Autor Wątek:  Różne mariuszowe narzędzia  (Przeczytany 137072 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 18 Lutego 2009, 15:49:44 »

Uwaga:
Aby zapewnić pełną funkcjonalność narzędzi, trzeba sprawdzić i ewentualnie zmienić w ustawieniach regionalnych (panel sterowania) -symbol dziesiętny. Jeśli jest inny niż kropka np. przecinek - to zmienić na kropkę.


12.11.2016
Przedstawiam swoje wszystkie narzędzia, które stworzyłem na potrzeby MaSzyny. Od ostatnich wrzutek, w niektórych narzędziach wprowadziłem jakieś modyfikacje, więc warto ponownie pobrać. Ogólnie narzędzia podzielam na dwie grupy: Excleowskie i exe.
1) Pakiet narzędzi Excleowskich: https://eu07.pl/userfiles/23403/Tools-r14.rar
Znajduje się w nim plik Tabela.xls, gdzie w ujęciu tabelki są wypisane te narzędzia, ich główne funkcje i czy działają na obecnych paczkach. Narzędzia te były pisane w rożnym czasie i nie wszystkie obecnie działają na nowych paczkach.
Jest również plik Menu.xls, za pomocą którego mamy dostęp do poszczególnych narzędzi. W nim znajduje się arkusz Spec_menu, który może służyć jako swego rodzaju Check lista do testowania scenerii i taboru. Uruchamiają się kolejno testujące narzędzia. Ich kolejność dobrałem jak mi się wydaje optymalnie (gdyż niekiedy kolejność może mieć znaczenie).

W paciekie tym, jest edytor istniejących scenerii (plik tory_semafory_przejazdy.xls). Jego możliwości wraz z filmikami na YT, są w tym poście: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg404999.html#msg404999
i tym: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg422519.html#msg422519

2) Pakiet narzędzi exe:
a) https://eu07.pl/userfiles/23403/priv-Druty_15.rar - służy do drutowania różnych typów słupów technicznych ale nie trakcyjnych w sceneriach.
b) http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-inc_t3d.rar - sprawdza obecność animowanych submodeli w t3d, które są w deklaracjach pliku inc.
c) http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-Korektor_8.rar - służy do korekcji współrzędnej wysokościowej wpisów include do poziomu terenu, a także do przesuwania obiektów np. drzew od skrajni toru. Ra ma wersję korektora, który również koryguje współrzędne wysokościowe pionowych trójkątów np. ścian lasów. Jeśli ktoś tej wersji potrzebuje, proszę się do niego zgłosić, gdyż mi zagineła ta wersja.
d) http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-mmd_t3d_1.rar - sprawdza obecność submodeli w t3d, które są w deklaracjach pliku mmd. Błędy mogą powodować nie animowanie się elementów modelu taboru lub nie świecenie/ nie zgaszenie jakiejś kontrolki.
e) http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-wyciagnij_pliki_3.rar - uniwersalne narzędzie do identyfikacji wszystkich używanych plików przez scenerię, brakujących plików, używanych i brakujących plików *.wav przez tabor. Pliki używane można skopiować w dowolne miejsce na dysku. Gdy wybierze się wszystkie scenerie do analizy, narzędzie może posłużyć do identyfikacji plików nieużywanych.
Więcej tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg425080.html#msg425080
f) http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-Lampy_1.rar - automat wstawiający latarnie do scenerii.
Więcej pod linkiem: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg443552.html#msg443552
g) https://eu07.pl/userfiles/23403/Duplikaty_inc.rar
Więcej pod linkiem:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg517852.html#msg517852



Przygoda moja z pisaniem narzędzi pod Maszynę dobiegła końca. Nie przewiduje już pisania. Wszystko co sobie zamierzyłem, zrealizowałem. Dlatego też postanowiłem uporządkować narzędzia w  jednym poście. Wszystkie linki do dotychczasowych narzędzi usunąłem (chyba, że coś niechcący pominąłem).


