ad 1
Przepisy i "życie" wymaga, aby były 2 urządzenia do zasilania kotła wodą, ponieważ jedno z nich może ulec uszkodzeniu i jak było tylko jedne to trzeba by wygaszać kocioł (uszkodzenie inżektorów, bywają prozaiczne np. zatkanie bądź obrośniecie jednej z dysz kamieniem kotłowym lub przegrzanie inżektora), stosowane są rożne systemy zasilania kotła np. 1 inżektor ssący na parę świeżą (ten w kabinie). 2 inżektor na parę wykorzystaną ten (pod kabiną - nie ma możliwości zassać wody). 3 pompy wodne z podgrzewaczem np na TY246
ad 2 Na parowozie są dwa odmulacze przedni i tylny, ich zadaniem jest spuszczanie wytrąconego kamienia wodnego z kotła, który się osadza na dnie kotła, a który powoduje niekorzystne zjawiska cieplne w ścianach, oraz "zasolenie" wody co zwiększa możliwość pienienia wody i porywania jej z kotła.
ad 3 Ponieważ popiół i cząstki palącego się węgla spadają do popielnika (czasami też żużel), a mają one wysoką temperaturę i mogą powodować pożary, a przede wszystkim przegrzanie popielnika i jego uszkodzenia. W dymnicy zakrapiacze służą do niedopuszczenia zapalenia się pyłu węglowego, sadzy która w niej osiada. (pył węglowy jest porywany z paleniska przez ciąg przelatuje przez płomienice i płomieniówki, osiada on w dymnicy głównie na siatce przeciw iskiernej, gdzie może się dalej palić.
Pozdrawiam Ryszard