Autor Wątek:  Problem z nocnym niebem  (Przeczytany 7032 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Problem z nocnym niebem
« dnia: 30 Grudnia 2008, 12:53:57 »
Witam

Mam problem z nocnym niebem.

Uruchamiam starter @Ra, wchodzę w ustawienia i wybieram np. noc1.

Po załadowaniu się symka widzę coś takiego


Dlaczego się tak dzieje?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Problem z nocnym niebem
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Grudnia 2008, 12:54:53 »
Nie masz tekstury nieba. Pokaż swój log po załadowaniu tej trasy, wtedy Ci wskażemy o jaką teksturę konkretnie chodzi.
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2008, 12:58:06 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z nocnym niebem
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Grudnia 2008, 13:07:32 »
Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Compilation 010907 - UNOFFICIAL <wersja niepubliczna>
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy, KURS90 and others
Renderer:
RADEON 9200 Series DDR x86/MMX/3DNow!/SSE
Vendor:
ATI Technologies Inc.
OpenGL Version:
1.3.1072 WinXP Release
Supported Extensions:
GL_ARB_multitexture GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_compiled_vertex_array GL_S3_s3tc GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_point_parameters GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_blend GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_window_pos GL_ATI_element_array GL_ATI_envmap_bumpmap GL_ATI_fragment_shader GL_ATI_map_object_buffer GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_ATI_vertex_array_object GL_ATI_vertex_attrib_array_object GL_ATI_vertex_streams GL_ATIX_texture_env_combine3 GL_ATIX_texture_env_route GL_ATIX_vertex_shader_output_point_size GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texgen_reflection GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_EXT_vertex_shader GL_HP_occlusion_test GL_NV_blend_square GL_NV_occlusion_query GL_NV_texgen_reflection GL_SGI_color_matrix GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_multitexture GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_multi_draw_arrays GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_extensions_string WGL_EXT_swap_control
glClearColor (FogColor[0], FogColor[1], FogColor[2], 0.0);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f); 
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.5);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glDisable(GL_BLEND);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv( GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight );
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK
Sound Init OK
Textures init
Textures init OK
Models init
Models init OK
Ground init
Scenery sky definition
skj_night.t3d
Scenery atmo definition
Scenery light definition
Scenery camera definition
Loading - texture: textures\rail_screw_used1.bmp
OK
Loading - texture: textures\tpbps-new2.tex
OK
Loading - texture: textures\wzp.bmp
OK
Loading - text model: models\wza.t3d
Loading - texture: textures\metal/metalfrictionpattern1.tga
OK
Loading - texture: textures\zwrot34r300pods-new.tex
OK
Loading - texture: textures\tr/betonrelief1.bmp
OK
Loading - text model: models\tr/stb1.t3d
Loading - texture: textures\tr/wys-ni-d-p.tga
OK
Loading - text model: models\tr/-3pd.t3d
Loading - texture: textures\wzl.bmp
OK
Loading - text model: models\tr/stb1-kotwa-napr14.t3d
Loading - texture: textures\tr/#naprezacz-sk14.tga
OK
Loading - texture: textures\tr/ciezarbet.tga
OK
Loading - texture: textures\tr/odciag1.tga
OK
Loading - texture: textures\grassgreen1.tga
OK
InitNormals
InitNormals OK
InitTracks
InitTracks OK
InitEvents
InitEvents OK
InitLaunchers
InitLaunchers OK
InitGlobalTime
InitGlobalTime OK
Loading - text model: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\303e-m.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\wozekeu.tga
OK
Loading - texture: textures\tabor/koloalst.bmp
OK
Loading - texture: textures\tabor/#sprzeg.tga
OK
Loading - texture: textures\tabor/pantograf.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\light.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\141_3.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\mome.bmp
Failed
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\#sprzeg.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\eu07-485.bmp
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\1xxa\1xxa.t3d
Loading - texture: textures\tabor/dol.tga
OK
Loading - texture: textures\tabor/wozek1xx.tga
OK
Loading - texture: textures\tabor/kolopeln.bmp
OK
Loading - texture: textures\tabor/none.bmp
Failed
Loading - texture: textures\tabor/pradnica.tga
OK
Loading - texture: textures\tabor/klocekham.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\1xxa\111a17.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\1xxa\111a18.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\1xxa\111a19.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\1xxa\111a20.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\1xxa\112a8.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\1xxa\112a9.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\1xxa\112a10.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\1xxa\112a11.bmp
OK
skj_night.t3d
init
Loading - text model: models\skj_night.t3d
Loading - texture: textures\sky_night.bmp
OK
Ground init OK
Player train init: eu07-485
Loading - text model: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\kabina-ep-a.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\eu07sciana.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\przel_ham.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\dost_sil.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\rozruch.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\bocznik.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\nastawnik.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\wskpr.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\wskzeg.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\szybax.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\szyba_1x.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\szyba_2x.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\eu07inne.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\grzejnik.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\szybab.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\szybab2.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\piasek.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\pulpit.tga
OK
Loading - texture: textures\tabor/eu07sufit.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\drzwiwn.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\eu07mano1.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\eu07mano.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\drzwi-maszynownia.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\przelacznik.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\nastawnik_pods.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\fotel.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\vmax.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\tacho.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\tacho1.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\haslerdodatki.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\radio.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\kontakt.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\wrjp.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\skrzynia_shp_ca.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\scianaa.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\rdst.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\klapka-rozrzad.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\firanka.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\eu07hamulec.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\eu07hamulec_pom.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\tasma.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\gora_tasmy.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\shp-on.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\shp-off.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\obud_czuw.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\czuwakowy.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\klapka-noz.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\polka.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\woltom.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\nastawnikpodstcompletemap.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\amper.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\woltonn.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\ampernn.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\eu07volto.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\kuchenka.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\elementy2.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\n2.bmp
Failed
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\teksturyeu.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\radyjko.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\kubek.bmp
Failed
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\przel.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\pionpod.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\blacha_pod.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\przyc_cz.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\przyc_ziel.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\lampkas_off.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\lampkas_on.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eu07v2\eu07303e\wlacznik_swiatla.tga
OK
Player train init OK