Przyklejam
Quark-t


« Ostatnia zmiana: 17 Września 2024, 02:28:09 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Czerwca 2010, 22:19:53 »
Polecam pkt. 49 dla modelarzy.
Podaje na wykresie widoczność procentową modelu w zależności od odległości od modelu.
LoD - nie będę opisywał co to znaczy (odsyłam do googli jeśli ktoś nie wie). Ogółnie jest to metoda na optymalizację modelu.
Narzędzie ma możliwość eksportu wykresu do pliku gif, aby można było łatwiej porówynywać dany model z innym modelem np. tworzony model z wzorcowym modelelm, który posiada LoD. Jak na razie chyba jedynym modelem, który posiada LoD, jest wagon Roziego UACS i do niego radzę się porówywać.

Narzędzie powstało przy współpracy z libertynem89, za co serdeczne dzięki.

Dla przykładu dwa wykresy:
- z LoD
- bez LoD
« Ostatnia zmiana: 25 Lipca 2010, 02:18:26 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Czerwca 2010, 01:58:49 »
Aktualizacja
« Ostatnia zmiana: 04 Lipca 2010, 19:55:08 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 514
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Lipca 2010, 21:01:59 »
Proponuję dla p. 47 umieścić w wykresie obszar wzorcowy w którym powinna mieścić się krzywa wykresu. Wtedy każdy nowy model którego wykres nie wpasowywałby się w obszar wzorcowy mógłby być odrzucany do poprawki. Oczywiście najpierw należałoby zapytać modelarzy czy takie coś ma w ogóle sens.
ABu

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Lipca 2010, 21:34:09 »
ABu, zrobiłem jak chciałeś. Nad sensem wprowadzenia LoD chyba nie ma co dyskutować.

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 514
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Lipca 2010, 21:37:12 »
Przepraszam, nie wyraziłem się jasno: to nie o sens LOD mi chodziło, bo on nie podlega dyskusji, a o sens obszaru wzorcowego (nie wiem, czy dla każdego modelu obszar wzorcowy się sprawdzi, i właśnie o to chciałbym zapytać modelarzy).
ABu

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Lipca 2010, 21:47:10 »
Właśnie tego nie wiem. Pewno będą różnice w zależności od typu modelu.
Sam wiesz, że namowa modelarzy na LoD, to droga przez mękę. Na razie mamy chyba tylko jeden wagon z LoDem i na początek, chyba musi to wystarczyć, aby mniej więcej się wzorować na nim.
Ale tak jak piszesz, przydałyby się jeszcze bardziej dokładne informacje.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Lipca 2010, 21:08:21 »
Aktualizacja pkt. 24 i 25


   « Dodano: 25 Lipca 2010, 02:18:55 »
Poprawka do pkt. 49
« Ostatnia zmiana: 25 Lipca 2010, 02:18:55 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Lipca 2010, 16:53:02 »
Da się coś z tym zrobić?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Lipca 2010, 23:08:59 »
hmm, nie wiem dlaczego zamiast powiększać wykres, powieksza przycisk.
U mnie sie tak nie dzieje, więc nie wiem.
Na szybko, wyrzuć ten przycisk z arkusza i zobacz, a ja pomyślę dlaczego tak się dzieje u Ciebie.


