Autor Wątek:  Propozycja urealnienia symulatora.  (Przeczytany 12695 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #30 dnia: 29 Stycznia 2009, 00:30:55 »
To ja poproszę o efekt Dopplera dla syren, bo jeśli dobrze pamiętam to działa on na dźwięk silników :)

A wciśnij F4 podczas jazdy, i oddal się nieco od pociągu, potrąb sobie trochę - przynajmniej ja słyszę Dopplera wtedy ;-)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #31 dnia: 09 Lutego 2009, 20:24:41 »
Możesz zamieścić próbki w 3 formatach: 44kHz, 16bit; 22kHz, 16bit; 22kHz, 8bit?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #32 dnia: 13 Lutego 2009, 12:02:26 »
Czekając na dalszą jazde na Manewrowie3, dopiero chyba po 5 minutach przez dźwięk diesla stonki przebił mi się świergot ptaków:D Jak dla mnie miłe urozmaicenie i jak by nie było dodaje troche realistyczności:)
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline SP47-001

  • Wiadomości: 71
  • SU46 i Chevy Suburban - ulubione maszynki :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #33 dnia: 13 Lutego 2009, 17:02:11 »
Jak dla mnie dodaje sporo realizmu. Długo czekałem na takie ulepszenie. Po wyjściu z kabiny zawsze miałem wrażenie że w próżnię wychodzę. Moim zdaniem tworzy to klimat typowo polskiego krajobrazu, gdzie ptactwa i całej przyrody jeszcze trochę zostało. Fajnie by było, jak by autorzy przyszłych tras pomyśleli również o dźwiękach tego typu. Gdyby jeszcze śpiew ptaków był dopasowany do odpowiedniego środowiska to już by było w ogóle super (w tej kwestii można się zgłaszać do mnie). Przy okazji gratuluję autorowi scenerii Manerwowo3 za pomysł, oraz oferuję swoją pomoc w dziedzinie dźwięków natury, jeżeli komuś będzie zależało na jak największym realizmie. W końcu urealniać można nie tylko tabor, ale też scenerie ;]     
 

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #34 dnia: 13 Lutego 2009, 19:17:37 »
A na jakiej zasadzie dodawane są dzwięki otoczenia? Jest to na sztywno przypisane do całej scenerii, czy te świergoty mają swoje punktowe źródło? Jeżeli to pierwsze, to można by faktycznie pokusić się o nagrania dzwięków charakterystycznych dla danego miejsca, np. jeżeli stacja obok wiaduktu, to warkot samochodów, tudzież szum wiatru na większych pustkowiach i inne szczególiki...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #35 dnia: 13 Lutego 2009, 19:27:20 »
Tego typu dźwięki są elementem scenerii i mają one swoje źródło (podaje się współrzędne we wpisie do scn oraz odległość, z jakiej są słyszalne).