Autor Wątek:  Przenikanie sie tekstur.  (Przeczytany 15693 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Przenikanie sie tekstur.
« dnia: 26 Kwietnia 2009, 23:21:03 »
Bry,
ostatnio zauwazylem cos dziwnego, a mianowicie przy nowszych kartach graficznych wystepuje cos w stylu tego, co widac na zalaczonym screenie. Co ciekawe przy karcie graficznej GF2 MX 200 lub ATI 9100 problem nie wystepuje. Mozecie to sprawdzic u siebie odpalajac Calkowo i latajac na freefly obok slupka hektometrowego sprawdzac czy tekstura zacznie 'ginac'. Jestem ciekaw na jakich kartach problem wystepuje a na jakich nie. Pisze celowo na forum, gdyz Jubaj stwierdzil, ze mam popsuta karte graficzna a ja zauwazylem, ze problem taki wystepuje u wielu osob z nowszymi komputerami.
pzdr
Dodam tylko, ze sam posiadam geforce 7600gt
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2009, 23:31:10 wysłana przez uetam »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Kwietnia 2009, 23:29:09 »
NVIDIA GeForce 9500 GT  (1024 MB) tekstury zanikają.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Kwietnia 2009, 23:35:34 »
U mnie (Radeon 9550 i GF 8600 GS) podobnie. Co do słupka hektometrowego to u mnie tylko na "dużych" słupkach cyfry wyświetlają się poprawnie, na węższych (mniejszych) dochodzi do zanikania tekstury.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Kwietnia 2009, 00:36:17 »
Na moim starociu - GeForce4 MX440 na rozdz. 800x600 ok.
Na innych rozdziałkach nie sprawdzałem - to moja domyślna.
Exe 664

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Kwietnia 2009, 01:51:51 »
U siebie zauważyłem ostatnio przenikanie tekstur po wyłączeniu synchronizacji pionowej.
Poprzednio miałem stałe 60 FPS i prawie brak przenikania tekstur.
Obecnie mam >200 FPS i się przenikają.
Pozdrawiam,
Winger

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Kwietnia 2009, 09:34:16 »
Nie moja wina, że niektórym karty graficzne nie obsługują 24 bitowego bufora Z :] (Wcześniej był standardowo 32, ale mi Ti4200 nie obsługiwał tego, więc sobie zmniejszyłem :P)
Postaram się to jakoś rozwiązać.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Kwietnia 2009, 12:12:42 »
Ja też to mam niestety na GF7300. Wogóle zauważyłem że nowe stery do kart nVidia mieszają strasznie z wyświetlaniem textur w symku :/ Kiedyś miałem S3 TRIO 2MB i było pięknie :)

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Kwietnia 2009, 18:11:58 »
Yb  - moze po prostu wystarczy dodac kolejny parametr do eu07.ini ?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Kwietnia 2009, 18:25:06 »
Jakbyś się nie szwędał gdzieśkolwiek rano, to już by ta kwestia została rozwiązana :]
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Kwietnia 2009, 19:12:22 »
I dalej jest popsute...
@Winger: Masz jakis pomysl jak to naprawic?

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Kwietnia 2009, 20:19:00 »
Może poczekać na espe-cośtam? :P
The Frog

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Kwietnia 2009, 21:14:39 »
Nieee... Nie po to sie meczylem ze wstawianiem slupkow i tabliczek, zeby teraz czekac do spt :D

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Kwietnia 2009, 18:06:14 »
Proszę o wypowiedzi w tym temacie wszystkich użytkowników. Ma ona być skonstruowana wg schematu:
marka - model - czy występuje problem?, np:
nV Ti4200 - nie
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Kwietnia 2009, 18:21:43 »
nVidia 5200FX - nie
nVidia 7800GT - tak

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Kwietnia 2009, 18:34:48 »
ATI Radeon HD 4850 - TAK
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Kwietnia 2009, 18:39:26 »
Nvidia 8600M GS - tak.
Pozdrawiam

Offline firefoxfan

  • Wiadomości: 244
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Kwietnia 2009, 18:58:30 »
nV 7600GS - tak, choć na drawinowie słupki działają dobrze...
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia 2009, 19:23:23 wysłana przez firefoxfan »

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Kwietnia 2009, 19:05:11 »
Point of View nV GF 7300GS 512MB, driver 181.22 - tak
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Kwietnia 2009, 19:26:28 »
NVIDIA GeForce 9400 GT-Tak

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Kwietnia 2009, 19:50:29 »
nV 7600GS - tak.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Kwietnia 2009, 21:00:05 »
Nvidia GF 6600 - tak,
nvidia GF 8400M GS - tak.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline nortonex

  • Wiadomości: 173
  • MaSzynowy User
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Kwietnia 2009, 21:47:30 »
NVidia GeForce 9200M GS - tak

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Kwietnia 2009, 21:49:27 »
TAK

Offline kudłacz

  • Wiadomości: 98
  • Tramwaje Śląskie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Kwietnia 2009, 21:08:03 »
nv 6200 problem występuje ale co ciekawe objawy te nasilają się wraz ze spadkiem fpsu czyli im mniejszy fps tym bardziej tekstury przenikają się wzajemnie.
Pozdrawiam

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Kwietnia 2009, 21:20:25 »
W zasadzie temat jest niekonkretny, bo nie chodzi o przenikanie się tekstur, tylko o niską dokładność bufora Z przy dwóch, bliskich sobie płaszczyznach. Tekstury nie mają tutaj nic do rzeczy (na nieoteksturowanych powierzchniach też zachodzi ten efekt). Prosiłbym w takim razie o sprawdzenie, jakie jest minimalne rozsunięcie powierzchni przy odległości 50-100m od obiektu, aby efekt nie zachodził.
« Ostatnia zmiana: 29 Kwietnia 2009, 21:29:35 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #25 dnia: 29 Kwietnia 2009, 21:46:31 »
To ja może jeszcze dorzucę, że przy W4 taki efekt też występuje. Przy innych wskaźnikach tego nie zaobserwowałem.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #26 dnia: 04 Maja 2009, 20:41:38 »
Prosiłbym o wklejenie (może być na priv) odpowiedzi pomocy technicznej poszczególnych producentów kart graficznych.

Proszę o udział w ankiecie: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11754.0.html
« Ostatnia zmiana: 11 Maja 2009, 14:03:33 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #27 dnia: 11 Maja 2009, 14:21:21 »
Wykonalem male testy na standardowym slupek-hm.t3d + slupek-hm.inc
- exe q [tekstura nie znika]
- ostatni spks [tekstura znika]

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #28 dnia: 11 Maja 2009, 21:15:22 »
Panowie, a nie łatwiej po prostu zastosować te większe słupki ? Na nich z tego co pamiętam takie rzeczy się nie działy, a wyglądają zdecydowanie lepiej.
;)
« Ostatnia zmiana: 11 Maja 2009, 23:39:02 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Przenikanie sie tekstur.
« Odpowiedź #29 dnia: 11 Maja 2009, 21:40:01 »
Chyba zartujesz. One maja metr na metr :P