,
Hamowanie kontrolne wykonuje się w wyżej wymienionych okolicznościach tylko wtedy, gdy hamulce nie były używane przez okres co najmniej pół godziny w pociągach towarowych i 1 godziny w pociągach pasażerskich.
Prowadząc pociąg towarowy w wielu przypadkach przed zatrzymaniem na stacji końcowej powinno się wykonać hamowanie kontrolne.

Hamowanie służbowe.
Przy hamulcu pneumatycznym pierwszy stopień hamowania uzyskuje się po obniżeniu ciśnienia w przewodzie głównym hamulca o 0,05 MPa poniżej ciśnienia roboczego. W pociągach towarowych o długości składu pociągu większej niż 300 m należy jednak stosować hamowanie służbowe przez obniżenie ciśnienia co najmniej o około 0,1 MPa.
Następne stopnie hamowania uzyskuje się przez dalsze obniżanie ciśnienia w przewodzie głównym, odpowiednio do potrzebnej siły hamowania. Największy spadek ciśnienia w przewodzie głównym w stosunku do ciśnienia roboczego podczas hamowania służbowego wynosi około 0,15 MPa, przy którym uzyskuje się najwyższy stopień hamowania służbowego -hamowanie pełne.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #52 dnia: 17 Września 2009, 22:15:49 »
Hamowanie kontrolne hmm.. a może po prostu kolega stwierdził, że przejmuje służbę na pociągu od innego mecha, który już śmigał tym składem i nie zauważył żadnych uwag co do działania wszelkich układów ?? Jeżeli np nowy mech przejmuje służbę to chyba nie robi kolejnego kontrolnego ??
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #53 dnia: 17 Września 2009, 22:17:21 »
Hamowanie kontrolne hmm.. a może po prostu kolega stwierdził, że przejmuje służbę na pociągu od innego mecha, który już śmigał tym składem i nie zauważył żadnych uwag co do działania wszelkich układów ?? Jeżeli np nowy mech przejmuje służbę to chyba nie robi kolejnego kontrolnego ??

Robi.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #54 dnia: 12 Listopada 2009, 09:15:00 »
MarcinMK pilnuj się przy szlakowej (jest 120 km/h a masz 129 km/h przez ok 2 minuty). I trochę dziwne, że ja wykręciłem lepszy czas siódemką od epoki...:) Z identycznym składem:)

Offline MarcinMK

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 131
  • Pozdro dla EU07-188 i EU07-088 w kabine 1026km :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #55 dnia: 15 Listopada 2009, 16:59:18 »
@Pendolino pilnuj się :) Kible może mają VMax 110 km/h, ale to jest prędkość konstrukcyjna. One Max jeżdżą 100 km/h.
Będę przestrzegał regulaminu, będę przestrzegał regulaminu, będę przestrzegał regulaminu, jak nie będę to się z Wami pożegnam

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #56 dnia: 16 Listopada 2009, 13:08:03 »
Cytat: MarcinMK
One Max jeżdżą 100 km/h.
No to nie wiem, bo ja nieraz stałem w/za kabiną i jechał lekko 110...
Może u Ciebie są szlakowe max 100 km/h.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #57 dnia: 16 Listopada 2009, 13:12:09 »
Wszystko zależy od konkretnego pociągu, jego rozkładu i innych.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #58 dnia: 16 Listopada 2009, 14:30:03 »
Max 100km/h wynika z predkosci rozkladowej, ktora umieszczona jest w sluzbowym rozkladzie jazdy danego pociagu.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline ROBO89

  • Wiadomości: 93
    • Zobacz profil
    • Robert Kupis software
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« Odpowiedź #59 dnia: 16 Listopada 2009, 19:42:17 »
@Pendolino pilnuj się :) Kible może mają VMax 110 km/h, ale to jest prędkość konstrukcyjna. One Max jeżdżą 100 km/h.
Pamiętam, że gdy jeszcze jeździły EN57 jako służbowe na CMK, to w rozkładzie było wydrukowane vMax 100 km/h, ale z racji specyfiki ruchu na CMK, były zmiany zrobione i podopisywane w rozkładach 110 - ale to chyba wyjątek potwierdzający regułę stu dla kibli ;P
@ RK Generator wpisów taboru 1.alfa.4 - przeszedł dawno do historii.