Ankieta

Czy w nowym exe chcialbys miec mozliwosc zmiany kata pola widzenia w widoku zewnetrznym [Zoom]

Tak
Nie

Autor Wątek:  Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym  (Przeczytany 15485 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« dnia: 13 Czerwca 2009, 14:11:17 »
Przykłady:
« Ostatnia zmiana: 13 Czerwca 2009, 14:51:16 wysłana przez Akvin »

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Czerwca 2009, 14:30:31 »
Na trzecim obrazku dość lekkie te wagony ;P

Jestem na Tak, dosyć dobrze to wygląda.

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Czerwca 2009, 14:36:22 »
Jak dla mnie mogłoby to działać również "od wewnątrz".

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Czerwca 2009, 14:43:22 »
Z jednej strony cały czas zachęcamy modelarzy do stosowania parametrów sprawiających że ze wzrostem odległości od modelu zanikają szczegóły, a z drugiej chcemy mieć zooma. Moim zdaniem nie jest to potrzebne i wygląda nienaturalnie.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Czerwca 2009, 14:50:02 »
Mnie to za bardzo 'zajeżdża" Trainzem :|. Fakt, ciekawie to wygląda ale chyba nie o to w symulatorze chodzi. Wszak nikt nie ma zoomu w oczach ;). Resztę dopisał @Dolmio89.
Tyle z mojej strony ;).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Czerwca 2009, 14:54:01 »
Do robienia screenów to może i fajne. Na nie.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Czerwca 2009, 14:57:57 »
Podpisuję się pod wypowiedzią kolegi Dolmio89 ;)
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Czerwca 2009, 15:33:03 »
Też jestem na nie. Właściwe wyświetlane zbliżenia wymaga przeliczania parametrów minimalnej i maksymalnej odległości obiektów. Jeśli w trasach będą wstawiane tła, będzie widoczna pikselizacja tekstur. Jeśli już nie ma co robić w EXE, to proponuję uruchomić zegary - z generacją tekstur na poziomie EXE, a nie eventami.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Czerwca 2009, 18:12:54 »
A czasem tego nie było w exeku Q jako beta/testy itp?

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Czerwca 2009, 18:17:54 »
Z jednej strony cały czas zachęcamy modelarzy do stosowania parametrów sprawiających że ze wzrostem odległości od modelu zanikają szczegóły, a z drugiej chcemy mieć zooma. Moim zdaniem nie jest to potrzebne i wygląda nienaturalnie.

Całkowicie się zgadzam. Jestem na nie.
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Czerwca 2009, 20:33:56 »
Akurat moze dodalem zle screeny, bo byly robione one na maksymalnym zblizeniu i przez to to wyglada troche nieciekawie.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Czerwca 2009, 20:42:01 »
Według mnie takie bajery w sumie mogą się pojawić. Zawsze się przyda do takich rzeczy jak robienie filmów albo screenów. Najlepsze zastosowanie tego widzę przy budowie tras realistycznych (lub iluś tam % realistycznych bez znaczenia) to byłoby pomocne przy zdjęciach fotograficznych na zoomie, łatwiej idzie o porównanie. Osobiście takich rzeczy mi brakowało przy próbach budowy małych odcinków realistycznych.

Nie jestem jakimś tam specem od programowania, ale jeżeli taki mały dodatek nie będzie zbytnio obciążać Symka to można wprowadzić.

Jeśli już nie ma co robić w EXE, to proponuję uruchomić zegary - z generacją tekstur na poziomie EXE, a nie eventami.

Z tym się też zgadzam. Dodatkowo wyświetlacze przyjazdów/odjazdów pociągów (też gdzieś były takie screeny na stronie Q)

Pozdrawiam
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Czerwca 2009, 13:44:52 »
Ja jestem na "nie". Powody jak wyżej.
Ale widzę że na "tak" jest prowadzenie, a tylko jedna wypowiedź. Można prosić kilka osób które głosowały na "tak" o merytoryczne uzasadnienie swoich głosów?
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline murphy77

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Czerwca 2009, 14:00:19 »
Ja jestem na "tak", ponieważ skoro jest taka możliwość to czemu nie, przecież jeśli ktoś nie chce, to nie musi z tego korzystać.

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Czerwca 2009, 15:32:55 »
Ja zagłosowałem na tak, ponieważ uważam, że jest to bardzo ciekawy 'bajer' do symka. Czegoś takiego jeszcze nie było, więc czemu nie spróbować? Tak jak napisał kolega @murphy77 - nikt nikomu nie każe z tej funkcji korzystać, więc nie widzę problemu by takiej funkcji nie dodać.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Czerwca 2009, 16:50:09 »
Ja zagłosowałem na NIE, gdyż po prostu ten efekt mi się nie podoba. Na screenie 3 siódemka śmiesznie wygląda.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6342
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 372
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Czerwca 2009, 18:01:55 »
Pytanie jest poniekąd tendencyjne. Myślę, że gdyby zapytać o cokolwiek "czy chcecie?", to więcej odpowiedzi będzie na tak. Do wyboru powinny być dwie mniej więcej równoważne odpowiedzi, np:

Czy w nowym exe wolałbyś:
 - mieć możliwość zmiany kata pola widzenia w widoku zewnętrznym [Zoom],
 - mieć więcej FPS?