Log obejmuj znacznikiem code.
Nie pisz posta pod postem, używaj funkcji Modyfikuj.
Akvin



Problem rozwiązany ale nie do końca.

Pobrałem paczkę z nocnym niebem, (tą-http://eu07.pl/download/paczki/284b-noc.rar.html)

Tylko jest strasznie jasno.
Czy da się to  jakoś ściemnić. W kabinie i na zewnątrz loka.

lfq;iy3cg5$%TG#$%G.lfq;iy3cg5$%TG#$%G.us/img395/8241/sdxy2.th.jpg[/img][/URL]
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2008, 15:18:16 wysłana przez Akvin »

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Problem z nocnym niebem
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Grudnia 2008, 13:35:33 »
Niestety nie widzimy obrazka, poniewaz nie jest wstawiony jako zalacznik :(

Offline Marcin1992

  • Wiadomości: 327
  • Nokia Modder
    • Zobacz profil
    • Modyfikacje telefonów Nokia - www.NokiaHacking.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z nocnym niebem
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Grudnia 2008, 13:57:23 »
Czy da się to  jakoś ściemnić. W kabinie i na zewnątrz loka.

Zmniejsz jasność w ustawieniach monitora.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z nocnym niebem
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Grudnia 2008, 14:18:22 »
Dodałem załącznik.

Próbowałem z ustawieniami jasności monitora ale to nic nie dawało.

Kiedyś bez żadnych ustawień jasności monitora, było normalnie.

Teraz kiedy chciałem pojeździć w nocy tak się stało

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z nocnym niebem
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Grudnia 2008, 15:47:46 »
Witam ponownie.

Ściagnąłem sobie nocne niebo z tej strony:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7175.0.html
(post @ZiomalIC)

Ale gdy uruchamiam symka to wciąż pojawia się ten sam błąd.
Screen w zał.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Problem z nocnym niebem
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Grudnia 2008, 16:08:14 »
atmo 0.05 0.05 0.1 300 1600  0.05 0.05 0.1 endatmo
light -500 500 200  0.1 0.1 0.1  0.00 0.00 0.00  0.00 0.00 0.00 endlight

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Problem z nocnym niebem
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Grudnia 2008, 16:42:39 »
I wpis nieba w pliku scn trasy... np:


sky skj_night2.t3d endsky
Starter aby dodać niebo, musi wpierw o nim wiedzieć.

Plik MASZYNA.INI w głównym katalogu Maszyny się kłania.