Olo, tu jest troche racji - chodzi o ten feature który
nie jest uwzgledniony w symulatorze, cytuje:
Przy wale kierunkowym ustawionym w pozycji neutralnej nie da się normalnie popełnić przewodu głównego, gdyż kran jest odcięty od przewodu zasilającego. Jeżeli chcemy popełnić przewód główny przy nawrotniku w pozycji neutralnej to należy ustawić go w położenie napełniania jednocześnie przytrzymując przycisk odluźniacza. Spowoduje to zasilanie odpowiedniego zaworu EP i otwarcie przelotu wysokiego ciśnienia na kran.
Wbrew pozorom taka czynność jest jak najbardziej wskazana, szczególnie gdy popełniamy przewód główny, w którym nie było wogóle powietrza. Jeśli ciśnienie w PG jest poniżej 0,28 MPa to gdy damy na kierunek załączą się piasecznice i zaczniemy bez potrzeby tracić piach. Zanim przewód główny napełnimy do ciśnienia powyżej 0,28 MPa usypie się niemała górka! Dlatego właśnie robi się tak, że popełnia się przewód na wyłączonym nawrotniku przy pomocy przycisku „luzowanie hamulca” i jednoczesnym ustawieniu kranu na napełnianie.
Tak wiec w realu odluzniacz pomaga w napelnieniu PG, ale nie bezposrednio.
W symulatorze zawor glowny hamulca dziala niezaleznie od nastawnikow,
wiec to nie jest takie istotne.
W nowej wersji fizyke elektryki i pneumatyki bede musial zrobic na zasadzie modulow - jako siec obiektow typu obwod (el. lub pn.) lub urzadzenie
(z we. i wy. z odpowiednimi warunkami i stalymi czasowymi) -
i taka siec bedzie konfigurowalna z poziomu uzytkownika.
Nie widze innego sposobu oddania wiernie fizyki sterowania jak tylko
poprzez wierne odwzorowanie ukladow elektrycznych i pneumatycznych -
robienie tego za pomoca pietrowych if else case gmatwa program
totalnie a i tak okazuje sie ze wszystko trzeba przerabiac bo sie zapomnialo
o jakims waznym szczegole.
Pozdr,
[%sig%]