Autor Wątek:  Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze  (Przeczytany 12354 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« dnia: 02 Marca 2009, 13:49:46 »
Otóż zauważyłem, że w praktycznie żadnej scenerii nie jest to uwzględnione, tylko wszyscy na upartego robią na szybko, czyli piszą scenariusze tak, że po najechaniu na skład, praktycznie od razu dostajemy wyjazd. Nie wiem czy są na PKP czy u prywaciarzy są jacyś superrewidenci, którzy szczegółową robią szybciej niż się skład popełnia, ja takich nie znam. Więc zwracam się z małym apelikiem: dajcie te pół godziny minimum od najechania na skład do postawienia wyjazdu, przy obrotniku chociaż z 10 minut.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Marca 2009, 14:05:16 »
Tu się pojawia pewien problem. Mało kto będzie chciał siedzieć 'pół godziny minimum' przed nieruchomym ekranem tylko po to żeby sobie zasymulować czas czekania na zakończoną próbę.
3-5 minut to jeszcze zrozumiem. Ale minimum pół godziny? Są wśród nas aż tak nawiedzeni, ale bez przesady :)
Pozdrawiam,
Winger

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Marca 2009, 14:18:16 »
No jak realizm, to realizm, a co. A zwłaszcza w trasach rzeczywistych:P No dobra, odpuszczam fikcyjne.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Marca 2009, 14:26:58 »
OK, zrobi się misję full-reality:godzina jazdy, drzewo na torach, 8 godzin czekania na stonkę, która nas cofnie na stację. :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Marca 2009, 14:36:40 »
No jak realizm, to realizm, a co. A zwłaszcza w trasach rzeczywistych:P No dobra, odpuszczam fikcyjne.

Nikt nie broni zrobienia takiej scenerii, pytanie tylko ile osób z niej skorzysta, jeden user na 20-tu?
Faktem jest że 'as real as it gets' jest mottem projektu, aczkolwiek ludzie mają swoje życie, codzienne obowiązki, pracę, dzieci, inne hobby...
Wymuszanie takiego 'pełnego' realizmu w tej kategorii raczej wystraszy potencjalnych zainteresowanych. Pamiętajmy, robimy symulator dla ogółu, nie tylko dla garstki osób które mogą sobie pozwolić na spędzanie połowy życia przed ekranem symka. Aczkolwiek jak już ta garstka sobie scenerie poustawia z takim poziomem realizmu to wyłącznie ich sprawa :) Niektórych aspektów nie da się normalnie zasymulować bez wykazywania objawów masochizmu*.

*Osobom pragnącym 100% realizmu sugeruję zabronić sobie korzystania z toalety na czas jazdy składem takiego np. IC/Ex zaraz po wjeździe na CMK :>
Pozdrawiam,
Winger

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Marca 2009, 15:42:59 »
Jubaj dorobił do mietka eventy godzinowe i inne takie bajery, wiec mozna bedzie poswiecic te 5-10 min. Poza tym wyjazd na semaforze mozesz dostac nawet godzine wczesniej. I tak musisz czekac na sygnal odjazdu od kierownika ;)

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Marca 2009, 18:35:08 »
Ponadto ja kiedyś robiłem sygnalizator RHS karzelkowy z 3 bialymi światłami. Niestety niewiedza zastosowania, bardzo zniechęciła autorów scenerii mimo iż tłumaczyłem jakby to mogło wygladac.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Marca 2009, 18:38:55 »
Ja uważam, że powinno się pisać scenariusze tak, aby MaSzynista wykonał wszystkie czynności jakie wykonuje prawdziwy mech ale w skróconym czasie ;) Byłby to pewien kompromis.

Szkoda marnować np. taki karzełek RHS do robienia próby hamulców.

Trzeba robić jak najrealniej, ale pod możliwości symka i jego użytkowników.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Marca 2009, 18:39:24 »
Tylko, ze to sie chyba bardzo rzadko stosuje. Widzialem chyba gdzies na SKM jedna jedyna fotke tego cuda.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Marca 2009, 19:09:07 »
Jak dobrze czytam przepisy, szczegółową można na postojówce zrobić, natomiast lok prowadzący robi tylko uproszczoną :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Marca 2009, 19:14:34 »
Jak dobrze czytam przepisy, szczegółową można na postojówce zrobić, natomiast lok prowadzący robi tylko uproszczoną :)

Niby tak, ale jak ma się to do pociągu towarowego? ;)  Nikt Ci nie odczepi lokomotywy, abyś Ty mógł najechać swoją i zrobić uproszczoną próbę ;)  Zresztą w pociągach towarowych próba uproszczona to także minimum 20-25 minut.
Skłaniam się raczej do tego, co pisze @Winger, w przeciwnym razie służbę na linii 053 musiałbyś pomnożyć co najmniej przez 2 ;)

