« Odpowiedź #12 dnia: 08 Kwietnia 2009, 00:30:59 »
Nawiązując do zaistniałej sytuacji. Pamiętam jeszcze, że kiedy zaczynałem interesować się koleją czytałem rożnego rodzaju procedury związane np z awarią sieci trakcyjnej, uszkodzeniem pantografu itd. Kojarzę jakiś zapis, który jasno określał postępowanie maszynisty w przypadku uszkodzenia odbieraka.
Było tam zapisane, że należy wyłączyć lokomotywę, powiadomić dyspozytora o zaistniałej sytuacji oraz zażądać wyłączenia napięcia w sieci trakcyjnej.
Po otrzymaniu informacji o odłączeniu zasilania maszynista musiał uziemić trakcję, za pomocą przenośnego uziemiacza a następnie wejść na dach lokomotywy i dokonać stosownych napraw. [opisałem to bardzo skrótowo]
Niech mi teraz ktoś powie, czy maszynista prócz odłączenia silników i pantografu/ów może zrobić coś jeszcze "na własną rękę" ?
(pomijam ratowanie mienia w sytuacji zagrożenia, które zgodnie z przepisami tak jak i ratowanie życia wykonuje się bez polecenia)
Z tego co widzę to obecnie jak cokolwiek się popsuje/uszkodzi to zaraz wzywa się energetyków czy inne służby, pomimo tego, że np istnieje możliwość dokonania naprawy na szlaku.
Oczywiście nie neguję tego ;), ale interesuje mnie co maszyniście wolno zrobić a czego nie w przypadku awarii.
Pozdrawiam.
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76