a) zwrotnice mozna, nie wiem jak to sie po polsku nazywa, tu mowimy "aufschneiden", czyli "rozciac". Nie robi jej to za dobrze, jesli nie jest do tego przystosowana (te z czarno-zoltym ciezarkiem sa, te z czarno-bialym nie), ale sklad sie nie wykolei od tego.
b) Co do zatrzymania po przejechaniu sygnalu "stoj" na semaforze: W Polsce tego nie masz, jest tylko SHP, ktore sprawdza, czy widziales semafor, ale nie wie, czy jest jazda czy stoj czy co, a nawet czy napewno widziales, czy tylko zareagowales na brzeczyk. Na zachodzie wiekszosc kolei ma cos takiego, w Niemczech mamy PZB, przy semaforze pokazujacym sygnal "stoj" jest zalaczony obwod rezonansowy elektromagnetyczny 2000Hz wywolujacy zatrzymanie pociagu (oczywiscie, jesli jest zainstalowane i zalaczone PZB w pociagu, ale to maja praktycznie wszystkie, nawet parowozy, inaczej tylko wolno na wybranych trasach i tylko <100km/h).