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Marca 2009, 20:29:05 »
No z tymi użytkownikami końcowymi to faktycznie, nie pomyślałem, jak się jest maniakiem to czasami tak bywa:-D A szczegółową to prawie zawsze przeprowadza lok prowadzący, manewrowy nie zawsze ma na to czas, nie zawsze jest instalacja stacjonarna (o ile jeszcze wogóle gdzieś jest). A można zrobić tak, że po najechaniu na skład i przejściu do kabiny właściwej, popełnieniu, wyluzowaniu i przestawieniu w odcięcie, wychodzimy z kabiny i przelatujemy nad składem i klawiszem F2 sprawdzamy czy mamy wagony luźne (ew. ciągniemy za rączkę odluźniacza), a na końcu dodatkowo patrzymy na ciśnienie w PG. Potem wracamy do kabiny, hamujemy skład i znów przelatujemy nad składem i sprawdzamy co hamuje a co nie. I jeszcze trzeci raz po wyluzowaniu. Jutro sprawdze ile to zajmuje czasu przy 40tu pudłach. Po próbie można podciągnąć pod semafor i grzecznie czekać na sygnał. Uproszczona wiadomo, sprawdzamy tylko czy ostatnie pudło hamuje. Więc taki enduser po krótkim instruktażu raczej by się nie nudził, a dowiedziałby się mniej więcej od czego jest ten ludzik co z młotkiem chodzi:-)
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Marca 2009, 20:36:22 »
Dla tych, którym się nie będzie chciało latać nad składem (ja do nich nie należę):
Nie dało by się zrobić i podłączyć eventu opóźniającego resztę zdarzeń np pod któryś klawisz Shift + 1, 2, 3...?
Ten kto chce się bawić, wciska klawisz i ma np. 15 minut czasu, jak nie więcej.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Marca 2009, 21:32:32 »
Nie dało by się zrobić i podłączyć eventu opóźniającego resztę zdarzeń np pod któryś klawisz Shift + 1, 2, 3...?

Można tak zrobić, ale zaraz będą problemy, że ktoś zamiast Shift+3 dał Shift+4 i mu nie działa...
Eventy w trasach powinny być całkowicie zautomatyzowane, tak żeby user nie mógł nic zepsuć.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Marca 2009, 22:17:22 »
Cytuj
że ktoś zamiast Shift+3 dał Shift+4 i mu nie działa...
To będzie tylko jego wina, że nie czytał instrukcji. I jego problem. Czytanie nie boli.
Cytuj
Eventy w trasach powinny być całkowicie zautomatyzowane,
Ale zaraz by się zaczęły posty typu "a mi eventy nie działają!!!", "zepsuło się!!! Pomocy". Tak jest jak nie dostają S2 szybciej jak po minucie od uruchomienia.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Marca 2009, 11:34:11 »
Nie stresujcie sie. Wyjedzie sie mu 10 min wczesniej ze stacji, to na nastepnej bedzie czekal do planu w peronie ;)

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Marca 2009, 14:08:15 »
A taki ręczny wyzwalacz można potraktować jak np zgłoszenie wykonania próby do dyżurnego. Co prawda bardziej przypomina to system stosowany przez przewoźników niezależnych, ale rozwiązanie jakieś jest. Do tego uniknie się problemu rwania składu na starcie przez początkujących.


   « Dodano: 03 Marca 2009, 18:37:33 »
Jak obiecałem, tak sprawdziłem. Szczegółowa, 18 Eaos'ów, byk i exe 717, pliki chk raczej stare, latanie Shift+strzałeczka, nad każdym pudłem F2. Czas: 5m30s. Przypuszczam, że zrobienie tego na 40 pudłach i jakichś zmodyfikowanych chk szczegółowa (i tak uproszczona) powinna się zamknąć w kwadransie. Na taką zwłokę, zwłaszcza z przeprowadzeniem takiej próby, IMHO,  raczej można sobie pozwolić:)
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2009, 18:39:49 wysłana przez El Mecánico »
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Marca 2009, 19:19:05 »
A jak jest z osobowymi, Jak mamy już na przykład loka na początku misji podpiętego i skład odluźniony? To przyjmujemy, że próba zrobiona i robimy tylko kontrolne po starcie ze stacji, czy wszystko?

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Marca 2009, 19:22:09 »
Jeśli mamy loka uruchomionego, to można powiedzieć, że przejmujemy ciepły pociąg, czyli wtedy standardzik przy zmianie obsady.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Marca 2009, 20:02:34 »
A w symku jest możliwość odłączenia poprzez wyłącznik hamulca wagonu w środku składu? I w ogóle takiego czegoś, że wagon całkiem nie odhamowuje?


   « Dodano: 03 Marca 2009, 20:25:35 »
I mamy coś nieszczelną pneumatykę w MaSzynie... Zrobiłem próbę szczelności ET22 + 9 pudeł (standardowy pośpiech). Ciśnienie nie może spaść w przewodzie gł. o więcej niż 0,05 Mpa na 5 minut. Mi spadło o tyle po niecałych 4 minutach...
Sprawdzenie szczelności przewodu zasilającego - to też nie za bałdzo...
« Ostatnia zmiana: 03 Marca 2009, 20:37:22 wysłana przez Kacu »

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Marca 2009, 17:19:42 »
A jakie masz exe i chk? Z Dizelpack'u?
Pozdrawiam, Karol

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #21 dnia: 04 Marca 2009, 18:24:49 »
No z dizelpacka. CHK mam z passpacka 2 niemodyfikowane i z ET22 niemodyfikowane. Tylko z tą poprawką, co kiedyś była.


   « Dodano: 05 Marca 2009, 16:53:23 »
Czyżbyśmy zarzucili dyskusję nt. kontroli hamulców? Bo ja mam kilka pytań z tym związane odnośnie symka. I jedno zadałem, ale nikt nie odpowiedział...:)
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2009, 16:53:23 wysłana przez Kacu »

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Próba szczegółowa/uproszczona a scenariusze
« Odpowiedź #22 dnia: 05 Marca 2009, 19:20:54 »
Wyłączyć hamulca na wagonach w składzie (chyba) się nie da, natomiast niewyluzowanie (neologizm(?), słowo oznaczające stan, w którym z różnych przyczyn nie nastąpiło pełne wyluzowanie hamulca pojazdu szynowego) jest łatwe do osiągnięcia i zdarza się przy nieumiejętnej obsłudze kranu.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2009, 20:11:41 wysłana przez El Mecánico »
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...