Autor Wątek:  Nowe nieba niechcą się włączyć  (Przeczytany 27288 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #30 dnia: 31 Maja 2009, 18:13:21 »
Pewnie ta nie wydana linia 61 powoduje ten problem... Nie krępuj się i napisz mi na PW, kto Tobie ją wrzucił do Twojego startera.
To jest akurat ta wydana wersja demo, z którą ludzie mieli tyle problemów.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1170
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 778
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #31 dnia: 31 Maja 2009, 19:42:12 »
Skoro jesteśmy w tym temacie,dzieje mi się to samo czyli: białe niebo.dobrze wpisałem wpisy,testowałem na: kole testowym,bochnia,całkowo,krewetkowo,mocznki,exe dizelpack.Proszę pomocy.

Nieba oczywiście pobrane zstąd http://eu07.pl/download/paczki/2814-tekstury_nieba.zip.html

Zdanie zaczynamy z wielkiej litery, używamy spacji, "z tąd" to tak naprawdę "stąd". Forum to nie Twój zeszyt od polskiego - tu piszemy poprawnie. Ty po raz kolejny olałeś uwagi moderatorów i admnistratorów - ostrzeżenie.

Andrzej.

 Notorycznie nie stosuje się do regulaminu i uwag moderatorów i administratorów.
Andrzej.
« Ostatnia zmiana: 31 Maja 2009, 20:05:28 wysłana przez |andy| »
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline Dozer

  • Wiadomości: 209
  • TEM2-277
    • Zobacz profil
    • Kolejowa Galeria Dozera
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #32 dnia: 31 Maja 2009, 19:44:14 »
Skoro jesteśmy w tym temacie,dzieje mi się to samo czyli: białe niebo,dobrze wpisane wpisy,testowane na kole testowym,exe dizelpack.Proszę pomocy.

Nieba oczywiście pobrane z tąd http://eu07.pl/download/paczki/2814-tekstury_nieba.zip.html

Spróbuj pomniejszyć o połowę rozmiar zdjęć w jakimś programie graficznym z 4096x2048 na 2048x1024.
Galeria kolejowa mojego autorstwa:
http://www.dozer.kolej.org.pl/

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1170
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 778
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #33 dnia: 31 Maja 2009, 19:48:31 »
Są pomniejszone o połowę. Nie_wiem dlaczego tak się dzieje, ponieważ wcześniej mi działały normalnie.

Nie wiem piszemy oddzielnie. Jeszcze jeden błąd i z ostrzeżenia zrobi się muted (byłoby już teraz, ale nie zauwazyłem wcześniej tego błędu, mam nadzieję, że się nie gniewasz).

Andrzej.
« Ostatnia zmiana: 31 Maja 2009, 20:08:08 wysłana przez |andy| »
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline Dozer

  • Wiadomości: 209
  • TEM2-277
    • Zobacz profil
    • Kolejowa Galeria Dozera
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #34 dnia: 31 Maja 2009, 19:55:01 »
A wgrywałeś coś nowego ostatnio do symulatora? Upewnij się też, że Twoje tekstury z niebami są w folderze textures/sky.
Galeria kolejowa mojego autorstwa:
http://www.dozer.kolej.org.pl/

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #35 dnia: 31 Maja 2009, 20:07:15 »
No poprostu z @fuji8 mamy (chyba) identyczny problem.
A tekstury napewno są w folderze tekstures/sky.

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1170
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 778
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #36 dnia: 31 Maja 2009, 22:23:55 »
Wszystko wrzuciłem do odpowiednich folderów,_wpisy takie jakie powinny być._Niestety niebo nadal białe.

ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 01 Czerwca 2009, 00:49:06 wysłana przez ZiomalCl »
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline Graco

  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #37 dnia: 31 Maja 2009, 22:26:14 »
Spóbuj jak zauważył Kolega Dozer pomniejszyc rozmiar tekstur o połowe w jakimś programie Graficznym. To napewno da oczekiwane rezultaty. Mój ojciec miał ten sam problem z tą samą kartą.