   « Dodano: 27 Lipca 2010, 01:20:46 »
adsimie, sprawdź teraz.
« Ostatnia zmiana: 27 Lipca 2010, 01:20:46 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Lipca 2010, 01:32:17 »
Teraz jest dobrze, dzięki.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Lipca 2010, 01:43:58 »
Chociaż i tak nie wiem, dlaczego poprzednio było źle:)
Ale zmieniłem w ogóle podejście do powiększania wykresu i okazało się to skuteczne.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Marca 2015, 16:24:07 »
Wystawiam najnowsze moje narzedzia. W pierwszym poscie w tym watku link.
Uwagi:
1) Uzytkownik musi ustawic separator dziesietny na kropke ustawieiach systemowych.
2) Narzedzia nie sa dostosowane do najnowszych trednow exe np. w narzedziach analizujacych, czesto potrzeba ustawienia domyslnego rozszerzenia plikow graficznych. Jesli bedzie ktos sprawdzal na paczce z tga, nalezy wpisac tga. Analogicznie dla dds. Ewentualnych wypisanych bledow przez dane narzedzie z tego tytulu sila rzeczy powinno byc malo i mozna to recznie zweryfikowac.
3) Szczegolowego opisu co kazde narzedzie robi, nie bede opisywal. Mozna sie po nazwie zorientowac. W kazdym pliku jest szczegolowa instrukcja.
« Ostatnia zmiana: 14 Marca 2015, 16:32:14 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Korektor wspolrzednych wysokosciowych
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Maja 2015, 03:24:39 »
Poniewaz dzialam sobie z moim edytorem, dodalem jedna z funkcji, mysle, ze przydatna i sa narzekania, ze nie wszyscy maja Excella, postanowilem wydzielic te funcje z malymi poprawkami do pliku wykonywalnego exe. Funcja ta, jest korekcja wspolrzednej wysokosciowej wpisow includowanych. Jest masa, masa bledow w sceneriach, zwlaszcza roslinnosci. Przykladem tego, sa dwa zalaczone obrazki (przed_korekcja.jpg i po_korekcji.jpg).
W pliku rar, jest instrukcja.
Na moim leciwym sprzecie, sprawdzenie Drawinowa (pojedynczej scenerii, trwalo okolo 4 minut)
Link:
PS Nie mam mozliwosci scalenia tego z watkiem z moimi narzedziami. Jesli ktos z modow, uzna to za stosowne, moe scalic watki :)
« Ostatnia zmiana: 12 Listopada 2016, 21:12:46 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Korektor wspolrzednych wysokosciowych
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Maja 2015, 09:05:05 »
Nie mam mozliwosci sprawdzenia tego na komputerze, to automat wyciagajacy wszystko do poziomu terenu? Bo sa scenerie w ktorych drzewa sa wstawione celowo pod ziemia, np. Rochowice.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Korektor wspolrzednych wysokosciowych
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Maja 2015, 09:24:53 »
Wszystko nie. Mozna go dowolnie znieczulac, dowolne inc, dowolne scn. Ciekawi mnie temat celowosci drzew pod ziemia. Dlaczego? 

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Korektor wspolrzednych wysokosciowych
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Maja 2015, 09:52:45 »
Wstawia się je pod ziemią żeby korona wyglądała jak duży krzak.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Korektor wspolrzednych wysokosciowych
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Maja 2015, 10:01:13 »
A nie mozna dac nie pod ziemia, a na gruncie ze zmiana parametrow wysokosci i szerokosci drzewa? Niestety nie przewidzialem takiej opcji, bo niemozliwe, aby to automat jakos rozpoznawal. Moze przy odrobinie szczescia, pominac teksture w ini, sluzaca jako podloze. Heh, myslalem, ze zrobi to furore, a tu jakies dziwne sytuacje wyciagacie ;(
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2015, 10:06:59 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Korektor wspolrzednych wysokosciowych
« Odpowiedź #18 dnia: 10 Maja 2015, 10:22:17 »
Takie narzędzie jest już w edytorze @Ra o ile się nie mylę.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Korektor wspolrzednych wysokosciowych
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Maja 2015, 10:26:28 »
Mozliwe, nie uzywam Rainsteda. Moze niepotrzebnie sie trudzilem.
W takim ukladzie, prosze moderatora o usuniecie watku.
 
Wątpię by większość korzystała z tego edytora, więc niech zostanie. Daj tylko znać czy chcesz by to scalić z wątkiem z  twoimi narzędziami, czy nie? //Sawi
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2015, 10:49:38 wysłana przez Sawi »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Korektor wspolrzednych wysokosciowych
« Odpowiedź #20 dnia: 10 Maja 2015, 10:42:22 »
Zawsze się komuś przyda.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Korektor wspolrzednych wysokosciowych
« Odpowiedź #21 dnia: 10 Maja 2015, 11:23:26 »
Ustawianie obiektów punktowych na wysokości siatki terenu z poziomu scn? Nie widziałem takiej funkcji w rainstedzie. Albo jej nie ma, albo jest tak ukryta i niewspomniana w dokumentacji, że nigdy na nią nie trafiłem. Do zielska ma to średnią użyteczność, bo drzewa zanurzone w terenie występują na większości scenerii i zazwyczaj jest to działanie umyślne nie do odfiltrowywania po teksturze drzewa, wymiarach czy teksturze terenu.  Może jednak komuś narzędzie się przyda. Niech wisi.
Mój kanał youtube

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1472
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 448
Odp: Korektor wspolrzednych wysokosciowych
« Odpowiedź #22 dnia: 10 Maja 2015, 11:36:01 »
To się nazywało chyba ,,przyklej wszystkie do terenu".