Albo:

Czy w nowym exe wolałbyś:
 - mieć możliwość zmiany kata pola widzenia w widoku zewnętrznym [Zoom],
 - mieć działające zegary na dworcach?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Czerwca 2009, 18:13:06 »
W drugiej wersji odpowiedzi się nie wykluczają.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Czerwca 2009, 18:56:27 »
Przeczytaj pytanie, przeczytaj odpowiedzi, zauważ preferencję.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Pawlikov

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 52
  • EU07-494
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Czerwca 2009, 19:15:39 »
Ja jestem na nie, ponieważ zobaczcie na te wózki od wagonów. Latające wagony? Trochę to dziwnie wygląda, pod względem tekstur i modeli.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Czerwca 2009, 19:34:29 »
Alez czy to zalezy od zooma, czy cos jest moze zle ustawione na trasie?
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Czerwca 2009, 19:40:04 »
To jest wynik tylko i wyłącznie użycia małego kąta. Obraz, który miał zajmować niewielką część ekranu, został wielokrotnie powiększony.
« Ostatnia zmiana: 14 Czerwca 2009, 19:50:55 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #22 dnia: 14 Czerwca 2009, 21:47:26 »

Czy w nowym exe wolałbyś:
 - mieć możliwość zmiany kata pola widzenia w widoku zewnętrznym [Zoom],
 - mieć działające zegary na dworcach?
Z tym, ze dodanie takiego zoomowania to jest pare minut roboty z tego co mi mowil Igor. Caly problem w tym, ze kolega @youBy sie uparl, ze tego nie doda do exe poniewaz ma takie swoje widzimisie i pomimo prosb z naszej strony pozostaje nieugiety :]
A zeby miec dzialajace zegary trzeba miec najpierw jakies dworce a nie perony z wiatą...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #23 dnia: 14 Czerwca 2009, 22:04:13 »
Nie trzeba mieć dworców, bo już jest kilka rzeczy zrobionych na zapas i niewykorzystywanych do tej pory.

To moje rzekome 'widzimisie' jest stanowiskiem popartym pewnymi argumentami. Dalsza rozmowa nie ma sensu, póki się z nimi nie zapoznasz, a nie mam zamiaru powtarzać ich kolejny raz. Proszę więc o nieprzeinaczanie faktów.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Pawlikov

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 52
  • EU07-494
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #24 dnia: 15 Czerwca 2009, 08:21:10 »
Koledzy, dajcie screena z użyciem dużego kąta, aby wózki nie latały ;)



EDIT:

Albo wiem jak zróbmy. Niech w starterze Ra będzie opcja zmiany kąta pola widzenia w widoku zewnętrznym.
I każdy będzie mógł sobie zmienić. Jak mu się nie podoba, to niech wyłączy, a jak podoba to niech włączy.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Czerwca 2009, 10:28:11 »
OK. Ustawi, włączy scenerie, uzna że jednak jest zły kąt, będzie musiał wyjść, zmienić znów odpalić scenerie i tak może nawet 10 razy? Zmiana kąta pola widzenia powinna być zmieniania podczas symulacji. I jak Pawlikov napisał aby można było całkowicie wyłączyć  zmianę kąta pola widzenia w widoku zewnętrznym.

Pozdrowienia

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Czerwca 2009, 10:48:21 »
Jemu chodzi chyba o to, zeby mozna bylo wybrac w starterze, czy sie chce te opcje miec wlaczona, czy nie, znaczy sie, czy sie bedzie chcialo z tego korzystac czy nie.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Czerwca 2009, 12:07:12 »
...będzie opcja zmiany kąta pola widzenia w widoku zewnętrznym.
I każdy będzie mógł sobie zmienić. Jak mu się nie podoba, to niech wyłączy, a jak podoba to niech włączy.

Jemu chodzi chyba o to, zeby mozna bylo wybrac w starterze, czy sie chce te opcje miec wlaczona, czy nie, znaczy sie, czy sie bedzie chcialo z tego korzystac czy nie.

Też o to mu chodzi, ale też o zmianę kąta pola widzenia w starterze a nie bezpośrednio w symulacji.

Offline Pawlikov

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 52
  • EU07-494
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #28 dnia: 15 Czerwca 2009, 14:22:35 »
Tylko jedno pytanko. Czy byłby jakiś spadek FPS?

Można zrobić i zmiane kąta pola widzenia w widoku wewnętrznym, ale by dziwnie wyglądało.
 

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Zmiana kata pola widzenia w widoku zewnetrznym
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Czerwca 2009, 15:21:33 »
To nie ma wplywu na fps.