   « Dodano: 31 Maja 2009, 22:28:53 »
A niech To. Nie doczytałem że Kolega Puma już to zrobił. Przepraszam za zamieszanie.

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #38 dnia: 01 Czerwca 2009, 14:39:37 »
Mialem ten sam problem._Wkleilem wpisy do ustawien konfiguracyjnych RAINSTED w dziale[SKY] i wszystko dziala._Oczywiscie jezeli macie starter_Ra.

Między zdaniami, po kropce stawiamy spację.
ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 01 Czerwca 2009, 14:48:57 wysłana przez ZiomalCl »

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #39 dnia: 02 Czerwca 2009, 14:52:37 »
Ja wpisy z info.txt ktore bylo razem z paczka wpisalem do dzialu [METEO] tak jak bylo napisane.
Cytuj
<<Wpisy do startera Ra>>

W pliku MASZYNA.INI (znajdującym się w głównym folderze Maszyny) dodajemy następujące wpisy do sekcji [METEO.TXT]

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #40 dnia: 02 Czerwca 2009, 15:03:05 »
Skoro używasz startera Ra i uruchamiasz scenerię używając do tego pliku tymczasowego (mając zaznaczoną opcję 'Zapis* pliku tymczasowego') powinieneś mieć w /scenery/ plik $.scn po każdym uruchomieniu scenerii. Uruchom symulator chcąc mieć dane niebo, wyłącz go, otwórz ten plik i za pomocą szukajki wyszukaj linijki z poleceniami 'sky' (skopiuj sobie tę linijkę gdzieś), 'light' (skopiuj) oraz 'atmo' (też skopiuj).

Następnie znalezione linijki wklej nam tutaj i będziemy mogli w 100% wykluczyć wpisy.

* - machnąłem się raz i później powtarzałem 'wczytywanie' - przepraszam za wprowadzanie w błąd.
« Ostatnia zmiana: 02 Czerwca 2009, 16:33:34 wysłana przez ZiomalCl »

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #41 dnia: 02 Czerwca 2009, 15:39:50 »
(mając zaznaczoną opcję 'Wczytywanie pliku tymczasowego')
Jest problem bo nie moge tego znalezc. (W starterze)

Offline Dozer

  • Wiadomości: 209
  • TEM2-277
    • Zobacz profil
    • Kolejowa Galeria Dozera
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #42 dnia: 02 Czerwca 2009, 16:22:37 »
Jest problem bo nie moge tego znalezc. (W starterze)
Wybierz w w zakładce "Ustawienia" tryb pracy normalny, lub wyższy.
Galeria kolejowa mojego autorstwa:
http://www.dozer.kolej.org.pl/

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #43 dnia: 03 Czerwca 2009, 16:41:14 »
Znalazlem.
znalezione linijki wklej nam tutaj
Prosze:
sky cgskj_altostratus015.t3d endsky   
atmo 0 0 0 1000 2000 0.753 0.808 0.843 endatmo
light -500 1000 -2000 0.365 0.365 0.365 0.898 0.898 0.898 0.4 0.475 0.616 endlight

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #44 dnia: 03 Czerwca 2009, 17:04:43 »
Czyli wpisy odpadają. Pozostaje kwestia umieszczenia plików tam gdzie trzeba. Wejdź do folderu /textures/sky/ i zrób screena zawartości.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #45 dnia: 03 Czerwca 2009, 17:42:16 »
Jezeli chodzi o wielkosc to zmienilem tylko kilka, ale to jeszcze posprzatam.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 368
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #46 dnia: 03 Czerwca 2009, 17:48:59 »
Czy ja dobrze widzę: 2049×1025?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #47 dnia: 03 Czerwca 2009, 18:07:42 »
Powinno być wszędzie 2048 x 1024.
Wielokrotność 8.

