« Odpowiedź #4 dnia: 28 Stycznia 2009, 23:26:59 »
Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę fakt, że większość zakładów została pobudowana jeszcze za czasów świetności kolei. Obecnie PKP nie ma aż tak wielkiego zapotrzebowania na naprawę taboru z prostego powodu -mniej go jeździ niż przed latami. Natomiast na naprawę tego taboru co jest często nie ma pieniędzy. Kolejnym czynnikiem powodującym upadek zakładów jest konkurencja prywatnych firm (często założonych przez byłych kolejarzy), specjalizujących się w naprawach taboru bądź w produkcji/sprzedaży części zamiennych. Niekiedy bardziej opłaca się kupić podzespoły u "prywaciarza" niż zrobić/naprawić coś w ZT.
Dawniej zakłady były niejako "samowystarczalne" bo jak czegoś nie było to się "samemu robiło". Obecnie takie postępowanie nie jest już tak opłacalne jak kiedyś.
I likwiduje się na zakładzie tokarnie, narzędziownie, itp :(.

Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76