Autor Wątek:  Przekroczona skrajnia  (Przeczytany 7484 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Przekroczona skrajnia
« dnia: 29 Kwietnia 2009, 21:16:44 »
Witam. Mam do was pytanie dotyczące taboru jadącego z przekroczoną skrajnią. Dziś na stacji zauważyłem byczka, który ciągnął (powoli) jeden taki wagon, a obok niego szło dwóch panów, w kamizelkach. Czy Ci panowie idą obok takiego składu tylko w stacjach ?? I po co ??

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Przekroczona skrajnia
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Kwietnia 2009, 21:20:42 »
Może szli po browara? A tak na serio to co na tym wagonie było/jaki typ wagonu?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Przekroczona skrajnia
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Kwietnia 2009, 21:23:03 »
Nie wiem dokładnie, bo pociąg jechał i nie zdążyłem się przyjrzeć.
Było to coś w podobie do 2 screenu z tego wątku http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10732.0.html

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Przekroczona skrajnia
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Kwietnia 2009, 21:25:55 »
"Norca" więc może szli dlatego że wagon akurat przejeżdżał pomiędzy semaforami lub jakimś innym miejscem które musiało być obserwowane podczas przejazdu.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Przekroczona skrajnia
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Kwietnia 2009, 21:41:26 »
Ci ludzie obserwują i słuchają* czy przy przejeździe przez zwrotnice, miejsca niebezpieczne itd. wszystko idzie ok. Przykładowo gdyby doszło do wykolejenia na rozjeździe maszynista mógłby tego tak szybko nie zauważyć. A trochę osi takie wagony mają... . Dodatkowo informują maszynistę jak ma regulować siłę pociągową aby bezpiecznie przeprowadzić taki wagon. W Łodzi czasami zdarza się, że wiozą transformatory z ABB i również jest obstawa. Każdy rozjazd pokonują z V~2-5km/h**.

* - jak napisałem w innej formie to mi "wygwiazdkowało" ;)

EDIT
** - podana prędkość tyczy się jazdy "w bok".
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2009, 22:35:07 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Przekroczona skrajnia
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Kwietnia 2009, 21:56:27 »
Ale czy ten pociąg jedzie tak wolno tylko w stacjach czy na szlaku też ?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Przekroczona skrajnia
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Kwietnia 2009, 22:08:04 »
Jeśli nie ma przeszkód i jest taka możliwość to leci szybciej :). Ale nie spodziewaj się, że taki skład będzie pocinał setuchną ;).
Chyba najszybciej (w Polsce) jeździ 50km/h, ale zazwyczaj jest to 20-30km/h i ok 10km/h przez stacje.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline krzaq

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 84
  • IZ Częstochowa - Instruktor Ruchu -ISDR-Lbc-HS-ŁA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przekroczona skrajnia
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Kwietnia 2009, 22:25:53 »
Po zwrotkach i przy peronach zazwyczaj jest 15 km/h w przypadku takiej skrajni. Jest też możliwość wstawienia wagonu z makietą przed wagonem ze skrajnią, chociaż ja się jeszcze z tym nie spotkałem.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przekroczona skrajnia
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Kwietnia 2009, 10:14:55 »
Ale czy ten pociąg jedzie tak wolno tylko w stacjach czy na szlaku też ?

Jeśli jest przeszkoda na szlaku, to tam też zwalnia. Obsługa pociągu dostaje dokładną rozpiskę o miejscach, przez które przejazd pociągu trzeba obserwować.

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Przekroczona skrajnia
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Kwietnia 2009, 11:25:00 »
Po zwrotkach i przy peronach zazwyczaj jest 15 km/h w przypadku takiej skrajni. Jest też możliwość wstawienia wagonu z makietą przed wagonem ze skrajnią, chociaż ja się jeszcze z tym nie spotkałem.

Ja jeszcze jak chodzilem do szkoly, to widzialem kiedys skrajnie, wlasnie z wagonem platforma, na ktorej byla umieszczona obrysowka z drewna, a przed skrajnia jechal sieciowy i podwieszal trakcje.

Pozdrawiam Ryszard.

Ps. przepraszam za brak polskich liter (chwilowo system mi nie pozwala)

reds0

  • Gość
Odp: Przekroczona skrajnia
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Kwietnia 2009, 13:38:26 »
Wyciąg z telegramu. - "NORCA" porusza się z prędkością szlakową do 50km/h, Ładunek musi być symetrycznie załadowany do osi toru. Przesunięcie ładunku odbywa się za zgodą pracownika DS, z uzgodnieniem operatora ładunku " operator Norca". Przewóz pod obowiązkowym konwojem pracowników DS. o specjalności drogowej. Dopuszczalna prędkość składu na zboczenie 5km/h.