Offline krzychh

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #48 dnia: 03 Czerwca 2009, 18:32:24 »
Wielokrotność 8.
Wielokrotność 2. :)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 875
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #49 dnia: 03 Czerwca 2009, 18:39:25 »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #50 dnia: 03 Czerwca 2009, 21:00:30 »
Aha zapomnialem ze musi byc potega 2-zaraz to zmienie.
EDIT Ale dopiero jutro powiem wam jaki jest efekt.


   « Dodano: 05 Czerwca 2009, 07:49:24 »
Poprawilem i znow 0 efeku.


   « Dodano: 06 Czerwca 2009, 13:47:17 »
I wszystko jasne. Rozmawialem z @jochand na PW zapodal mi linijki, ktore mialem wkleic do sekcji [SKY] w MASZYNA.ini i wszystko jest ok. Ponieważ ktos w pszyszlosci moze miec podobny problem podaje wpisy:
skj_day1.t3d=OzoneSky_day1
skj_day2.t3d=OzoneSky_day2
skj_day3.t3d=OzoneSky_day3
skj_day3mgly.t3d=OzoneSky_pochmurny
skj_day3_chmury.t3d=OzoneSky_poranek_1
skj_day4.t3d=OzoneSky_day4
skj_day4_poburzy.t3d=OzoneSky_pochmurny2
skj_day_orange.t3d=OzoneSky_orange
skj_day_zima.t3d=OzoneSky_zimowy
skj_morning.t3d=Ozonesky_morning
skj_morning2.t3d=Ozonesky_morning2
skj_night.t3d=Sky_night
skj_night3.t3d=Sky_night3
skj_sunset.t3d=Ozonesky_sunset
skj_sunset2.t3d=Ozonesky_sunset2
skj_night_.t3d=OzoneSky_night
cgskj_sunset008.t3d=cgskj_sunset008.t3d
cgskj_sunset024.t3d=cgskj_sunset024.t3d
cgskj_sunset083.t3d=cgskj_sunset083.t3d
cgskj_sunset094.t3d=cgskj_sunset094.t3d
cgskj_sunset109.t3d=cgskj_sunset109.t3d
cgskj_overcast027.t3d=cgskj_overcast027.t3d
cgskj_overcast008.t3d=cgskj_overcast008.t3d
cgskj_overcast005.t3d=cgskj_overcast005.t3d
cgskj_dusk030.t3d=cgskj_dusk030.t3d
cgskj_dusk013.t3d=cgskj_dusk013.t3d
cgskj_cirrus003.t3d=cgskj_cirrus003.t3d
cgskj_blueclouded039.t3d=cgskj_blueclouded039.t3d
cgskj_blueclouded020.t3d=cgskj_blueclouded020.t3d
cgskj_blueclouded006.t3d=cgskj_blueclouded006.t3d
cgskj_blueclear008.t3d=cgskj_blueclear008.t3d
cgskj_altostratus015.t3d=cgskj_altostratus015.t3d
cgskj_altostratus004.t3d=cgskj_altostratus004.t3d
cgskj_sunset026.t3d=cgskj_sunset026.t3d
skaj.t3d=skaj.t3d
 
Mysle, ze watek mozna zamknac (naturalnie jezeli nikt niema juz nic do dodania)
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwca 2009, 13:47:17 wysłana przez puma2091 »

Offline murphy77

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #51 dnia: 06 Czerwca 2009, 13:51:02 »
Przecież te wpisy są w pliku 'Czytaj To' więc wystarczyło uważnie i do końca przeczytać instrukcję.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« Odpowiedź #52 dnia: 06 Czerwca 2009, 14:00:47 »
No okej, ale nie bylo nic napisane azeby je wpisac do sekcji [SKY]
Cytuj
<<Ręczne wpisy do pliku .scn>>

Zamykam.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwca 2009, 14:09:17 wysłana przez Akvin »