Autor Wątek:  Schematy taboru kolejowego  (Przeczytany 8460 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Schematy taboru kolejowego
« dnia: 18 Stycznia 2009, 21:34:12 »
Ciekawa strona:
http://s55.photobucket.com/albums/g144/pepsigo2pl/SCH/

Serdeczne podziękowania dla @P208 :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Schematy taboru kolejowego
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Stycznia 2009, 21:36:12 »
Niektóre chyba są ze strony plany.zonk.pl czy coś podobnego.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Schematy taboru kolejowego
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Stycznia 2009, 21:49:21 »
Szkoda, że na tych planach nie jest zapisane, ile wynosi szerokość ściany w EN57. Nigdzie nie można znaleźć tego wymiaru.

Offline filip2h

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Schematy taboru kolejowego
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Stycznia 2009, 23:09:31 »
http://s55.photobucket.com/albums/g144/pepsigo2pl/SCH/?action=view&current=en57_SCH.jpg
Na tym schemacie widać dziwne ułożenie ściany działowej w kokpicie maszynisty. Przestrzeń ta nie jest prostokątna jak w obecnych jednostkach EN57/71, ale jakby 3/4 teraźniejszej przestrzeni. Czy może jest tutaj niejednoznacznie narysowane, czy może w pierwotnych EZT-ach 57/71 kabina różniła się trochę od dzisiejszych?

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Schematy taboru kolejowego
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Stycznia 2009, 10:19:23 »
Nie zwróciłem wcześniej uwagi, ale faktycznie, dziwne. Tak, jakby były miejsca pasażerskie, z widokiem na tory, a obok kabinka ;-)
Fajnie by było, ale chyba trochę niezgodnie z przepisami? Ja na miejscu mecha w takiej jak na schemacie kabinie, bałbym się wjeżdzać w ostre łuki lewoskrętne. Bez widoku na lewo można by nie zauważyć (a raczej zauważyć później, niż w normalnej kabinie) np. lekkomyślnego grzybiarza przechodzącego przez tory na drugą stronę lasu...

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Schematy taboru kolejowego
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Stycznia 2009, 10:24:13 »
Bo z kabiny był wydzielony przedział służbowy dla kierownika pociągu. Szczątkowym elementem dzisiaj tego jest ta decha, co dzieli kabinę w niektórych ENach, kierpoć może sobie zapalić światełko i nie przeszkadza to mechowi.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline filip2h

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Schematy taboru kolejowego
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Stycznia 2009, 11:22:30 »
A no też prawda, są w niektórych jednostkach takie dechy. To się wszystko wyjaśniło.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Schematy taboru kolejowego
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Stycznia 2009, 14:00:05 »
Ten skos to po prostu drzwi są.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Schematy taboru kolejowego
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Stycznia 2009, 14:30:32 »
Ten skos to po prostu drzwi są.
IMHO nie bardzo:
1. Otwierane do kabiny?
2. Drzwi oznaczane są strzałkami (kierunek otwierania). Te skosy tego nie mają, i chyba ciężko zrzucić winę na jakość skanu.

P.S. Thx to @REWIZOR :)
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2009, 14:43:12 wysłana przez Quark-t »
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline filip2h

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Schematy taboru kolejowego
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Stycznia 2009, 16:48:43 »
Nawet wiać, że przedział służbowy jest inny niż teraz. W obecnych EZT przedział służbowy i przedział dla podróżnych z większym bagażem to, to samo. A tam widać jest to podzielone na dwie części. Przedział i mała klitka dla kierownika z miejscem przy oknie czołowym za ścianką działową. BTW bardzo ciekawie to musiało wyglądać.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Schematy taboru kolejowego
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Stycznia 2009, 17:12:47 »
1. Otwierane do kabiny?
2. Drzwi oznaczane są strzałkami (kierunek otwierania). Te skosy tego nie mają, i chyba ciężko zrzucić winę na jakość skanu.
To zapytam inaczej: a jak inaczej mechanik mógłby wejść do środka? :P
Zauważ, że są one wyraźnie zaznaczone tak samo jak okna/drzwi.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Schematy taboru kolejowego
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Stycznia 2009, 17:26:48 »
Co do calej dyskusji o drzwiach i przedzialach, moze nieco swiatla na to wszystko rzuca cytaty z ksiazki Elektryczne Zespoly Trakcyjne serii EW55 i EN57:
"Wagon rozrzadczy ma na czole kabine maszynisty w ktorej znajduja sie wszystkie urzadzenia sterownicze, sluzace do uruchomienia i prowadzenia pojazdu. Obok jest przedzial kierownika pociagu. Wejscie do obu pomieszczen mozliwe jest przez te same drzwi."
"Na szybach oddzielajacych te dwa pomieszczenia oraz na oknie i szybie drzwi wejsciowych znajduja sie tekstylne zaslonki"
"Drzwi wejsciowe do kabiny maszynisty sa jednoskrzydlowe, konstrukcji drewnianej. Moga byc one zamykane w jednym z dwu polozen zamkami tego samego typu co drzwi zewnetrzne. W jednym polozeniu drzwi te zamykaja dostep do kabiny maszynisty, a w drugim polozeniu - do kabiny maszynisty i przedzialu kierownika pociagu. Maja tez stale okno."
"Przedzial bagazowy w niektorych zespolach moze byc oddzielony od tych drzwi bocznych scianka skladana z trzech segmentow"

Co do grubosci sciany bocznej, to nie trzeba byc wielkim geniuszem zeby ja sobie obliczyc z danych podanych na rysunku.
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2009, 17:55:26 wysłana przez ET22_RULZ »
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Schematy taboru kolejowego
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Stycznia 2009, 18:55:45 »
1. Otwierane do kabiny?
2. Drzwi oznaczane są strzałkami (kierunek otwierania). Te skosy tego nie mają, i chyba ciężko zrzucić winę na jakość skanu.
To zapytam inaczej: a jak inaczej mechanik mógłby wejść do środka? :P
Zauważ, że są one wyraźnie zaznaczone tak samo jak okna/drzwi.
Skrót myślowy - drzwi zapewne (albo i na pewno) są, wspólne dla całej kabiny, montowane tak jak w spotykanych codziennie EZTach (czyli na ścianie tylnej kabiny maszynisty, otwierane do przedziału służbowego), natomiast mnie chodziło o ten "skos" w kabinie.
Ale co i jak to już swoim cytatem Rulezer wyjaśnił dokładnie.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline SP47-001

  • Wiadomości: 71
  • SU46 i Chevy Suburban - ulubione maszynki :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Schematy taboru kolejowego
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Stycznia 2009, 21:16:04 »
Za to SU46 to już w ogóle porażka ... Wymiary się nie zgadają, układ żaluzji jak w SU46-053 i 054, a numer inwentarzowy 003, czyli jedna z prototypowych maszyn , a te miały w dodatku żaluzje mniejsze niż lokomotywy seryjne. Złe wymiary okien przedziału maszynowego, za mało ryfli ... Ciekawe kto to rysował i zamieścił ...