Autor Wątek:  dzwieki otoczenia  (Przeczytany 8878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline t0mcioo

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
    • Homepage
  • Otrzymane polubienia: 0
dzwieki otoczenia
« dnia: 07 Kwietnia 2004, 17:30:26 »
Mam pytanko do tworcow maszyny: czy jest w obecnej wersji mozliwosc wsadzenia do scenerii dzwiekow otoczenia (wiatru, wody, halasu aglomeracji miejskiej)? Wsumie pewnego rodzaju pierdółka i jezeli nie ma obecnej mozliwosci to nie stawajcie na glowie byscie ja pisali do nastepnej wersji. A pytam poprostu z ciekawosci - poprostu czsami czekajac przy jakims S1 czas milej by mogl plynac jakby sie slyszlo np. wiatr wiejacy za okne (az by sie chlodniej zrobilo w lato ;ppppp ) :D
~/
"...sometimes the sound of goodbye is louder than any drum beat..."
Literówki wynikaja zwykle z braku kofeiny. Braki 'ogonków' - z niechcenia robienia sobie odcisków na kciuku.

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
dzwieki otoczenia
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Kwietnia 2004, 18:49:20 »
Oczywiscie ze jest taka możliwośc, pisałem o tym wieloktrotnie, ale fakt,
w scenery.doc nie jest to porządnie opisane.
Przykład jest w:
przejazd2tssd.inc

Definicja dźwięku:
node 100 0 (p1)_dzwon1 sound -8.0 0.0 4.0 CrossingBell1.wav endsound
gdzie 100: odległość połowicznego zaniku, 3 liczby to współrzędne.

Event wyzwalający dzwięk:
event (p1)_bell1on sound 2.0 (p1)_dzwon1 -1 endevent
gdzie -1 oznacza że dźwięk ma byc zapętlony, 1: niezapętlony (chyba).

Tak więc szczekania psów, zapowiedzi na stacjach czy też komunikaty radiowe (oczywiście przy odpowiednio dobranych odległościach zaniku)
powinny dać się zrealizować.

Offline bve2

  • Wiadomości: 195
    • Zobacz profil
    • http://www.admineu07.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 34
dzwieki otoczenia
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Kwietnia 2004, 15:36:53 »
ale nie ma jeszcze takiej możliwości że np.stajesz na stacji i w tym momencie odgrywany jest dźwięk zapowiedzi??

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
dzwieki otoczenia
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Kwietnia 2004, 16:04:10 »
No właśnie jest taka możliwość:)

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
dzwieki otoczenia
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Kwietnia 2004, 16:56:46 »
Jest taka możliwośc ale oczywiście to nie jest selektywne ze względu na konkretny pociąg, tak jak inne eventy, niestety.

Mc

Offline midak

  • Wiadomości: 89
    • Zobacz profil
    • http://mojemiedzyzdroje.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
dzwieki otoczenia
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Kwietnia 2004, 17:24:18 »
Ale mozna uzyc event launchera czyli jak bedziesz siedzial se w swoim loku i wiedziesz na peron gdzie jest okreslony e.L. no to sie dzwiek odwzieczy ;)

ja kiedys tak robilem ale nie moglem se poradzic z dzwiekiem ktory sie zapetla i ciagle powtarzal
Midak One nie jeżdżą one szybują  EN-57

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
dzwieki otoczenia
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Kwietnia 2004, 21:18:39 »
Mhm. Może mi ktos pomóc?
Chciałbym aby po naciśnięci Shift+1 (KeyCtrl01) odtworzyl mi sie jeden raz plik zapowiedz.wav w obrebie 200 metrow od wspolrzednych 0 0 0

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
dzwieki otoczenia
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Kwietnia 2004, 23:35:51 »
Powinno działać:
node 200 0 zapowiedz sound 0.0 0.0 0.0 zapowiedz.wav endsound
event KeyCtrl01 sound 0.0 zapowiedz 1 endevent

ale nie sprawdzałem, jakby co do do Wingera o ile on jeszcze zajmuje się starą wersją.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
dzwieki otoczenia
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Kwietnia 2004, 09:32:19 »
Dzięki bardzo:) Ja próbowalem to w jednym evencie zawrzeć i troszkę nie wychodziło:)

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
dzwieki otoczenia
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Kwietnia 2004, 13:37:52 »
Niby działa, nie wiem, może dlatego że źle do *.wav przekonwertowałem, ale brzmi to tak jakbym w magnetofonie nacisnal naraz przycisk play i foward. Taki przyspieszony niski glosik:(

Offline Pit

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
    • http://www.pit.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
dzwieki otoczenia
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Kwietnia 2004, 15:36:45 »
moze masz zle probkowanie - sprobuj dac takie jak maja dzwieki w /sounds
Reaktywacja ?