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Korektor wspolrzednych wysokosciowych
« Odpowiedź #23 dnia: 10 Maja 2015, 12:11:06 »
A czy przydałoby się np. do obniżenia wysokości niektórych słupów trakcyjnych, bo na niektórych sceneriach są za wysoko.
T.N

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9228
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 750
Odp: Korektor wspolrzednych wysokosciowych
« Odpowiedź #24 dnia: 10 Maja 2015, 12:19:17 »
Ze słupami to grubsza misja, bo posiadamy elementy niewymiarowe i braki ogólnie w elementach sieci trakcyjnej. Obecnie trwają prace nad tym zagadnieniem, ale zapewne jeszcze trochę czasu na to zejdzie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Korektor wspolrzednych wysokosciowych
« Odpowiedź #25 dnia: 10 Maja 2015, 12:50:12 »
Dla mnie to nienaturalna sytucaja drzewa pod ziemia. Jednak ciezko okreslic, co bledem, co celowym dzialaniem np. te dwa obrazki zalaczone przeze mnie. Jeden powie, ze to bylo celowe dzialanie i wyglada ladnie, drugi, ze to blad i wyglada brzydko.
Sawi, dzieki za zainteresowanie. Jak mozesz, to scal, beda wszystkie moje narzedzia razem. Dzieki.

No problemo zatem scalam. //Sawi
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2015, 13:21:51 wysłana przez Sawi »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #26 dnia: 23 Maja 2015, 13:42:46 »
Do korektora dorobilem funkcje korekcji wspolrzednych plikow inc (zwlaszcza dedykowane do drzew), aby nie wchodzily w skrajnie toru.
Link:
Uwaga: uwazac z treesmalem.

  Dodano: 23 Maja 2015, 15:28:33
Zapomnialem dopisac, ze tory traktowane sa jako linie proste, ale lepszy taki korektor, niz zaden.
« Ostatnia zmiana: 12 Listopada 2016, 21:13:32 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #27 dnia: 31 Maja 2015, 21:54:41 »
Zakończyłem prace nad swoim edytorem istniejących scenerii. Wcześniej parę razy zdarzyło się mi mówić, iż już nie przewiduje dodatkowych funkcji, jednak co jakiś czas mnie nachodzi i coś dodaje. Myślę, iż to jest już ostateczna wersja. Na więcej nie mam już chęci, ochoty i chyba wiedzy. Od ostatniego wystawienia oprócz dodania nowych rzeczy, poprawiłem już istniejące m.in. wyświetlanie na mapie semaforów, gdy separatorem tokenów była spacja (kiedyś zrobiłem tylko na średnik dla semaforów i tak zostało - zapomniałem) .

