Aby zachęcić do samodzielnej edycji obiektów, postaram się w tym wątku wyjaśnić kilka spraw na przykładach do samodzielengo montażu ;-)
Oczywiście najpierw należy przeczytać
http://www.eu07.pl/misc/edycja.htmla w szczególności
http://www.eu07.pl/misc/ed3d/tutorial/- są tam objaśnione pojęcia które tu są używane.
Na początek prosta sprawa: typowe pomieszczenie trafa SN/NN.
1. Tekstura jednej ze ścian jest do pobrania z katalogu
http://www.eu07.pl/misc/less/2. Należy znać wymiary tego budyneczku, ale z tym nie powinno być problemu bo są to bardzo rozpowszechnione budynki i pewnie nawet jakaś norma na to jest.
3. W 3dsmax tworzymy Box (prostopadłościan) o wymiarach takich jakie powinny być, a następnie sprawdzamy czy spód jest na poziomie 0.
W zakładce edycji mozna poprawić wymiary, ponieważ ich interpretacja zależy od rodzaju aktywnego widoku (viewport).
4. W Materials floater trzeba zdefiniować teksturę oraz kolor (biały) dla Diffuse.
5. Nałożyć materiał z tekstura na obiekt, w zakładce edycji wykonać UVWMap wybierając sposób mapowania kubiczny.
6. Wykonać Collapse to Mesh albo Convert To Mesh (zalezy czy 3dsmax czy gmax).
7. W zakladce edycji widizmy ze nie da się już zmieniać wymiarów bo to juz nie jest prostopadłościan - za to możemy manipulować poszczególnymi węzłami i płaszczyznami.
Klikamy w zaznaczanie płaszczyzn (czerwony kwadrat) i zaznaczamy dolna płaszczyznę którą usuwamy.
8. Zaznaczamy górna płaszczyznę i klikamy w przycisk Detach, dając dla nowego obiektu nazwę np.
dach.
9. Wybieramy teksturę papy z katalogu textures/roof symulatora dla drugiego materiału i nakładamy na oddzielony dach.
Chodzi tu o to że nie może być w symulatorze kilku tekstur dla jednego materiału.
10. Uruchamiamy widok hierarchii i przyporządujemy dach jako obiekt potomny box (budynku).
11. I gotowe - powinno zająć krócej niż mnie pisanie tego.
Teraz można wyeksportować do pliku t3d, który w scenerię mozna wpisać bezpośrednio za pomocą komendy model albo pośrednio przy uzyciu pliku .inc, ale to przy innej okazji.
Jeśli ktoś chce coś uzupełnić albo mnie poprawić (bo pisałem z pamięci), może się dopisać w wątku.
Natomiast pytania oraz wasze prace można wysyłać na adres
mczapkie @ eu07.pl
Pozdr,
Mc
Ps. w rzeczywistości budynek ma różne ściany z każdej strony a tu są takie same, ale mapowanie Unwrap UVW przy innej okazji.