Autor Wątek:  Zniekształcona tekstura SU46  (Przeczytany 4539 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jackovsky

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zniekształcona tekstura SU46
« dnia: 14 Marca 2009, 15:52:47 »
Odświeżam zamknięty wcześniej temat.
Chodzi o misję z SU46 w scenerii quark. Problem dotyczy wyłącznie tego loka. Zainstalowałem dizelpacka i dodałem wpisy do dynamic.dat, odpalam misję, wszytko działa, tylko jedno "ale". Co z tym fantem zorbić? Wygląda to mniej-więcej tak jak w załączniku.

Cytuj
A pomyliłeś teksturę sam dając we wpisie do scenerii model taboru nie pasujący do danej tekstury. Modele mają rózne mapowanie, należy wziąć to pod uwagę dodając tabor do scenerii.
Czy według tego, co we w.w. temacie napisał Krzysiek 626, mój błąd ma polegać na tym, że w zapisie scenerii quark do modelu SU46-022 dopasowałem np. teksturę SU46-010? Poniżej jest fragment zapisu w Quark_EN57.scn:
//osobowy Skwarki->Koniewice (dolna trasa niezelektryfikowana)
trainset MM1301 start1p 0 0
//$o UWAGA! URUCHAMIAĆ Z PLIKU BD_QuarkEN57.BAT ! Jazda jako pasażer.
node -1 0 SU46-022 dynamic PKP\SU46 #SU46-022.tga 303D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-3 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-1 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 passenger 0 5 Passengers enddynamic
endtrainset
Według tego zapisu chyba raczej dopasowałem właściwą teksturę do właściwego modelu. Ktoś jest w stanie mi wyjaśnić, co z tym można zorbić?

Umieszczając na forum screeny, obrazki, zdjęcia skorzystaj z funkcji Załącz lub naszego Uploadu.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 14 Marca 2009, 16:51:29 wysłana przez Akvin »

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zniekształcona tekstura SU46
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Marca 2009, 15:59:12 »
Z tego co widzę to dałeś teksturę SU46 na model SU45 więc się nie dziw, że jest zniekształcona.
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline jackovsky

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zniekształcona tekstura SU46
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Marca 2009, 16:00:58 »
Jak to zmienić?

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zniekształcona tekstura SU46
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Marca 2009, 16:03:03 »
Najlepiej usuń swój folder z SU46 (bo możesz mieć tam ,,bałagan,,) następnie wypakuj go jeszcze raz. Wtedy powinno wszystko działać.
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Zniekształcona tekstura SU46
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Marca 2009, 16:38:36 »
Każdy inny model ma inne mapowanie tekstury, dlatego tekstura SU46 nie pasuje Ci na modelu SU45 :)
Jak to zmienić?
-Wpis do dynamic.dat powinien być taki:
303D
SU46
1
-Możesz mieć
node -1 0 SU46-022 dynamic PKP\SU46 #SU46-022.tga 303D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
Cytuj
Zainstalowałem dizelpacka i dodałem wpisy do dynamic.dat
Tekstura o nazwie #SU46-022.tga nie pasuje na model z Dizelpacka.
Radzę dać tak:
node -1 0 SU46-022 dynamic PKP\SU46 303d-022.tga 303D 0.0 headdriver 3 0 enddynamicPowinno śmigac.
Radzę ściągnąć starter kolegi @Ra, nie będziesz musiał się bawić z dynamic.dat
Zdroffka ;]

...

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Zniekształcona tekstura SU46
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Marca 2009, 17:14:59 »
Zaraz... Ja tutaj:
//osobowy Skwarki->Koniewice (dolna trasa niezelektryfikowana)
trainset MM1301 start1p 0 0
//$o UWAGA! URUCHAMIAĆ Z PLIKU BD_QuarkEN57.BAT ! Jazda jako pasażer.
node -1 0 SU46-022 dynamic PKP\SU46 #SU46-022.tga 303D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-3 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-1 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 passenger 0 5 Passengers enddynamic
endtrainset
wyraźnie widzę że jako MMD jest model SU46 a nie SU45, jak twierdzi @Szopa. Po prostu wsadzona jest tekstura na stary model SUki. Tylko tekstury "303D-XXX.tga" pasują na model z Dizelpacka. Ale na screenie to @Szopa ma rację. Zła tekstura - zły model. Tylko dla czego wpis jest na SU46...
« Ostatnia zmiana: 14 Marca 2009, 17:21:22 wysłana przez Kacu »

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zniekształcona tekstura SU46
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Marca 2009, 17:36:14 »
Może kolega pomylił wpisy (mógł pomylić skład z SU46 ze składem z SU45)...
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline jackovsky

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zniekształcona tekstura SU46
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Marca 2009, 18:29:43 »
Może kolega pomylił wpisy (mógł pomylić skład z SU46 ze składem z SU45)...
Niee, chodziło dokładnie o SU46.
Tak a propos pomylenia tekstury SU46 i SU45 - zauważyłem kiedyś w log.txt, że symulator przy ładowaiu tego modelu wczytuje teksturę wózków od SU45 zamiast od SU46. Może to jednak bez znaczenia, bo w sumie wiele one się nie różnią, a oba modele są podobne konstrukcyjnie.
Loading - texture: dynamic\pkp\su46\wozek-su45.tga

Radzę dać tak:
node -1 0 SU46-022 dynamic PKP\SU46 303d-022.tga 303D 0.0 headdriver 3 0 enddynamicPowinno śmigac.
Pomogło! W sumie bardzo proste rozwiązanie, a różnych cudów już próbowałem, grzebałem sporo na forum i jakoś o tym nie pomyślałem. Dzięki!

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Zniekształcona tekstura SU46
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Marca 2009, 18:38:19 »
Cytuj
Tak a propos pomylenia tekstury SU46 i SU45 - zauważyłem kiedyś w log.txt, że symulator przy ładowaiu tego modelu wczytuje teksturę wózków od SU45 zamiast od SU46. Może to jednak bez znaczenia, bo w sumie wiele one się nie różnią, a oba modele są podobne konstrukcyjnie.
Loading - texture: dynamic\pkp\su46\wozek-su45.tga
Miałeś teksture SU46 a pudło SU45, przy wczytywaniu SU45 dlatego wczytało wózek od SU45.
Wózek z SU46 ma nazwę: su46-wozek.tga
Cytuj
Pomogło! W sumie bardzo proste rozwiązanie, a różnych cudów już próbowałem, grzebałem sporo na forum i jakoś o tym nie pomyślałem. Dzięki!
Nie ma sprawy.
...