Lista możliwych rzeczy do wykonania w edytorze:
1) Wyświetlania mapki scenerii wraz z semaforami, przejazdami i punktami
początku i końca postawionego składu.
2) Edycji torów w scn: nazwy toru, eventów przypisanych to toru, prędkości
3) Prostego i szybkiego w użyciu wstawiania składów w dowolnym miejscu w scenerii .
4) Automatycznego tworzenia  w scenerii eventów sem_info, s1, sr1 i ms1, shp z automatycznym uwzględnieniem kierunku jazdy z kierunkiem postawienia semafora.
5) Interaktywne wyznaczanie szlaku.
6) Automatyczne pisanie eventów sterujących zwrotkami/anglikami pod wyznaczony szlak.
7) Automatyczne pisanie eventów sterującymi semaforami na sygnały zezwalające na jazdę dla wyznaczonego szlaku.
8) Automatyczne pisanie eventów sterującymi przejazdami dla wyznaczonego szlaku lub dla całej scenerii.
9) Automatyczne wstawianie eventów podających sygnał RP1 przed przejazdami i przecięciami torów z drogą.
10) Interaktywne wstawianie rozkazów dla AI typu odczep wagony, aktywuj/dezaktywuj pojazd, zmień kierunek jazdy itp.
11) Tworzenie losowych eventów
12) Ekstrahowania obiektów z wczytanej scenerii.
13) Sprawdzenia poprawności przypisania eventów sem_info w scenerii jak również sprawdzania unikalnych nazw semaforów i przejazdów.
14) Zaludniania scenerii i stawiania ławek.
15) Stawiania domków (wraz z latarniami) i drzew
16) Stawiania dowolnego includa w dowolnym miejscu scenerii
17) Dodawania eventów dźwiękowych do scenerii
18) Wstawiania pionowych trójkątów np. do tworzenia obiektów typu płotki, lasy, zwierzęta itp.
19) Tworzenia automatycznej kopii plików będących tematycznymi podziałami scenerii. Na kopii tej można zupełnie bezpiecznie tworzyć nowy scenariusz, bez obawy, że zepsuje się oryginalną scenerię.
Kopia pozbawiona jest składów, eventów, komórek pamięci, ograniczeń prędkości.
20) Usuwać pojedyncze składy, co umożliwia albo usunięcie danego składu albo podmianę danego składu.
21) Zmianę/dodanie opisu + zdjęcie logo scenerii.
22) Wstawianie gór, wzniesień
23) Wstawianie nasypów przytorowych
24) Wstawianie peronów wraz z tablicami peronowymi i wskaźnikami W4 oraz przypisaniem eventu do toru od wskaźnika
25) Wstawianie dowolnych wskaźników przytorowych
26) Szeroko rozumiana edycja istniejących w scenerii wskaźników
27) Automatyczna korekta obiektów inc, aby nie wchodziły w skrajnię toru
28) Automatyczna korekta współrzędnej wysokościowej obiektów inc, aby były postawione na poziomie podłoża
Lista filmów z YT:

Ostatnio dodane:








Wcześniejsze:








  Dodano: 07 Czerwca 2015, 16:01:25
Dodalem nowe narzedzie w moich toolach (Duplikaty_trojkatow_t3d.xls). Sluzy ono do wylapywania duplikatow trojkatow w t3d. Nie jest zoptymalizowany, wiec czas wykonywania dzialania jest spory. Na mojej paczce mialem sporo takich zdublowanych trojkatow w t3d.
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2015, 16:01:25 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #28 dnia: 13 Czerwca 2015, 15:02:49 »
Zoptymalizowalem narzedzie do szukania duplikatow trojkatow w t3d. Dziala teraz o wiele szybciej.

  Dodano: 17 Czerwca 2015, 11:08:40
Dodałem funkcję do edytora: automatyczne i ręczne dodawanie, usuwanie, zmiana nazwy, wyświetlanie odcinków izolowanych.
Link do filmu:

Dodatkowo pokazałem w poniższym linku, jak wstawiać wiaty do peronów, korzystając już z istniejących funkcji edytora:
Link do filmu:



  Dodano: 19 Czerwca 2015, 03:10:33
Poprawka przy dodawaniu odcinkow izolowanych dla przejazdow. Poprawka dotyczy sytuacji, gdy tor lezal blisko kilku przejazdow, to tor byl zapisywany kilkukrotnie, a z kolei przy probie zapisu odcinkow izolowanych do scenerii, byla funkcja kontrolujaca, czy dany tor nie ma przypisanych wiecej iz jeden odcinek izolowany. Jesli mial, to program nie pozwoli zapisac odcinkow izolowanych do scenerii. Usunalem blad polegajacy na wielokrotnym dopisywaniu toru.

  Dodano: 20 Czerwca 2015, 03:36:02
Jeszcze jedna poprawka do odcinkow izolowanych, mam nadzieje, ze ostatnia :)
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2015, 03:36:02 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #29 dnia: 21 Czerwca 2015, 04:57:38 »
Jeszcze dopiescilem te odcinki izolowane. Aktualizacja tooli wraz z edytorem w pierwszym poscie.