Autor Wątek:  Problem z wyeksportowaniem po oteksturowaniu.  (Przeczytany 2779 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Problem z wyeksportowaniem po oteksturowaniu.
« dnia: 27 Stycznia 2009, 15:47:26 »
Witam. Chciałbym zaznaczyć na początku iż dopiero zaczynam "przygodę" z modelowaniem. Dzisiaj postanowiłem zrobić sobie mały obiekt do symulatora. Zrobiłem mesh, który składał się z 2 boxów. Następnie obydwa skonwertowałem do editable mesh. Każdą ścianę odłączyłem jako osobny obiekt (funkcja 'detach'). Potem na jedną ze ścian nałożyłem teksturę. Następnie 'Modifiers -> Unwrap UVW'. Gdy w skrypcie klikam na 'T3D Export' a następnie 'Save As...' pojawia się błąd:
Cytuj
-- Unknown property: "wireSize" in Mtl #1:Standard
Jak można temu zaradzić? Za pomoc z góry dzięki.

PS. modeluję w Gmax ;)

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Problem z wyeksportowaniem po oteksturowaniu.
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Stycznia 2009, 23:12:40 »
Witam.
 Jest to znany błąd przy eksporcie modeli w GMAX. Swego czasu przekopałem całą zawartość forum w poszukiwaniu odpowiedzi, jak go naprawić. Niestety nic nie znalazłem. W końcu usunąłem wpis w skrypcie "T3dExp" odpowiadający za parametr WireSize. Niedogodność w tym przypadku sprawia, konieczność ręcznego wpisywania tej wartość po eksporcie do pliku T3D. Na szczęście jest ona stała i wynosi WireSize: 1.0. Co ciekawe gdy wyeksportujemy obiekt bez jakiejkolwiek tekstury, błąd się nie pojawia. Być może ktoś rozwiązał ten problem w jeszcze inny sposób.
Pozdrawiam.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Problem z wyeksportowaniem po oteksturowaniu.
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Stycznia 2009, 08:53:38 »
Witam.
Może źle zrozumiałem, ale usunąłem w skrypcie T3DExp.ms wszystkie linijki, które zawierały "wireSize". Niestety błąd nadal się pojawia.
(...) usunąłem wpis w skrypcie "T3dExp" odpowiadający za parametr WireSize.
Można wiedzieć który?
Co ciekawe gdy wyeksportujemy obiekt bez jakiejkolwiek tekstury, błąd się nie pojawia.
Dokładnie, bez tekstur eksportuje bez problemów.
Pozdrawiam

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Problem z wyeksportowaniem po oteksturowaniu.
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Stycznia 2009, 23:05:57 »
Witam.
Należy odnaleźć i usunąć następujące fragmenty skryptu T3dExp:

Format ("WireSize: %\n") meshObj.material.wireSizeoraz
Format ("WireSize: 0\n")
U mnie działa bez problemów. Jednak jak napisałem poprzednio jest to tylko półśrodek.
Możliwa jest jeszcze jedna przyczyna pojawiania się błędu ponownie. Jeżeli posiadamy dwa katalogi ze skryptami w folderze gmax/scripts, program uparcie będzie wczytywał wersję starszą, czyli niepoprawioną.

Pozdrawiam.
Tadeusz.